Bevallen omgeving Almere

Discussion in 'De bevalling' started by Michelle04, Jul 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Ik ben in 2009 bevallen van mijn zoontje in het Flevoziekenhuis in Almere. Dit is best een nare ervaring geweest waarbij ik alles echt even heb moeten verwerken. De medische nachtploeg heeft flink geblunderd en dat mijn zoontje er uiteindelijk toch uit is gekomen heb ik te danken aan de assertieve ochtendploeg en de gyn die uiteindelijk dankzij hun is gekomen. Nu ben ik over een aantal weken weer aan de beurt en door een medische indicatie moet ik weer in het ziekenhuis bevallen. Naar mate de zwangerschap vordert voel ik er alleen steeds minder voor om weer in het Flevoziekenhuis te bevallen. Ik ben bang dat ik alleen door daar te zijn al stress krijg en dat lijkt me niet ideaal tijdens een bevalling. Nu ben ik benieuwd of er hier meiden zijn die ook uit de omgeving Almere komen en die er voor gekozen hebben niet in het Flevoziekenhuis te bevallen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen zodat ik misschien een andere keuze kan maken als ik moet bevallen.

Alvast bedankt,

groetjes Michelle

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou naar het UVC gaan (WKZ in Utrecht). Zo ver is dat niet vanuit Almere.
    Wij wonen zelf in Zeewolde en willen voor geen goud naar Harderwijk of Almere (te veel negatieve verhalen), ondanks dat de VK's hier daar wel op aan sturen.
    Ik heb het doorgesproken met het UVC en als ze weten dat je van verder moet komen, dan laten ze je gewoon eerder richting ziekenhuis rijden. Vanuit Almere lijkt het me nog beter te doen dan vanuit Zeewolde, dus ik zou eens informeren als het je wat lijkt.

3. Jute

Jute Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    2,011
    204
    63
    Female
    Tergooi ziekenhuis Blaricum. Mooie verloskamers (badkamer en toilet op de kamer) vriendelijk personeel en op de verloskamer mag je, als je dat wilt natuurlijk, je eerste bezoek ontvangen.

4. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Bedankt meiden!

Merah: Jij dus ook al niet zo'n beste indruk van het Flevoziekenhuis en dat alleen op basis van ervaringen van anderen. Nou ja dat zegt ook wel wat. Een aantal vriendinnen van mij zijn daar ook bevallen en op een enkele na hoor ik weinig positiefs dus ik begrijp jou keuze ook heel goed ook al heb jij die ervaring zelf nog niet daar. Utrecht is vanaf hier toch al snel 40 minuten rijden als het verkeer mee zit. Wij kiezen toch liever voor iets dat dichter in de buurt zit maar ik hou het zeker in mijn achterhoofd.

Jute: Ik had ook het tergooi ook al in mijn hoofd maar had geen idee wat ik daar kan verwachten. Wat fijn dat jij daar een goede ervaring mee hebt. Weet je ook of daar 24/7 de mogelijkheid tot een ruggenprik aanwezig is?

Meerdere ervaringen zijn van harte welkom!

5. Jute

Jute Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    2,011
    204
    63
    Female
    Ja, die mogelijkheid hebben ze. Je zou op hun website eens kunnen kijken naar de info avond bevallen in het ziekenhuis.

Ik wilde perse in het zkh bevallen ivm pijnstilling (achteraf was daar helemaal geen tijd voor:D). Uiteindelijk moest ik naar het zkh ivm ontlasting in het vruchtwater. Het is echt allemaal prima verlopen.

De klinisch verloskundige heeft me samen met de verpleegkundige echt goed bijgestaan tijdens mijn bevalling. Na de bevalling waren mijn ouders vrij snel in het zkh en kregen ook zij thee en beschuit met muisjes echt heel leuk.

Ik moest een nachtje blijven en ook de nacht verpleegkundige was heel vriendelijk, helpen met verschonen van mij, dat durfde ik zelf niet omdat ikeen catether had gekregen. De volgende ochtend ben ik door een verpleegkundige gewassen en ingesmeerd met bodylotion, heerlijk.
    Mijn vriend mocht ook blijven slapen er werd zelfs een scheersetje klaargelegd voor hem.

Maar het allerbeste is toch wel dat ze de policy hebben dat moeder en kind iet gescheiden worden (noodsituaties daargelaten natuurlijk). Vanaf het moment dat mijn dochter geboren was ben ik steeds bij haar geweest, 's nachts ging ze in een bedje naast mijn bed.

Het is dat het bij 1 kind blijft maar anders zou ik vol vertrouwen nogmaals daar bevallen.

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Hoi Jute! Ik wilde nog even laten weten dat ik vandaag contact op heb genomen met het Tergooi. Ik werd heel vriendelijk en uitgebreid te woord gestaan en ik heb de mogelijkheid daar te bevallen. Deze mevrouw stuurt mij direct informatie toe en bij de komende afspraak bij de verloskundige ga ik aangeven dat ik naar alle waarschijnlijkheid hier wil bevallen. Bedankt voor je reactie, ik zie meteen een stuk minder tegen de bevalling van ons "Gooisch meisje" op :D

7. Jute

Jute Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    2,011
    204
    63
    Female
    Gelukkig! Ik heb echt een hele goede ervaring met het tergooi! Hou er wel rekening mee dat de geboorteplaats van je kindje blaricum is maar dat er in Eemnes aangifte gedaan moet worden (even praktisch:D). Mocht je nog vragen hebben over bevallen in tergooi, mail je maar (nee, ik heb geen aandelen tergooi maar vind echt dat ik heel goed begeleid ben daar).

8. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Jute ik zie je reactie nu pas, sorry! Gisteren info pakket binnen gekregen en 16 augustus gaan we naar de informatieavond in het Tergooi. Kunnen we meteen even de route oefenen :D Ik hoop echt op net zo'n positieve ervaring als jij hebt gehad en wie weet koop ik dan ook wel wat aandelen;)

Share This Page