Thuis bevallen of in ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mona, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Thuis bevallen of in ziekenhuis

1. Thuis

2. Ziekenhuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Bij mij speelt ook mee dat ik niet boven mag bevallen. Ik had alles al klaar voor een evt. thuisbevalling, maar na inspectie van de Kraamzorg bleek dat wegens de steile wenteltrap in ons huis, boven bevallen geen optie is.
    Ik zou dan dus benenden in de woonkamer moeten bevallen. Dat zie ik dus niet zo zitten. 1-persoonsbed naar beneden slepen, alle 4 huispoezen er om heen :confused: ik denk dat ik te veel afgeleid ben en midden in de huiskamer voelt gewoon niet goed.......

ik bespreek morgen de mogelijkheden met de Vk voor een ZH bevalling. Wellicht minder 'eigen' maar wel alles bij de hand... en ik kan me dan helemaal overgeven en daar door beter ontspannen (hoop ik) ;)
    groetjes Mona

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik wilde in eerste instantie thuis gaan bevallen. Het zh zit hier 15 minuten vandaan en als er een arts moet komen dan is die ook wel 15 minuten onderweg (in het zh zelf bedoel ik).
    Uiteindelijk wegens niet vorderende ontsluiting toch na 7 uur en 1 cm naar het zh gegaan, dat telt dan als medische indicatie.

Achteraf denk ik dat ik onbewust niet thuis wilde bevallen. Dus een volgende gaat ook in het zh.

En over de reistijd, 15 minuten dus. Ik moest door een gyn dichtgeborduurd worden, daar heb ik een uur op liggen wachten (in de baarhouding ja...) en dochterlief moest door een kinderarts worden gezien. Dat heeft ook wel 15 minuten geduurd voor zij er was. Dus qua tijd heeft het mij niet gescheeld, dat ik al in het zh was. En vreemde mensen, ach, daar maalde ik op dat moment niet echt om :D

3. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik wil thuis bevallen. Dan ben ik lekker thuis in vertrouwde omgeving. En ik hoef niet met zoveel cm ontsluiting/weeen naar het ziekenhuis.
    Tenzij ik moet.. maar dan heb ik natuurlijk geen keuze.

4. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik wilde graag thuis bevallen, lekker in een vertrouwde omgeving, niet teveel mensen om je heen.
    Ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen (ik had volledige ontsluiting, maar geen krachtige weeen, dus moest aan de weeenopwekkers).
    Toen de verloskundige zei dat we naar het ziekenhuis moesten baalde ik echt, maar achteraf vond ik het 100% meevallen. Op dat moment interesseert het je niet meer wie er aan je bed staan.
    Ik denk dat als wij ooit nog een 2e kindje zouden krijgen, ik toch weer in het ziekenhuis zou willen bevallen.

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    in het ziekenhuis, omdat we dat wilden.

Inmiddels ook omdat ik een medische indicatie heb gekregen, ivm mijn colitus en mijn bekkenbreuk van n aantal jaren terug.

6. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ziekenhuis! Teveel verhalen gehoord van vrouwen die thuis gingen bevallen, maar halverwege alsnog halsoverkop naar het ziekenhuis moesten (waaronder het verhaal van mijn eigen geboorte...). Mij niet gezien dus. Ik vind het een prettig idee dat alles bij de hand is, voor het geval er complicaties zijn. Enne, die bloederige lakens hoef je dan ook niet zelf te wasen. ;)

7. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Het is mijn eerste kindje en omdat ik niet precies weet wat ik kan verwachten wil ik dus ook in het ziekenhuis bevallen. Ook met de gedachte dat als er iets mis zou zijn er sneller ingegrepen kan worden. Misschien dat als er dan ooit een tweede komt ik wel gewoon thuis wil bevallen. Dat lijkt me toch het fijnste wat er is.

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn dochter heb ik lekker thuis mogen ontmoeten (thuis bevalling dus) en dat heb ik zeker als zeer plezierig ervaren. Vandaar dat ik mijn zoon ook voor 't eerst in ons eigen huis wilde zien. Ik heb er echt alles aan gedaan om thuis te mogen bevallen. Eerst moest ik van de vk een echo laten maken van zijn hartje ivm hart-problemen bij mijn dochter. Dat was allemaal goed. Toen lag meneer in stuit. De versie is gelukt met 37 weken en ik mocht thuis bevallen. Tot ik een pals bloed verloor.. Natuurlijk moet je dan alles naast je neer leggen en meegaan met de mannen die je komen halen (ambulance).
    Ik vond het echt een ramp, bevallen in het ziekenhuis. Maar achteraf hoorde ik wel dat, als ik thuis was bevallen, ik nu geen kereltje in de box zou hebben liggen..
    't Is maar goed dat de vk's in Nederland (normaal gesproken) zeer ervaren zijn en de juiste beslissingen nemen. Ik wilde in de eeste instantie dus niet mee naar het ziekenhuis.. Zij heeft mij echt gedwongen!

9. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Daar hebben we gelukkig een kraamverzorgster voor!

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik ben ook thuis bevallen.
    helemaal super!
    heb nog lekker in bad gezeten en door het huis gebanjerd.
    en in mijn eigen bedje de baby opgevangen.

toen ik onder de douche vandaan kwam had je in de slaapkamer helemaal niet meer door dat daar een half uurtje eerder een bevalling had plaats gevonden :)
    dus wat de troep betreft":
    welke troep? ;)

11. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ik ga in het ZH bevallen. Mijn oudere 3 zussen zijn bij al hun bevallingen in het ziekenhuis beland, waarbij twee keer zeer kritiek. Gemakkelijke bevallingen zit bij ons dus niet in de familie. Ik lees vaak dat jullie geen vreemden om je bed heen wilt en dat je daarom thuis wil bevallen. In het ziekenhuis wordt de bevalling gewoon door je eigen VK gedaan en daar zijn verder geen vreemden bij. De vreemden komen alleen aan je bed als er iets mis gaat en dan heb ik ze er het liefst zo snel mogelijk.

12. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik ga ook naar het ziekenhuis. Hoef maar een slecht verhaal te horen over thuis bevallen en dan hoeft het voor mij al niet meer....

Bij een vriendin van een vriendin maakte de VK een te late beslissing om naar het ZH te gaan terwijl ze thuis aan het bevallen was...helaas heeft de baby het niet overleeft.... :confused: Zoiets zou ik mezelf en de VK niet vergeven. Komt misschien niet zo vaak voor maar toch...beangstigend.

Groetjes, M

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen, omdat:

:idea: Ik een controlefreak ben en het fijn vind dat alles bij de hand is in een ziekenhuis
    :idea: Ik een waterbed heb en daarop niet mag bevallen
    :idea: wij geen water hebben op de bovenverdieping, dus zou ik beneden in de huiskamer moeten bevallen
    :idea: Het ziekenhuis hier vijf minuten verderop is
    :idea: ze de troep dan lekker daar op mogen ruimen ;)

14. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    CTG bedoel je denk ik. Maar die krijg je alleen bij een medische indicatie. Dus als je ervoor kiest om in het ZH te bevallen, huur je daar een kamer. En krijg je geen CTG -> hartslagmonitor, weeenactiviteitmeter e.d. Je mag gebruik maken van het bed en de badkamer. That's it.

En ja, mocht er iets gebeuren, dan ben je misschien wel sneller dan dat je thuis bent en dan naar het ZH moet. Maar het kan ook best zijn dat je moet wachten voordat er iemand is opgepiept.

15. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Thuis,

Vorige keer met medisch indicatie in het ziekenhuis, en dat was niet leuk.

Onbekende mensen, vooral mensen die geen tijd hebben ( de gyn zag ik voor het eerst toen ik mocht persen, ging weer weg, en hielp de laatste 10 minuten even mee).
    Wisselingen in personeel, die dan van niets wisten, en uitleggen kun je echt niet meer dan.
    En inderdaad : ik ben sneller in het ziekenhuis dan dat ze daar ean arts hebben opgeroepen.

Thuis voel ik me op me gemak, kan ik doen wat ik wil, ik hoop dus dat ik rustig thuis kan bevallen.

En de zooi.... ik hoor van vriendinnen dat alles al schoon is zodra je uit de douche komt.

16. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi,

Ik had gekozen voor een thuisbevalling. Maar omdat Nils niet verder daalde, moest ik tijdens de persweeën naar het ziekenhuis. Nou, geloof me, dat is echt niet prettig!
    Nou moet ik bij een volgende keer wel in het ziekenhuis bevallen, omdat Nils uiteindelijk met een keizersnede is geboren, maar als ik mocht kiezen zou ik voor het ziekenhuis gaan.

Groetjes Inge

17. Niet meer actief

ik zou graag thuis willen bevallen
    lekker in je eigen omgeving enzo

maar helaas ik moet in het zh bevallen
    vanwege voorgeschiedenis ;)

18. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland

Amen!

19. Amle

Amle Niet meer actief

We hebben steeds gezegd: we proberen gewoon thuis te bevallen.
    Maar nu begin ik hier toch ook steeds iets meer over te twijfelen. Mijn man heeft liever in het ziekenhuis en ook dat snap ik wel. Toch moeten we snel de knoop doorhakken, binnen nu en 5 weken is het al zover!

Misschien nog maar eens met de huisarts overleggen?

20. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Je hoeft pas te beslissen als het begonnen is. Want waar je ook voor kiest, je moet alles in huis hebben. Dus doe gewoon wat jou het prettigst lijkt tijdens de weeen. De eerste centimeters moet je toch thuis wegpuffen.. heb je voldoende tijd om je gevoel te volgen. En als je daar de tijd niet voor hebt, dan heb je een supersnelle bevalling! en beval je lekker thuis. ;)

Deel Deze Pagina