Ik had vandaag een echo en de gyn heeft besloten mij maandag in te leiden. Aan de ene kant ben ik dolblij en aan de andere kant komt het te snel heb ik het idee. Vertel jullie ervaringen met een inleiding?
Waarom wil de gyn je maandag inleiden dan? En ja dan komt het ineens wel snel nu zijn wij echt aan het wachten van wanneer komt het wannneer begint het en nu weetje dan dat je maandag word ingeleid en dan wrsch maandag of dinsdag zal bevallen dat is idd ook erg raar. Ik heb helaas geen ervaring sorry.
Wij zijn er echt verbaasd over. Nou lichamelijk trek ik het niet meer. Enorm veel last van mijn rug opeens en al een aantal dagen niet geslapen en gegeten. De gyn. schrok zelfs toen hij me vanochtend zag. De baby is ook erg klein en groeit niet meer zo goed. Dat is mijn medische indicatie nu.
He bah, dat meen je niet. Was de baby altijd al wat aan de kleine kant of nu ineens sinds de afgelopen week/ weken dat hij/ zij niet meer zo goed groeit? Ik wens je heel veel sterkte dit weekend en maandag natuurlijk ook. En misschien dat je toch nog een beetje rust kan vinden dit weekend probeer zoveel mogelijk te gaan slapen en probeer toch kleine beetjes te blijven eten. Zodat je maandag misschien toch nog een beetje fitter bent. Sterkte Manon
Manon, de baby is vanaf het begin erg klein geweest. Toen deed hij het iets beter en nu weer minder. Ja ik ga nu echt rusten en genieten. Bedankt.
Ik wil je heel veel sterkte wensen meid. Ik ben blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Hopelijk ben je snel en voorspoedig bevallen en kun je je kindje gezond in je armen sluiten. Liefs Mariska
Hoi Firstbaby, Ik ben ruim 5 jaar geleden met dezelfde medische indicatie ingeleid toen ik ruim 36 weken zwanger was. Op dat moment had ik al 3cm ontsluiting en konden ze inleiden door mijn vliezen te breken en mij aan een infuus met weeenopwekkers te leggen. Als je nog geen ontsluiting hebt brengen ze een gel in om de baarmoedermond week te maken als ik het goed heb. Na het verweken van je baarmoedermond en als je een beetje ontsluiting hebt kunnen ze je vliezen breken waardoor soms/meestal de weeen wel wat op gang komen en zal je waarschijnlijk een infuus krijgen met weeenopwekkers. Nu heb ik geen ervaring met gewone bevallingen omdat ik bij beide ben ingeleid en kan ik dus niet vergelijken. Maar ik vond het op zich best te doen, al volgen de weeen elkaar sneller op in plaats van dat het geleidelijk aan toeneemt. Ik ben beide keren erg snel bevallen zonder pijnstilling. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust Ik ga je geen sterkte wensen maar SUCCES! Je kan het wel! Groetjes, Giegel
Ik ben ook ingeleid bij mijn tweede met 38 week, ivm de spanningen van de eerste bevalling. Ik had al drie centimeter ontsluiting en ze hadden de vliezen gebroken(dachten ze) en ik kreeg een tabletje. Het CTG liet erg heftige weeen zien, maar ik vernam alleen harde buiken maar de ontsluiting kwam wel. Na ongeveer 61/2begon ik de weeen te voelen en moest ze dan ook wegpuffen. Ik bleek toen 8cm te hebben. Ik zou nog in bad,maar daar aangekomen,had ik al persdrang. De vliezen bleken dus niet gebroken te zijn,die kwamen er uit. Doorgeprikt en twee keer persen en de kleine man was er al... Ik zag er ontzettend tegenop, maar is mij 100%meegevallen.
Ik ben ingeleid met 39 wkn 4 dagen. Dit ivm een te hoge bloeddruk. Om eerlijk te zijn vond ik het een hel. Ik kwam in een weeën storm terecht en was niet meer volledig op de wereld. De gyn heeft beslist dat ik een ruggenprik zou krijgen omdat ik er zelf niet meer bij was. Vanaf toen ging het wel. Heel veel succes
hey spannend hoor! bij de juni mama's zijn ook al een aantal ingeleid en lopen er ook flink wat overtijd.. daar kun je natuurlijk ook even weer mee kletsen! succes met je inleiding hoop voor je dat het allemaal goedkomt!
Hi, Ik word volgende week ingeleid (met 36 w.) Heb een veeeel te hoge bloeddruk waardoor de baby bijna niet meer groeit. Omdat het nu zo snel gaat ineens heb ik het gevoel dat ik er nog helemaal niet klaar voor ben, vooral voor de bevalling en alle dingen die ik nog had willen doen. Tuurlijk is alles wel klaar en geregeld, maar denk dat dat de hormonen zijn...Door de lichamelijke klachten kan ik niets meer, maar het gaat meer om het idee! Ik kan helaas dus geen ervaring delen, maar zeker wel de spanning! Heel veel succes Liefs
Dank je wel voor de tips. Ik ben vorige week ingeleid en inmiddels bevallen van een gezonde zoon. Bevalling is goed verlopen en mijn verhaal zet ik hier binnenkort op.
ik ben ingeleid met 39w2d. Ze hebben 's morgens om half 9 de vliezen geprikt en heb meteen infuus gekregen. Heb echt flinke weeenstorm gehad maar om 12.40 was onze dochter al geboren. Heel erg snel. Ze was onze eerste. De gyn. zei achteraf dat mijn baarmoeder al helemaal rijp was en verweekt vandaar dat het zo snel ging. Het kan ook anders; mijn vriendin is aantal maanden ingeleid bij 42w3d en bij haar was er nog niets verweekt. Ze hebben eerst een veter ingebracht welke niets deed. Pas de volgende dag weer een poging en toen zette het pas door. Beide verhalen om even aan te geven dat het heel verschillend kan zijn. Je kunt eigenlijk geen standaard antwoord krijgen op je vraag. De inleiding zal dus beginnen afhankelijk van hoe je baarmoeder op dat moment is. Zullen ze maandag denk ik pas gaan vaststellen. Ik ben nar de inleiding nog 2 keer bevallen en kan echt niet zeggen dat ik het inleiden naar vond. Oke, zo'n weeenstorm is niet fijn maar aan de andere kant ging het wel lekker snel. Je zei nog dat je het gevoel had dat het nu zo snel ging. Ik weet nog dat ik uit het ziekenhuis liep op maandag en dat ik dacht dat ik 24 uur later mama zou kunnen zijn. Heel heel erg raar. Zo'n gevoel dat je niet meer terug kunt ofzo. Kan het niet goed uitleggen eigenlijk. Ben thuis nog wat administratie gaan doen (lekker belangrijk) en beetje gaan poetsen. De dag van de inleiding was ook heel raar. Zonder een centje pijn ga je naar het ziekenhuis. Weet nog dat ik bekenden tegenkwam onderweg, heel raar maar ook (leuk)spannend gevoel. Succes maandag en geniet van jullie kleine!
Leuk zo wat ervaringen te lezen. Ik kreeg vanmiddag te horen dat ik morgen (ivm hoge bloeddruk) word ingeleid. Inderdaad een raar gevoel dat ¨de verrassing¨ er af is en dat ik dacht nog wel een paar weken aan te mogen rommelen.