Hadden jullie last van gerommel de dagen vooraf aan de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dubbelfris, 14 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Nou mijn laatste paar zwangerschaps weekjes zijn ingegaan. Ik heb sinds vandaag echt onwijze last van menstruatiekrampen, harde buiken, steken in mijn lies en vagina.. de hele mikmak. Zal het op korte termijn gaan gebeuren? Van mij mag ze nog lekker blijven zitten maar ben zo benieuwd of dit voortekenen zijn.

hadden jullie voortekenen dat de bevalling spoedig zou beginnen?

2. RLSD

RLSD Niet meer actief

Succes met de laatste loodjes!

Bij de zwangerschap van mijn zoon heb ik alleen de dag voor de bevalling aan wat last gehad van voorweeën, voor de rest geen gerommel of voortekenen gehad.

Dubbelfris vindt dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ik heb dit alle drie mijn zwangerschappen regelmatig gehad vanaf een week of 34. Ben bij alledrie ingeleid (variërend tussen 37+5 en 38+0) en ze zijn netjes tot die tijd blijven zitten, het aanhoudende gerommel zei dus niets :)

4. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Spannend!

Bij mijn zoontje helemaal niks gemerkt tot de dag van de bevalling rustig aan de weeën begonnen (39+3).

5. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Bij de eerste niet. 2e begonnen 4 weken voor de uitgerekende datum de voorweeen, elke avond. Ze kwam 3 dagen na de uitgerekende datum.
    Bij zoon ook veel voorweeen gehad, hij kwam pas na 2e keer strippen, 8 dagen na de uitgerekende datum. Hier zei het dus niks.

6. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Steld mij enigzins gerust. Het is natuurlijk volkomen veilig als ze nu komt, maar hoewel de laatste loodjes echt meeeega zwaar zijn, geniet ik nog enorm van het meisje in mijn buik dus van mij mag ze nog even fijn blijven zitten:p

7. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Hier ook veel last van wat jij beschrijft sinds een week of 35, ben nu 38 weken en ze zit er nog steeds in :p

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.672
    18.743
    113
    Vrouw
    Bij de oudste geen gerommel -> ingeleid.
    Bij de middelste al snel gerommel maar de avond voor de bevalling begon voelde ik mij raar. Veel last, pijntjes, darmen rommelen,....
    Bij de jongste ook al snel gerommel maar toch vrij onverwachts mijn water gebroken en in snel tempo bevallen.

9. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.590
    113
    Vrouw
    Oeh spannend! Ik heb de hele zwangerschap harde buiken gehad, ben ook uiteindelijk veel te vroeg bevallen met 34+3. Gek genoeg de dag van tevoren geen buikpijn gehad, wel gebroken vliezen.

Oké waarschijnlijk heb je hier helemaal niks aan:roflmao:

Succes met de laatste loodjes en hopelijk kan je er nog van genieten!

10. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend, al zo vroeg harde buiken en dan ook nog een vroeggeboorte erbij.
    Ik ken de vroege harde buiken van mijn eerste zwangerschap.. me zoon is toen uiteindelijk pas geboren met 39+3..
    Deze zwangerschap alleen in het begin van het tweede trimester harde buiken gehad die te wijten waren aan een langdurige urineweginfectie. Het zegt waarschijnlijk in veel gevallen helemaal niets dat gerommel :roflmao: Hoewel het echt mega zwaar is nu probeer ik toch nog te genieten als ze “zachtjes” trappeld in m’n buik :roflmao: want ze kan ook flink huishouden haha!

11. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.590
    113
    Vrouw
    Haha dat snap ik! Ik denk echt dat het weinig zegt, het is ook een combinatie van dingen natuurlijk. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat ze te vroeg zou komen en met 18 weken was het zo erg dat we bang waren dat het afgelopen was. Gelukkig niet!
    Probeer zoveel mogelijk je rust te pakken
    en laat je lekker verwennen voor zover mogelijk! Voor nu belangrijk dat je goed kan uitrusten voor de bevalling! Bijzondere tijd om zwanger te zijn en te bevallen nu hé!?

12. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Ik vind het een rottijd om te moeten bevallen. Je moet met zoveel dingen rekening houden :( extreem voorzichtig al tijden omdat ik natuurlijk niet ziek wil worden en zeker niet nu ik op het punt sta te bevallen. Zoon expres thuis houden van de creche omdat daar ook al een paar keer besmettingen waren, mondkapjes aan me bed straks, geen kraambezoek straks maar wel een wildvreemde kraamzorg bij me dochter waarvan ik nieteens weet hoe voorzichtig diegene is.. het is heel raar allemaal deze keer haha. Maar we komen er wel uit

13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.834
    3.590
    113
    Vrouw
    Ja het is echt niet leuk. Ik ben midden in de eerste golf bevallen en wij hebben niks gemerkt in het ziekenhuis van corona. Behalve de aangepaste bezoekregeling, stiekem was dat wel lekker rustig. Hopelijk merken jullie er ook niet al te veel van! Kan je niet aangeven bij je kraamzorgbureau dat je daar zenuwachtig over bent? Misschien kunnen ze je geruststellen?

14. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie er weinig van hebben gemerkt. Ik kan me ook wel voorstellen dat het fijn is als visite niet je deur plat loopt na de bevalling.

Ik ga morgen idd even contact opnemen met het kraamzorg bureau. Thanks voor de tip!

15. nijntje87

nijntje87 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Bij mijn dochtertje had ik 3 weken voorweeën gehad voor dat ik daadwerkelijk beviel:rolleyes:

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Niet echt. Bij de oudste zeker niet.
    Bij de tweede wel vanaf 32 weken elke nacht oefenweeen maar hij kwam pas 9 dagen over tijd. En die oefenweeen deden ook niks, want de dag voor de bevalling zat alles nog steeds potdicht.
    Bij de derde ook niet. Wel had ik daar de avond voor de bevalling sterk het gevoel dat hij de volgende dag zou komen. En dat was ook zo, maar verder geen gerommel gehad.

17. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Bij de oudste is het lastig beoordelen. Daar heb ik een week met weeën gelopen waar net teveel tijd tussen zat om te mogen bellen.

Bij mijn jongste heb ik een avondje gerommel gehad dat ophield nadat ik gedoucht had. Een paar dagen later op vrijdag begon het in de ochtend weer te rommelen. Dit hield de hele dag aan. 's avonds/'s nachts kreeg ik het idee dat het wel eens door kon gaan zetten.
    Die zaterdagmiddag is mijn jongste geboren.
    Ik zou de vrijdag dan omschrijven als gerommel.

18. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik heb geen gerommel van tevoren gehad, niet meer dan andere dagen iig. Met 41 weken gebroken vliezen en gelijk vol gas weeën:p
    Ik had zowiso veel harde buiken, ik moest het eigenlijk wat rustiger aan doen. Heb je misschien wat te veel gedaan? Hopelijk duurt t nog eventjes voor jou mini komt:)

19. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    702
    387
    63
    Vrouw
    Beide keren hing mijn buik een dag voor de bevalling ineens een stuk lager. Verder begon het gerommel pas op de dag zelf. Ik heb tijdens beide zwangerschappen geen last gehad van voorweeen.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste vanaf 36wkn voorweeen, niet heel pijnlijk, maar wel echt met recht gerommel. Paar keer ‘s avonds met harde buiken onder de douche gaan staan, en dan zakte het weer weg.
    Met 37+1 braken spontaan mijn vliezen, dochter was die avond heel rustig, en mijn buik juist enorm soepel ipv hard, ik ging vroeg naar bed en in bed begon ze echt énorm te woelen ineens. Twee uurtjes later ‘pats’, vliezen gebroken :)

Jongste is ingeleid met 36wkn, geen gerommel vooraf.

Deel Deze Pagina