Muziek tijdens de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door void, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Nu zijn alle birthing rooms in het geboorte centra uitgerust met een hippe stereo's maar wie heeft er behoefte aan muziek tijdens de bevalling? Ik zie mezelf al helemaal gefrustreerd worden van een of ander rustig gevend muziekje. Als ik met pijn om moet gaat zet ik liever iets luids motiverend op met oordoppen want dat is meestal niet enorm in smaak bij de man.. Al vind ik zijn muziek smaak enorm prettig, die van mij is gewoon wat breder haha. Of heb je juist helemaal geen trek in herrie in je oor? Nu zal ik toch een lijstje op m'n iphone moeten gooien als MP3 speler, als er een stereo kan draaien kun je er vast een iphone aan de oplader gooien en daar dus een muziekje vanaf draaien wat word aangeraden en wat is afgeraden naar jullie ervaring?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier geen moment mee bezig geweest.

3. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe aan zwangerschaps pilatus en t laatste kwartier doen we altijd een ontapanningsoefening, ik heb daar een nummer (ingespeelt met piano) die ik zoooo lekker rustgevend vind. Dit nummer heb ik bij bevalling nr 2 alleen maar geluisterd tijdens de ontsluiting. Als ik een wee had goed ontspannen en naar mn buik ademen. Binnen 2 uur was hij er. Ik zweer t bij mn yoga nummertje, ik kan er zo lekker op ontspannen. Ene kom je nog tikken in de club? 1-15 juli mama's

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    In verloskamer'stond een stereo, cd s in mn tas. Helemaal niet aan gedacht en niet gemist....

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ja ik heb dus geen cd's anno 2013 haha, ik mag blij zijn als ik het digitaal een beetje bijhoudt voor mij is't youtube all the way 9/10 x

Misschien moet ik gewoon een mixje van alles klaar hebben op m'n telefoon mocht ik buiten bereik van enig wifi o.i.d. komen wat mij sterk lijkt mocht ik het uberhaubt al nodig hebben haha!

Ben ik nu echt zo scheel of kan ik de 1-15 juli mama's gewoon echt niet vinden? Kun je even een linkje doen? :D Ik lees al wel tijden mee in het laatste 10 weken topic al ben ik niet zo'n typert ik hou't allemaal niet meer bij!

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Bij mij gewoon de radio aan op de achtergrond hoor.
    En de I-pad, ff Elbow luisteren.
    Ik kan mij goed ontspannen met muziek erbij en de muziek leidde mij ook op een positieve manier af.
    Alleen jammer dat er op de ok geen muziek was;)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier bij de oudste wel klaar gelegd. Maar niet meer naar omgekeken tijdens de bevalling.
    Bij de jongste was ik ook lekker aan het kletsen toen het nog kon. En tijdens de weeenstorm doet muziek ook niet zoveel ;)

8. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    nergens iets van meegekregen bij mn jongste.. dus al had de fanfare er gestaan of helemaal geen muziek ik had er niets van gemerkt :)

de 1e was een keizersnede dus daar mocht het zoiezo niet bij.

misschien is t wel fijn voor de mensen die bij je zitten?
    mijn man wilde zo graag tv kijken , maar ik blijk nee nee gezegt te hebben ( geen idee meer van haha)

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Tijdens mijn laaste bevalling stond MTV aan en gangnam style van psy kwam op tv toen ik echt extreme weeen had.
    Het ontging me eigenlijk vrijwel compleet, alleen achteraf heb ik er erg hard om moeten lachen.
    Maargoed, als ik dus bewust eigen muziek had afgespeelt denk ik niet dat ik daar wat aan had gehad.
    Misschien als mijn bevallingen niet zo absurd snel gingen wel, ik heb geen idee.

10. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zowiezo de tv aangehad en de muziek.. Ik had ruggenweeen en die trokken mijn aandacht er even van weg..

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb echt geen seconde aan muziek gedacht.. ik denk ook dat een rustgevend muziekje me eerder nog kwader had gemaakt dan dat het me rustig had gemaakt ;)

12. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn vriend zette muziek aan tijdens de bevalling, en ik vond het erg prettig. Gaf wat afleiding tijdens het persen, en die muziek vind ik nu nóg mooier omdat er zo'n prachtige herinnering aan vast zit.

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Mijn man was de muziek op zijn computer aan het uitzoeken terwijl ik weeen weg lag te puffen.
    Ik kon hem wel wat doen op een gegeven moment! Riep dus steeds als er een wee kwam dat de muziek uit moest.
    Uiteindelijk kwam hij bij wat rustgevende muziek uit en die vond ik wel prettig... Maar goed, ook niet te veel en te lang en te hard. Haha ik wilde gewoon rust tijdens de weeen! :)
    Uiteindelijk bij 5 cm naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze geen muziek aan gehad op de verloskamers!

14. Poepiemonster

29 mei 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Wij hadden van te voren muziek uitgezocht, Joanna newsom , lekker dromerig....
    En een cd van de hypno Birthing met ontspanningsoefeningen die ik gedaan heb.
    Kon me alleen beter concentreren zonder cd aan....
    En ik kan nu de cd' s absoluut niet meer aanhoren... Schiet meteen in tranen:(
    Ik heb dan ook een heftige zware bevalling achter de rug en associeer de muziek nu altijd met mijn bevalling natuurlijk....jammer t was zo mooi geweest..

Neem gewoon wat muziek mee of leg klaar , kunt het altijd afzetten toch?

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik vond het heerlijk, een panfluit-cd en van die walvis geluiden en go! :D Ok erg mutserig misschien, maar ik houd ook echt wel van dit soort cd's, kan er goed op ontspannen, dus dat was erg geschikt voor de bevalling.

Das het belangrijkste: als het helpt te ontspannen: doen!

16. Bri

Bri Niet meer actief

O ja. Ik had die muziek niet zozeer voor ontspanning of zo. Tijdens de ontsluitingsweeën heb ik geen muziek aangehad, zat eerst gewoon beneden op de bank voor de tv en daarna een poos onder de warme douche. Ik had muziek toen ik begon met persen en had meer behoefte aan iets wat een beetje energie geeft. Panfluit en walvisgeluiden, dan ren ik sowieso al gillend weg :)
    Ik had Solomon Burke op. Niet te druk/lawaaiig, wel ritmisch en gewoon heel erg mooi.

Overigens: bij de eerste heb ik de hele cd minstens 2 keer langs horen komen voordat zoonlief er was. Bij de tweede hebben we net het begin van het 2e liedje gehaald :D

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wat grappig, want ik had tijdens de persweeen dan weer absoluut geen behoefte aan muziek.

Daarom ts, moet je lekker zelf en tijdens het moment zelf bepalen waar je behoefte aan hebt.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier geen muziek hoor! Volgens mij stond tv wel aan maar ik was zo in mezelf dat de hele fanfare binnen had kunnen lopen zonder dat ik het door had ;)

19. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Oh wat grappig! Leuk dat iedereen zo'n andere ervaring geassocieerd met muziek heeft! Ik zal denk ik wat gemixed klaar moeten leggen voor het geval dat.. Voor het zelfde geld lig je daar met een ruggenprik de tijd door de komen! Hopelijk niet en is het gewoon thuis, mannetjes muziek vind ik redelijk rustgevend dus mocht het zo zijn dan kan hij altijd als DJ spelen mocht ik of hijzelf daar behoefte aan hebben :D

20. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    in begin de tv aangehad met muziek, maar als je al ver bent hoor je dat niet meer, dan zit je helemaal in je eigen wereldje. heb je t druk zat met weeen wegpuffen..

bevallen is geen gezellige bezigheid die je er even bij doet met een muziekje erbij :D

Deel Deze Pagina