Thuis bevallen of in ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mona, 25 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Thuis bevallen of in ziekenhuis

1. Thuis

2. Ziekenhuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    klopt helemaal. Hoewel ik niet goed snap waarom een CTG een goed gevoel geeft bij de bevalling. Hoewel, dat in combinatie met een ruggeprik kun je heerlijk slapen op het monotone geluid van de hartslag :D

En inderdaad, als het nodig is ben je er net zo snel vanuit huis als vanuit de verloskamer hoor. Ik schreef het al eerder, zowel een gyn als kinderarts nodig gehad en die waren er echt niet binnen een kwartier (reistijd vanuit huis)

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ook al lijkt het me fijn in je eigen vertrouwde omgeving te bevallen, zal ik in het ziekenhuis bevallen. Heb er nooit over nagedacht, voor mij is het volkomen normaal dat ik daar beval. Als ik dit forum lees heb ik het gevoel dat er in Nederland veel meer thuis word bevallen dan in België. Die indruk heb ik toch.
    Trouwens, ik wil verdoving tijdens de bevalling en ik denk niet dat dit kan thuis, dus sowieso, ZH!

3. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik wilde heel graag thuis bevallen. Lekker in mijn eigen omgeving. Onder mijn eigen douche staan, in mijn eigen bed liggen, en niet met 5 cm ontsluiting en weeen in een auto zitten.
    Uiteindelijk ben ik midden in de nacht met een keizersnede bevallen omdat mijn schatje in stuit lag en de bevalling uit zichzelf begonnen was.

Je kunt je vanalles voornemen maar hoe het uiteindelijk gaat lopen heb je helaas niet in de hand. Als je het niet weet zou ik het lekker op het moment zelf beslissen. Voel je je goed en heb je er vertrouwen in dan blijf je lekker thuis. Wil je liever naar het ZH dan ga je gewoon naar het ZH.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik wil thuis bevallen, lekker in mijn eigen huis - baarkruk erbij, bed in de grote woonkamer, mijn eigen muziek, mijn douche en kunnen doen en laten wat ik wil. Ik hou zo van ons houten monumentje, helemaal opgeknapt met bloed, zweet en tranen - daar hoort ons ukkie zijn intrede te doen! :)

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik had in mijn zwangerschap van darryl* heel erg dat ik in t zh wilde bevallen en een dag voor de bevalling was ik daar ook al. mijn vruchtwater bleek groen en was al gelijk op de juiste plek. en is dus ook nog eens een kz geworden.
    met dylano wilde ik ook in t zh bevallen.
    als ik nu weer zwanger ben moet ik in t zh bevallen, maar thuis lijkt me toch ook wel helemaal geweldig.

Deel Deze Pagina