@chai: ik probeer idd luchtig te denken, maar er zijn zeker vriendinnen om me heen die een helse bevalling hebben gehad!! Ik weet dat het sowieso enorm veel pijn gaat doen! Maar wat Jolanda zegt is ook wel wat, eerste stuk lekker thuis en dan in het kraamhotel. Is bij mij ook echt een optie hoor! En ik heb ook vriendinnen die het thuis echt gewoon zo fijn vonden (ondanks de pijn). Dus ik denk dat je goed moet kijken wat bij je past en in welke situatie je terecht komt. Conclusie (voor mij dan): ziet het er goed uit, ga ik thuis starten en ik zie wel hoe ik dat ervoor. Mocht het niet fijn voelen, ga ik naar t kraamhotel! (En dat zit aan het zh!)
Ik kies ervoor om in het ziekenhuis te bevallen omdat ik er niet aan moet denken, die drukte en troep in mijn huis. En ik ben bang dat als er iets misgaat ik nog naar het ziekenhuis moet, het is welliswaar dicht in de buurt maar ik vind het prettiger om er al te zijn met alle dokters, materialen, pijnbestrijdingsmiddelen etc. in de buurt. Maar ik zou ooit misschien wel een thuis bevalling willen, je bent in je eigen omgeving dus naar mijn idee meer ontspannen dan in het ziekenhuis.
Ik wilde altijd al in het zkh bevallen, begon tegen einde zs juist te denken 'hey, thuis, dat heeft ook wel wat' en toen werd ik opeens plots ingeleid ivm pre-eclampsie . Dus toch zkh. Waar ik uiteindelijk maar wat blij mee was, want er volgden nog heel wat meer complicaties, en dan ben ik toch liever in het zkh dan thuis. Overigens vond ik de sfeer in het zkh ook prima ontspannend hoor! Niets mis mee. Maar was toen ook al wel een paar dagen 'gewend' doordat ik eerder al opgenomen was, dat scheelt misschien.