vraagje aan de zwangeren hier ik ben bij alle bij de kinderen in het ziekenhuis bevallen omdat ik het best eng vond om thuis te bevalen straks gaat er kiets mis bij de bevalling zit er dan in mn hoofd nu ben ik zwanger van mn 3e kindje en zou ik graag thuis bevallen wie heeft hier ervaring mee wil je die met mij delen .zodat ik me zelf wat zekerder voel en of het toch verstandig is om in het ziekenhuis te bevallen
Hoi, Ik ben zelf van mijn eerste kind thuisbevallen en ik zou het zo weer doen. Ik zou in het ziekenhuis gaan bevallen, maar het ging te snel, we haalden het niet meer. Achteraf ben ik er heel blij om. Het had altijd al mijn voorkeur, maar mijn man was doodsbang voor alles wat er fout kon gaan en die wilde dat ik naar het ziekenhuis ging. Het was echt heerlijk om lekker in mijn eigen omgeving te zijn, ik moet er niet aan denken dat ik met heftige weeën en persdrang in de auto had gemoeten. Naderhand kon ik lekker onder de douche, toen ik terugkwam in mijn kamer was alles weer netjes opgeruimd. Mijn man was bang dat het een bloedbad zou worden, maar ik heb er zelf echt niks van meegekregen en hij kan zich ook niet herinneren dat er veel rommel was. Ik vond het een geweldige ervaring en kan het (mits er geen extra risico's zijn) iedereen aanbevelen.
waar je zou moeten bevallen kan ik je geen antwoord op geven, dat is echt een keuze van jezelf. Je moet doet wat jou een goed en veilig gevoel geeft. Ik heb er zelf voor gekozen om thuis te bevallen en dat ga ik dit keer weer doen. Voor mij was dit heerlijk, ik kon me eigen douche in waggelen wanneer ik dit wou, kon gewoon echt doen en laten wat ik wou. Het idee dat ik thuis was gaf me rust, door die rust kon ik me meer ontspannen en daardoor is me bevalling echt supersnel gegaan. Na me bevalling ben ik heerlijk gaan douchen, me vriend had onze kleine meid in zijn armen en de VK & kraamzorg hebben alles opgeruimd (me slaapkamer zag er netter uit na de bevalling als daarvoor) Wat bij mij wel scheelt, ik woon nog geen 5 min (met auto) van het ziekenhuis. Als je vragen hebt mag je me pb-en maar ik denk dat je echt naar je gevoel moet luisteren liefs,
Ik ben thuis bevallen en vond het echt heel erg relaxed. Ik had het absoluut niet anders gewild. Ik had ook de gedachte dat mocht ik onverhoopt toch naar het ziekenhuis moeten we daar ook binnen 10-15 minuten zouden zijn. Dat gaf mij rust. Maar het is en blijft je eigen keuze. Die kan niemand anders voor jou maken. En als je vorige bevallingen ook allemaal goed zijn verlopen (wat ik overigens niet uit je verhaal op kan maken), dan zou het wel erg raar moeten lopen wil het deze keer niet goed gaan. Groetjes Willes
Ik kan je geen antwoord geven op de vraag waar bevallen het prettigst is, want ik ben nog niet bevallen. Bij mij heeft thuis bevallen op dit moment de voorkeur. Op het moment dat je je zorgen maakt over thuis bevallen, is het misschien prettiger om naar het ziekenhuis te gaan want hoe beter jij je kan ontspannen, hoe sneller het allemaal schijnt te gaan. Overleg het ook met je verloskundige. Zij vertelde mij dat als je een verplaatste thuisbevalling hebt, het ook even kan duren voor de gynaecoloog ter plaatse is in het ziekenhuis. Die kan namelijk (als er geen acute nood is) ook niet alles uit haar handen laten vallen en naar je toe rennen. Mocht thuis blijken dat er iets is, dan ga je met de ambulance naar het ziekenhuis en wordt de gynaecoloog al ingeseind. Uiteindelijk kost het dan ongeveer even veel tijd voordat de gynaecoloog je ziet. Maar nogmaals, ik ben nog geen ervaringsdeskundige! In elk geval heb je nog lang de tijd om een beslissing te nemen, dit kan tot het laatste moment. Succes!
ik snalp wat je bedoelt, ben er zelf ook niet over uit, denk steeds het ziekenhuis, maar nu het dichterbij komt klinkt " thuis" wel prettiger... Mijn man zegt ook steeds ziekenhuis, maar ik zi ehet wel als het zo ver is, de VK gaf aan dat je dan nog kan beslissen succes met je beslissing!
Tja dat is toch iets dat je zelf moet beslissen, waarbij jij je prettig voelt. Hier moet je in het ziekenhuis bevallen en achteraf ben ik blij dat ik daar was, ipv thuis alhoewel ik wel -mocht ik de keuze gehad hebben- voor thuis hebben gekozen. Uiteindelijk als je bevalling echt heftig wordt maakt het je geen ene flikker uit waar je ligt maar daarvoor... moet je afwegen of je meer hecht aan je eigen omgeving of aan de geruststellende gedachte van medische hulp / pijnbestrijding om je heen...
Ik ga echt voor thuis! Van de eerste ben ik bewust in het ziekenhuis bevallen maar wat vond ik het vreselijk! Het was die dag heel druk waardoor ik er niet eens een verpleegkundige bij had. De gyn kwam laat waardoor ik lang mn persweeën moest ophouden. 's nachts was het heel druk op de afdeling en kon ik niet slapen. Ik vond het daarnaast erg warm en klef op de kraamkamer en de bedden lagen voor geen meter. en de baby ging snachts op de babykamer... De tweede is thuis geboren. Wat een heerlijkheid! Ik kon helemaal mezelf zijn. lekker onder de douche de weeën opvangen. Mn eigen spulletjes om me heen, de vader die lekker een beetje kon omklooien, mn eigen bed. Kortom een heerlijk rustige relaxte sfeer. Deze derde komt ook thuis, zeker weten! En je moet maar zo bedenken, elke bevalling begint thuis. Zoek daar je weg kijk hoe je het daar vind gaan. Mocht je halverwege toch twijfelen dan kan je altijd nog naar het ziekenhuis. Het is echt niet zo dat wanneer je voor een thuisbevalling kiest, je niet meer naar het ziekenhuis kan. Dus ik zou zeggen, bereid je voor op een thuisbevalling, je bent een ervaren moeder dus je kunt het! En mocht je er tijdens de bevalling niet prettig bij voelen, dan kan je altijd nog naar het zh!
Zoals je al kunt zien, zijn de meningen aardig verdeeld. Je moet echt gewoon je gevoel volgen! Ik wilde persé thuis bevallen,want had met zwanger raken het ziekenhuis al te vaak van binnen gezien... Nu ben ik bevallen en ik zeg.. .Echt no way,dat ik ooit nog thuis zou bevallen. Wij wonen 5 minuten van het ziekenhuis af en er was 'foetale nood', nou zelfs dan is die 5 minuten lang! Ben dus achteraf in het ziekenhuis bevallen en dat is mij goed bevallen.. (goh, leuke woordspeling)
Ik ben bij mn 2 dochters thuis bevallen en dat was super! Maar nu moet ik in het ziekenhuis bevallen en ik zie daar heel erg tegen op!
Valhalla, je zegt: hier moet je thuis bevallen. Waar is hier en waarom? Roosenkim, ik denk ook dat je idd gewoon je gevoel op de moment zelf moet volgen. Ik ben totaal nog geen ervaringsdeskundige maar mijn gevoel gaat momenteel uit naar thuisbevallen. Ook al woon ik in België en wordt je hier bekeken alsof je volledig gek bent geworden als je dat zegt... :-/ Lieve groetjes!
Zoals je ziet in mn profiel, hier is Zeeuws Vlaanderen. Er wonen hier te weinig mensen en te weinig verloskundigen waardoor is gekozen voor deze 'oplossing'. En ik zei, je moet hier in het ziekenhuis bevallen En het ziekenhuis is ook niet leuk, mijn man moest na een bevalling van 24 uur maar lekker naar huis, want dan kon ik uitrusten. Huh? ONS kind was net geboren, was zo zwaar geweest en voor de eerste keer in 10 jaar moest ik maar lekker alleen slapen omdat ik dan beter kon rusten Gelukkig helpt heel hard huilen en mocht ie op een stretcher.... En je baby op de babykamer dat is ook middeleeuws hoor. Echt wat denken ze in sommige ziekenhuizen? Och je hebt net een kind gekregen, jullie zijn een echt gezin geworden, laten we jullie eens fijn uit elkaar halen? Echt achterlijk hoor! (Tenzij er een medische reden voor is...) Maar ja, hier was het weer zo dat ik zonder die gyn (echt een aardige man) nooit Lena eruit had kunnen krijgen... En ik moet er echt niet aan denken dat ik na 12 uur ofzo alsnog naar het ZH had gemoeten... kleren aan, in de auto, naar de afdeling lopen...
bedankt dat jullie je berichten hier hebben geplaatst voor mij en aan mij heel erg bedankt zelfs ik weet zeker nu dat ik toch thuis wil bevallen ik heb trouwens ook nog wel even de tijd om er over na te denken maar ik heb twee ziekenhuis bevallingen gehad en waneer ik bevallen was wou ik eigelijk meteen naar huis maar dat mocht niet dus als ik thuis beval ben ik al thuis lijkt me wel heel fijn bedankt lieve mensen
ik heb bij deze zwangerschap vanaf het begin gezegd in het ziekenhuis maar nu het dichterbij komt ga ik gewoon op het laatste moment beslissen, misschien voel ik me wel fijner in mijn eigen huis dan in zo'n verloskamer
Ben ook lang aan het twijfelen geweest. Aan het begin van de zwangerschap wilde ik echt naar het ziekenhuis maar in de loop der tijd toch van mening veranderd. Denk dat ik me toch ook thuis meer op mijn gemak voel en ook dat je daarna lekker in je eigen bed kan blijven liggen met je man en je kind en al je eigen dingen om je heen. Nee, voor mij heeft het thuisbevallen (als het kan) toch echt de voorkeur denk ik. En als het uiteindelijk moeilijk gaat kan je altijd alsnog door naar het ziekenhuis toch?!