wie heeft ervaring met een badbevalling in het ziekenhuis?dit is wle mogelijk maar weet er nog niks vanaf. Wie kan me hier meer over vertellen, hoe was het? Of sowieso een badbevalling hoe dat is? Bedankt alvast!
Ik lees hier mee!.. Ben van plan om thuis een badbevalling te gaan doen, maar vlos was niet helemaal positief, ben dus ook benieuwd naar ervaringen!
Ik heb geen ervaring maar toevallig wel een folder gelezen van ons ziekenhuis. ALs je in het ziekenhuis bevalt zit je vaak aan toeters en bellen vast dus dan word een badbevalling al lastig. Dus al;s je met medische indicatie bevalt lig je hoogstwaarschijnlijk aan de ctg en dan word het al lastig.
ik heb hier ook over nagedacht maar wat ik begreep na zoeken op internet dat vk er vaak niet zo blij mee zijn ivm dat hun dan een rothouding aan moeten nemen om je te helpen... weet niet of dit altijd zo is, wat zei je vk er precies over toen ze niet zo positief was??
Ik heb er zelf nog geen ervaringen mee, maar wel al uitgebreid online gezocht naar de mogelijkheden. Het hangt er ook een beetje vanaf waar je woont. In ieder geval is het wel belangrijk het van tevoren met je verloskundige te bespreken, omdat sommigen er niet aan meewerken. Ik wil (wanneer ik zwanger ben) eigenlijk per se een badbevalling. Je kan in een kwaamhotel verblijven waar ze een aangepast bad hebben. Mocht je dan alsnog naar het ziekenhuis moeten (bij het kraamhotel) dan heb je in ieder geval alvast wat scherpe kantjes van je weeën kunnen opvangen in het bad. Bij ons in het ziekenhuis doen ze helaas geen badbevallingen. In Den Haag (Hagaziekenhuis) wel geloof ik.
Bedankt voor de reacties! Ik weet van de vk dat ze er wel goed tegenover staan, badbevalling (heb al 2 kids, steeds dezelfde vk's) las op website van ziekenhuis dat het wel mogelijk is (er is een bad om van tevoren in te gaan en echt een bad voor de badbevalling) maar er staat verder maar weinig info over de badbevalling. misschien toch maar eens wat beter gaan informeren (ze hebben daar ook op bepaalde dagen infodagen voor zwangere vrouwen) Ik heb bij mijn eerste bevalling wel een aantal weeen in bad opgevangen, in ziekenhuis (was medisch, voordat ik de ruggeprik ging krijgen en alle toeters en bellen)
Ik wil ook graag in bad bevallen ik heb het bevallingsbad al klaar staan. Mijn 3 verloskundigen willen juist heel erg graag dat ik in bad beval. Ze hebben er ook alle drie erg veel verstand en ervaring mee. Kijk maar even op de waterooievaar daar staat veel info op. Succes ermee.
Mijn vk heeft ook niet echt een hele duidelijke reden om nee te zeggen, maar het is denk ik meer een gebrek aan ervaring er in. Ze hebben het nu in totaal 2x gedaan, dus dat is natuurlijk ook erg weinig. Bij de laatste is het zo geweest dat de watertemperatuur gezakt was en de eerste temp meting bij de beeb maar 35 graden was, daar waren ze dus ook van geschrokken. Ze zijn overigens wel erg positief over de weeën in het water opvangen hoor, het is puur de uitdrijving die ze niet zo zien zitten. Denk dat dit een stukje controleverlies is wat ze nog maar moeilijk kunnen accepteren.
Ik ben in bad in het ZH bevallen en het was super! Ik weet niet in hoeverre ik mag vergelijken met NL, want woon in BE. Maar ik las hierboven iets over medische indicatie en draden etc, maar mij is gezegd dat een badbevalling enkel mocht indien alles ok was met de gezondheid van moeder en ongeboren kind - dus medische indicatie zou al heel miniem moeten zijn? Ik heb het als superrelaxerend ervaren. Het enige dat ik aan m'n lijf had, was de monitor om het hartje van de baby op te volgen, voor de rest niets hoor! M'n vriend zat achter me naast het bad. Ikzelf was zo zen dat ik tussen elke wee wel leek weg te drijven in een zalige slaap... Eens ik mocht persen, hebben ze wel een sterker licht opgezet op m'n onderkantje , omdat het iets minder duidelijk zichtbaar is door het water ... Maar bij de derde perswee was m'n meisje er al! Daarna is het allemaal wat in een roes gebeurd - terwijl ze gewogen en getest werd, moest ik uit bad komen en werd de placenta opgevangen en kreeg ik een enkel hechtinkje... Uiteindelijk heb ik een 2-tal uurtjes in bad gelegen :7h30 gebroken vliezen - 12h aankomst ZH - 13h30 het bad in met 6cm ontsluiting en hevige weeën en om 15h30 was ze er! Weet wel dat je geen epidurale mag hebben ingeval het toch niet zou gaan zoals verhoopt; je moet immers in staat zijn om uit het bad te komen! Ik wens je nog een prettige zwangerschap en een super bevalling toe!
Epidurale kan/mag niet in het bad ivm infectiegevaar Verder helaas zef nog geen ervaring..... liefs Es