Thuis bevallen op verdieping 3 mogelijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Saartje123, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    ik geloof dat je onder de 100 kilo gewoon thuis mag bevallen zit je de boven mag je ook wel thuis bevallen geloof ik maar als je dan toch naar het ziekenhuis moet dan moet de brandweer komen en dat lijkt me niet erg prettig om zo uit huis gehaald te worden

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik heb vandaag aan mijn verloskundige gevraagd of het mogelijk was en gelukkig zei ze dat t voor hun geen probleem was!!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Volgens mij mag het wel gewoon hoor.. Kan idd zijn dat je door het raam getild word door de brandweer dus prettig is anders denk ik.. Ik zou persoonlijk in dit geval in het ZH gaan bevallen..Wij wilden ook thuis bevallen maar omdat het zulk slecht weer was en glad toch maar naar het ziekenhuis gegaan.. maar goed ook, kleintje had in het vruchtwater gepoept en een fikse longontsteking.. Dus het kan ook zijn dat je juist NA de bevalling met pasgeboren spruit en al naar het ZH moet, dus ik zelf zou het er niet op wagen denk ik..

Lastige keuze zeg!
    Elk geval succes

4. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik mocht niet bevallen op verdieping 3 terwijl het trappenhuis MEGA is. hier mocht het ambulance personeel wat nodig zou zijn niet 3 trappen naar beneden tillen. en brandweer zou er dan bij moeten halen. tenzij je zit te wachten om 5 -6 mensen om je bed heen wil hebben, zou ik me toch twee keer bedenken als je daar zo leg met heftige weeen onder een lakentje op een brancard.

ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis gewoon bevallen omdat het me zoiezo relaxter leek en ik niet hoefde te denken en wat nu als ik hulp nodig heb. dan moet ik die trappen af... en al die buren kijken dan natuurlijk. en buren die zich er mee gaan bemoeien en je sterkte wensen ik krijg al een rooie kop van schaamte als ik er weer aan denk. vond het al super vervelend met thuis komen met de kleine dat ze meteen bij de auto deur stonden ( 4 uur na bevalling) en meteen iedereen die feliciteerde... vreselijk !!

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Of jij nou wel of niet met 'n hoogwerker 't huis uit gehaald moet worden is inderdaad hun probleem niet... ;)

Echt dames, denk niet 'dat overkomt mij niet', want voor hetzelfde geld overkomt 't je dus wel. Ik had van te voren óók geïnformeerd bij de VK (en 't was volgens hun ook géén probleem) en mooi dus dat ik een enkele reis hoogwerker heb gehad hè...

Als je meer dan 100kg weegt dan moet je in 't ziekenhuis bevallen, omdat de kans op complicaties groter wordt, niet omdat je te zwaar bent voor 'n brancard of zo. Of jij nou 150 of 50 kg weegt, het ambulancepersoneel tilt je gewoon niet de trap af.

Deel Deze Pagina