strippen, had je al ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sas26, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hallo Allemaal,

allereerst nog de beste wensen voor 2009!

Er is hier al veel geschreven over strippen, en ik heb inmiddels ook veel gelezen van de reacties. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie reacties op mijn vraag.

Ik ben vandaag gestript, ben 41 weken en 2 dagen. De verloskundige zei dat mijn baarmoedermond al wel verstreken was en dat er nog een klein randje was. Ik had nog niet echt ontsluiting. Nu zei ze dat ze niet verwacht dat de kleine voor het weekeind komt, maar dat ik op zich wel goede kans heb dat de bevalling uit zichzelf begint ipv inleiden (dat zou maandag of dinsdag gebeuren denk ik)

Nu ben ik erg benieuwd, bij wie is het toch sneller gegaan? Dus dat je gestript bent en nog geen ontsluiting had, end at het snellen effect had?

Morgen ga ik voetreflexmassage doen, donderdag moet ik ctg scan en vrijdag nog eens strippen...

Voel nu nog niet echt iets, wel soms wat krampjes maar niet heel lang... Pff, wat word je moe van dat wachten en vooral die onzekerheid!

Vast bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes!

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hi...
    zat zelf te bedenken of ik een topic moest starten, maar je bent me voor...
    ik mag donderdag naar de vk... en twijfel erg of ik wel laat strippen....

Deed het zeer trouwens?

ik volg het hier...

xxmona

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi Ramona, het was een onprettig gevoel, niet echt pijnlijk. Beste kun je zo ontspannen mogelijk proberen te liggen en in je buik ademhalen. Ik dacht ook: doe het maar, liever dit dan inleiden. en de bevalling zal vast nog veel heftiger zijn, dus kan ik vast een beetje 'wennen'; )

Succes vast donderdag!

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja dat toucheren is sowieso niet echt prettig.... en tja een bevalling voel je inderdaad meer....
    Maar ik heb geen zin om een hoop voorweeen etc op te wekken als het niet helpt.... (en dat hoor je ook zo veel...)

Bedankt voor het succes wensen.... misschien niet nodig... ;)

Jij ook succes trouwens....!

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Strippen doet geen pijn, het voelt wat ongemakkelijk maar goed de bevalling voelt ook niet prettig.

Ik ben gestript bij 41+3 met 1-2 cm ontsluiting. Bij mij heeft het weinig effect gehad, alleen de slijmprop kwam los maar ben uiteindelijk nog ingeleid met 42 weken, wat ik minder erg vond dan ik van te voren dacht.

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    dank je voor je antwoord! bij mij is het strippen nu ruim 24 uur geleden en nog geen effect. Ik had gisteravond wel een beurs gevoel zeg maar, soms harde buik en wat kramp alsof je ongesteld wordt, maar niet meer gehad daarna... Vandaag voetreflexzonemassage gehad. Mogen ctg scan, misschien gaat gynaecoloog ook nog een keer strippen en anders iig vrijdag bij de verloskundige.

Bedankt voor je reactie!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ctg was goed, vruchtwater nog voldoende. Inleiden staat gepland voor zondag.... Dar zie ik zo tegenop... Maar heb de hoop op een natuurlijke bevalling bijna opgegeven. heb niet emer dan af en toe een harde buik, soms heel licht zeurderig gevoel maar verder niks. Had nu 1 cm ontsluiting en ben nogmaals gestript, morgen naar de verloskundige.

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik hoop ook echt voor je dat het inleiden niet nodig zal zijn.
    ik loop een paar dagen achter je, en ben er ook al bang voor.
    mijn vk heeft gezegd dat er maar 4% ingeleid hoeft te worden, dus daarom moeten we proberen positief te blijven!
    heel veel succes de komende dagen!

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    dank je Lob, ik duim voor je dat je niet hoeft te worden ingeleid... Die 4 % is dat van eerste zwangerschappen of van alle zwangerschappen?

Niet veel inderdaad, we houden nog even moed.

10. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    nog even volhouden, hopelijk komt de kleine bij je ovoor zondag. hopelijk word ik morgen gestript door de vk.

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Vraag het haar! Bij mij deden ze het vanaf 41 weken. Ligt er ook aan of je baarmoedermond is verstreken.

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    bij mij deed de VK niet strippen, daarvoor werd je doorverwezen naar het ziekenhuis en die stripten alleen bij 41+3 en inderdaad een verstreken baarmoedermond en een a twee cm (of meer natuurlijk) ontsluiting. Maar ik zou er zeker om vragen.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik dacht dat ze strippen juist deden bij alleen ontsluiting.

Ik ben bij mn eerste gestript met 41+3 en na 4 uurtjes voorweeën tot aan 41+5 en toen is ze geboren.
    Ik had toen 1 á 2cm ontsluiting.

Bij mn 2e had ik de afspraak staan maar ze besloot 3 dagen eerder toch zelf te komen dan de afspraak haha

14. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    ik ben net terug van de vk. gelukkig wilden ze vandaag al strippen, anders idd ook pas bij 41+1 wkn.dgn. heel veel ontsluiting heb ik niet, 0,5 cm.... dus ze kon er niet goed bij. ook mede dat mn eigenwijsje niet is ingedaald maakte t lastiger. dus duwen op mn buik om de kleine naar beneden te krijgen om er zo beter bij te kunnen...

nu dus maar afwachten, zowiezo dinsdag naar t ziekenhuis voor standaard controle van 41+3 wkn.dgn.

15. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    een effect heeft wel. ben nu echt mn slijmprop aan t verliezen :)

16. naomiadaeze

naomiadaeze Actief lid

12 mei 2008
    109
    0
    0
    @gevalletje

ben vanochtend ook bij vk geweest en had verwacht dat ik gestript zou worden maar gaat helaas niet door had nu een collega vk en die doet het liever thuis dan op de praktijk weet ook niet of ik al ontsluiting had heb er ook niet naar gevraagd .
    Dus nu word ik maandag thuis gestript.

we lopen trouwens bijna gelijk ik ben 1 dag verder dan jou :)

Liefs vera

hopen dat het nu voor je op gang komt [-o<

17. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hoi is er nog iemand bevallen? hier helaas nog steeds niet...

Deel Deze Pagina