Misschien dat ik het al een keer gevraagd heb. Sorry als dat zo is. Maar is een volgende baby altijd zwaarder? Mijn 1e was 3400 bij geboorte. De tweede 4200 bij geboorte. Beiden 41 weken. Wij gaan voor een 3e. En ik ben een beetje bang dat die dan aan de 5000 zou zitten bij wijze van. Bij de 2e had ik al zoiets van dit gaat mij niet lukken jongens... Sinds zijn geboorte is het nog steeds een flinke eter en kwam op bv al een kilo aan per maand.. 2x zo snel als de oudste. De oudste eet niet zo veel en ik vrees dat ze inmiddels al even zwaar zijn (terwijl ik echt goed op de voeding let...). Kan het gewoon een beetje liggen aan hoe het kindje in elkaar zit. Of is mijn kans het grootste dat de volgende de overtreffende stap gaat worden? Maakt daarin evt het geslacht nog uit?
Nee hoor, hier vergelijkbare baby's. 1e jongen, 53 cm, 3630 gr, geboren met 39.6 2e meisje, 50 cm, 3520 gr, geboren met 39,5 3e jongen, 50 cm, 3640 gr, geboren met 39,1
Oef. Nog even een toevoeging. Ik was zelf 2900 gram bij 40 weken. Maar wel allemaal zware babies aan mijn vriend zijn zijde.
Ik ben ook benieuwd ... Nu zwanger van de derde en dit is een jongen, mijn meisjes waren kleintjes. Beeb 3 zal wel iets zwaarder zijn maar ik hoop echt geen 8 ponder. Zelf ben ik ook van formaat kabouter en ik zou dit keer graag thuis willen bevallen maar als hij echt fors groter is weet ik niet of ik dat wel aandurf hoor 😅. 1e: 3020 en 48cm bij 39+4 2e: 2840 en 48cm bij 38+0 Dusja was de 2e anderhalve week later dan was ze wrschlk rond hetzelfde gewicht geweest als de 1e.
Bij mij was nummer twee aanmerkelijk zwaarder, maar bij haar had ik zwangerschapsdiabetes. 40+3 3696 gram bij 51 cm 40+5 4120 gram bij 53 cm Maar gewicht zegt ook niet alles hoor, de jongste was dusdanig lang dat de gyn niet eens geloofde dat ze 4120 zwaar was...totdat ze haar optilde En de bevalling van de tweede was makkelijker dan van de eerste.
1e 42 wk 3540gram 2e 41+3 3620 gram 3e 39+3 3055 gram. Bij mij was de derde de kleinste tot nu toe. Maar wel 2 wk eerder geboren. Maar kennelijk maak ik sowieso geen grote baby's. Al hadden de eerste 2 wel flinke koppies (>p95)wat toch net wat meer uitmaakt dan gewicht bij de bevalling heb ik begrepen.
De eerste: 40+3, 3235 gr, hoofdomtrek 34 cm De tweede: 41+1, 3900 gr, hoofdomtrek 36 cm (!) Hopelijk is de derde niet zwaarder
Hier wel Haha 1e 40+1 3340 2e 39+1 3360 3e 38+6 3935 dit is overigens een jongen! Wel apart is dat ik bij de 1e 40kg aankwam bij de 2e 25kg en bij de 3e 15kg!!
Bij mij was de 3e de kleinste (strikt genomen, in principe allemaal ongeveer hetzelfde gewicht...) 1) 4355 gram, 53 cm bij 41+3 wkn (p95) 2) 4520 gram, 53 cm bij 41+5 wkn (p97) 3) 4260 gram, 50 cm bij 41+0 wkn (p90)
1e: 3500g bij 38w 2e: 4300g bij 41w Denk dat geslacht ook meespeelt? Meisjes zijn volgens mij vaak wat kleiner dan jongens.
Ik hoop het ook niet! De oudste was 7 pond en zo'n 54 cm, hij is geboren met 37.6. De jongste is met 40.5 geboren en was 9 pond en 57 cm. Ik denk niet dat de oudste nog ruim een kg zou zijn aangekomen als ik niet was ingeleid. Maar ook hij was flink voor de termijn. Ik zou weleens een 6 ponder willen hier pastten ze echt niet in newbornkleding. De bevalling viel bij de jongste trouwens mee maar mijn buik was echt topzwaar. En een flinke verzakking overgehouden. Nee echt doe mij maar een kleinere de volgende keer.
Hier niet hoor , zie handtekening. Oudste is een jongen en die zijn volgens mij over het algemeen wat zwaarder bij de geboorte. Beide meisjes waren hier in elk geval wat lichter. Mijn middelste eet trouwens prima, maar is ze toch een heel tenger meisje. Jongste kan ik nog niet zo goed zien wat haar postuur zal zijn; ze is nog echt een lekkere dreumes met baby'vetjes'. Grappig detail: op basis van mijn misselijkheid zou je verwachten dat ze bij mij juist steeds zwaarder zouden worden. Bij de oudste was ik extreem misselijk met dagelijks overgeven tot de dag van de bevalling en at ik sowieso erg weinig . Bij de middelste zwangerschap hield het overgeven halverwege de zwangerschap op en bij de derde zwangerschap heb ik voornamelijk de eerste weken overgegeven, maar ging dat na het eerste trimester echt een stuk beter.
Grappig. Bij mijn oudste heb ik 7 maanden niet kunnen eten. En wat ik at hield ik niet binnen. Nooit gevraagd om een diagnose maar als ik las over hg kon ik mij er best een eind in vinden. Bij de tweede at ik als een bouwvakker. Nu is het zo dat ik stukken heb gelezen die beweren dat als de moeder veel eet de kinderen als gevolg daarvan zwaar worden. Terwijl ik juist het gevoel had dat het andersom was. Dat de baby de moeder soort van bestuurd en vraagt wat hij/zij wil hebben.