Ik wilde bij mijn 1ste perse thuis bevallen en gelukkig was dit (deels) ook mogelijk. Helaas moest ik toch na 2 uur persen naar het ziekenhuis omdat ik geen weeen meer had maar ik vond het erg fijn om tot die tijd gewoon thuis te zijn. Nu ben ik bij mijn 1ste bevalling ingeknipt omdat hij met het cupje is gehaald en ruim 8 pond was. Nu ben ik 38 weken zwanger en wil ik het toch weer thuis gaan proberen omdat de verloskundige ook zegt dat de 2de vaak ook makkelijker gaat en zo ie zo als het met een uurtje persen niet lukt ik naar het ziekenhuis mag. Nu is mijn vraag ook een beetje : wie heeft er ervaring met thuis bevallen en ingeknipt worden. In het ziekenhuis hebben ze daar mooie steunen voor om je benen in te leggen maar hoe hecht een verloskundige als je thuis in je bed ligt. Het lijkt me niet makkelijk inknippen en hechten ? (wie weet is het inknippen nu niet nodig hoor maar maak me er toch een beetje zorgen om) Gaat je placenta ook gewoon je eigen kliko bak in ? Lijkt me zo'n raar idee hahahahahaha Alle ervaringen van thuis bevallingen zijn welkom !
Ik ben 2e keer thuisbevalling. Niet geknipt maar gescheurd en dus wat hechtingen nodig. VK zat achter het bed, ik lag op het bed met mn billen en voeten op de rand (opgetrokken benen). Lag prima en de VK kon haar werk prima doen. Ik heb eigenlijk geen idee waar de placenta is gebleven. Denk idd in de kliko. Eerste keer ben ik in het ziekenhuis bevallen en wel geknipt. Toen ook geen steunen hoor. Ook niet bij het hechten. Voor mij was dat geen verschil. Succes met je bevalling!
Hoi Renske! Ik wilde ook graag thuis bevallen maar moest ook op het laatst alsnog naar het ziekenhuis evenals jij dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken maar mijn moeder is van mij thuis bevallen en moest ook worden gehecht en ze moest zelf haar benen vast houden. Neem aan dat hier geen verandering in is gekomen. Mijn vriendin is kraamverzorgster en die had laatst geholpen bij haar 1e bevalling en toen kreeg ze idd ook de placenta om in de vuilnisbak te gooien daar stond ze met de zak en ze vond het zo'n raar idee om het weg te gooien maar ja, wat moet je er dan mee, hahahaha... Succes en hopelijk krijg je iets meer reacties nog!
Hier thuis bevallen en ingeknipt. Tijdens het hechten lag ik op dezelfde manier als Pendrag, geen probleem. Ik heb geen idee waar de placenta gebleven is, ik vermoed ook de kliko (wel in een vuilniszak )
Ik ben thuis bevallen, niet geknipt, maar wel flink gescheurd. Ik lag tijdens het hechten gewoon met gebogen benen op bed, ging eigenlijk prima. En de placenta ging in een vuilniszak de kliko in, net als alle celstofmatjes, zeilen, en per ongeluk ook een hele stapel hydrofielen.
van me 1e ben ik thuisbevallen, weliswaar niet geknipt maar wel gescheurd en gehecht. En het hechten dat gebeurd nadat de placenta eruit is gekomen en je eigenlijk nog wijdbeens ligt.
sommige vroedvrouwen nemen de placenta ook mee. dit was vroeger althans zo... mijn moeder verteld dat van de week. je kan ook vragen om hem bij te houden zodat je hem kan begraven in de tuin en er een kersenboom op kan planten... word tegenwoordig ook best vaak gedaan
Ben van de 2e ook thuis bevallen. Ook ingeknipt en met opgetrokken benen ging ze hechten.. Ging idd prima.. Placenta ligt waarschijnlijk nog in de vriezer. Zoon is anderhalf.. UIteraard gewikkeld in een aantal zakken. Maar die kan gewoon in de container, als ie pas na een week of langer wordt geleegd wordt aangeraden m eerst in de vriezer te stoppen en als de bak geleegd word m pas er in de leggen. Maar begraven met een boompje kan natuurlijk ook. Was onze bedoeling ook namelijk.. Heb wel s gehoord dat ie ook aan de hond gevoerd kan worden als je die hebt.. Vind ik persoonlijk een beetje raar...Maar ja..
hahahaha ja dat lijkt me inderdaad wel heel vreemd om hem aan de hond te voeren. Iedereen alvast bedankt voor de reactie's, ben er wel al wat geruster op om toch thuis te bevallen. Nu maar hopen dat de kleine zich heel snel gaat melden... (ben de zwangerschap wel een beetje zat nu)
Ben wel thuis bevallen, maar niet ingeknipt of uitgescheurd, dus geen hechtingen nodig gehad. De vk vroeg wat we met de placenta wilde; we hebben zoiets gezegd van gooi maar bij de buurman over de heg (hij had verteld dat hij er wel leuke plannen voor had ). Maar ik denk dat ie in de vuilnisbak is beland.
hier ook 2 x thuis bevallen en 2 x uitgescheurd. Vk hechte gewoon op bed en manlief hield de lamp een beetje scheef om bij te lichten Placenta is ook gewoon de bak ingegaan (en wat heeft onze kraamhulp hard gerend toen we die eerste ochtend opeens bedachten dat we de vuilniswagen hoorden! ). Overigens had ik bij mijn eerste bevalling 2 hechtingen en bij mijn tweede (terwijl mijn zoon toch een kilo zwaarder was en er met 51 minuten uit) maar eentje. Hoop dat je snel mag bevallen Succes!
Ik ben thuis bevallen en ingeknipt. Het moest omdat van mijn zoontje de hartslag heel erg terug liep. Inknippen gebeurt meestal in een perswee, maar bij mij niet Deed goed zeer zal ik je zeggen, maar op dat moment denk je daar niet aan. Het hechten ging ook prima thuis hoor, je krijgt dan wel een verdoving.
ik ben thuis bevallen van de eerste en had 2 kleine scheurtjes en moest dus ook gehecht worden. dit was idd gebeurd nadat de placenta geboren was en volgens mij lag ik nog gewoon in de houding van de bevalling zeg maar..... Ik geloof dat de kraamhulp ook wel ff bijscheen met een lampje aangezien het snachts was en onze kamerlamp niet zo heel helder was... de vk heeft de placenta nagekeken en daarna gevraagd wat we er mee wilden doen. Dus wij hadden zoiets van gooi maar weg! wij wonen in een flat dus we konden hem gewoon lekker beneden in de grote containers gooien (in zak natuurlijk) en hebben er verder geen last meer van gehad..
Ik wilde ook graag thuisbevallen, moest 29 juni 's morgens om 08.00 voor een serotiniteitscontrole naar het zh, tas mee want je weet maar nooit. Omdat ik graag thuis wilde bevallen ben ik voor de derde keer gestript. Om 10.00 waren we weer thuis en om 13.00 dacht ik dit is het! Nu gaat het beginnen. Tas voor het zh weer uitgepakt. Heel de dag ging als goed, de VK gebeld en toen zij kwam had ik 5 cm ontsluiting, vliezen gebroken en toen bleef de ontsluiting ondanks sterke weeen steken op 7 cm. De vk raadde aan alsnog naar het zh te gaan. Daar aangekomen ook nog weeversterkers gehad omdat de kleine met zijn armpje naast zijn hoofd lag als super grover. En ik ben helaas ook uitgescheurd, niet ingeknipt. Er was geen ontkomen aan volgens de gyn het paste gewoon niet. De gyn is met een collega 3 kwartier aan het hechten geweest en ik had net geen subtotaal ruptuur. Ik mocht kiezen of ik onder narcose wilde op de ok, of bij mijn ventje wilde blijven en dan met plaatselijke verdoving hechten. Jullie weten vast wel waar ik voor gekozen heb Dat is voor mij het enige pluspunt. Als we niet naar het zh waren gegaan dan had ik direct na de bevalling naar het zh gemoeten per ambu en dan had de kleine niet in de ambu meegemogen (amburegels). De gyn heeft tegen mij gezegd dat een tweede kindje vaak even groot of groter is dan het eerste kindje, maar dat hoeft niet zo te zijn. Bovendien geeft ze het een goede kans dat ik van een tweede kindje wel thuis kan bevallen. Ben er nog niet uit. Thuis bevallen lijkt me nog steeds het mooiste dat er is maar ja als ik nu terugkijk was het maar goed dat we naar het zh zijn gegaan.
Jeetje zeg, dan was je zeker wel blij dat je in het zh bent bevallen... Mijn 1ste kindje was ruim 8 pond dus laten we maar hopen dat ze nu niet groter word dan 8 pond
@Renske Ik duim voor je dat de kleine niet zo groot is. Ben heel benioeuwd hoe het zal gaan en hou je topic dan ook zeker in de gaten. Met hoeveel weken ben je van Duncan bevallen?
Bij Duncan was ik 41 weken en 2 dagen. Vanacht had ik al flinke rugweeen en ben toen ook maar even in bad gaan zitten. NU heb ik alleen nog regelmatige harde buiken maar de weeen zijn nu weg. Dus ik denk dat het flink rommelt maar dat het nu nog niet helemaal doorzet.. Ik hoop uiteraard dat het nu wel doorzet want pijn doet het toch wel en dan heb ik het maar gehad hahahaha
Ik weet wat precies wat je bedoelt. Hopelijk zet het snel door! In ieder geval veel succes, je kan het (kijk maar naar Duncan)
hechten met de billen op de bedrand, de vk met dr neus bijna in mn doos... en mn ene been omhoog tegen mn vent aan en de ander tegen de kraamzuster. ik vond het hechten behoorlijk tegenvallen... de placenta hebben we opgegeten