Thuis bevallen na 'toezegging' voor ziekenhuis nav gewicht?

Discussie in 'De bevalling' gestart door A1988, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat fijn A1988! Nu ontspannen naar je bevalling toeleven!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat is heel fijn! Ik ben blij dat het toch meeviel!

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    A1988, goed dt je het er nog over hebt gehad met de vk.
    Nu zonder stress naar de bevalling toe leven en hopelijk mag alles goed bij je gaan en kun je straks thuis de kleine in je armen verwelkomen.

4. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Dank jullie wel dames :D

5. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    ik zet met ogen op stokjes en klapperende oren dit allemaal te lezen...maar het zal wel aan mij liggen....

6. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sluit ik me bij aan!

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wat een raar gedoe, dus bij 99,9 is er niks aan het handje en met 100,0 is het ineens wel een probleem en mag je naar het zks. Vaag... Alsof de ambulancebroeder je als barende vrouw in nood eerst op de weegschaal gaat zetten voordat hij je de trap af sjouwt ;)

Bij ons keek de VK dus niet op een kilo. Ik woog in week 39 dus precies 101 kilo. Ze wilden mij juist graag thuis laten bevallen omdat de eerste bevalling ook prima ging en ze zeiden dat het me echt wel makkelijk af zou gaan. Maar meneer bleek in het vruchtwater gepoept te hebben dus werd het toch nog zks. De bevalling verliep inderdaad overigens makkelijk en snel maar mijn zoontje moest vanwege het vruchtwater goed nagekeken worden door een kinderarts.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, ik snap wel dat de ergens een grens moeten zetten. Want als iemand met 101 kg mag, waarom dan niet iemand met 102. En als we die dan gewoon thuis laten bevallen, dan zou 103 of 104 toch ook moeten kunnen.

Om heel eerlijk te zijn, vind ik 100 kg al best veel om van de trap af te moeten dragen met zijn twee. (Denk eraan dat het gewicht van de brancard er nog bij geteld moet worden. En dat het ook nog zo plat mogelijk moet.)

9. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je er uit bent ts! Ik snap dat er een grens moet worden gesteld idd maar ik begrijp je gevoel heel goed!

Zelf ben ik 2 keer met volledige ontsluiting naar het zkh gegaan omdat ik sterrenkijkertjes had, beide keren woog ik rond de 100 maar beide keren heb ik gewoon zelf gelopen hoor, 2e bevalling ben ik wel met de ambulance opgehaald maar tussen 2 weeën naar beneden gelopen. Dus het naar beneden dragen, takelen klinkt mij als extreme gevallen. Hoe dan ook goed om de ervaringen te horen en risico's te overdenken! En nu heb je een fijne keuze kunnen maken, heel veel succes straks!!

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ehm is het bijgesteld? Ik dacht dat het 115 kilo was?

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het was hier 5 jaar geleden al 100 kg.. Maar het verschilt echt per regio..

Ik wilde ook graag thuis, maar beide keren niet gelukt, 1e keer met spoed in eigen auto omdat ik bijna onderuit ging, en dat was uiteindelijk maar goed uit. De kleine moest er met haast uit en dat was thuis lastig geworden. Bij de tweede weer, omdat de eerste zo raar ging. Maar zo voorbereid was het wel fijner. Ik ben rond 11 uur het ziekenhuis ingegaan en om 5 uur ging ik weer naar huis. Even tijdens kantooruren. Het is me in ieder geval verre van tegen gevallen.

Deel Deze Pagina