Thuis bevallen zonder klossen

Discussie in 'De bevalling' gestart door EdN, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb bij de tweede en derde ook geen klossen gebruikt. Ik had al last van rug en bekken en wilde geen hoog bed. Ook wilde ik niet dat onze oudste dan van een nog hoger bed kon vallen. Kraamzorg heeft er ook niet moeilijk over gedaan. Ik moest in het ziekenhuis bevallen vanwege eerdere keizersnede maar heb geen seconde het huis aangepast aan eventuele thuisbevalling. Mensen bevallen ook plotseling in auto’s en vliegtuigen. Wat is de kans nou. Ik zou het lekker laten. Komt wel goed.
     
    Stakato, EdN en Oceanna vinden dit leuk.
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier (Midden-Nederland bij Utrecht in de buurt) ook een “tijdelijke” sluiting van de verlosafdeling. Dat tijdelijke duurt inmiddels al ruim een jaar...
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Jo1983

    Jo1983 Lid

    27 mrt 2012
    18
    5
    3
    Ik heb dit meegemaakt met de bevalling van onze tweede zoon. Ik wilde absoluut in het ziekenhuis bevallen en heb nooit een seconde over een thuisbevalling nagedacht. De datum van de inleiding was al bekend en ik had thuis dan ook niks geregeld met betrekking tot een thuisbevalling. Van de kraamzorg hoefde ons bed niet op klossen, wel had ik een kraampakket in huis. Een paar dagen voor de inleiding braken snachts mijn vliezen en de bevalling ging razendsnel. Toen de verloskundig kwam (na 3 kwartier) had ik al 9 centimeter ontsluiting en kreeg ik te horen dat het ziekenhuis geen optie meer was (ziekenhuis is een half uur rijden). Een half uur later is onze zoon geboren, gewoon op ons bed. De verloskundige deed hier totaal niet moeilijk over en heeft ook nooit aangegeven dat ik op een andere plek (bijv de keukentafel) zou moeten bevallen. Het ging allemaal heel relaxt en ondanks dat ik heel graag in het ziekenhuis had willen bevallen heb ik het wel als heel positief ervaren.

    Mijn ervaring is dus dat de verloskundige totaal niet moeilijk doet en er op dat moment gewoon in mee gaat. Succes met de laatste loodjes en je bevalling!
     
    Roanna, Stakato en EdN vinden dit leuk.
  4. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Mooi dat de vk er niet moeilijk over deed. Het was ook inmiddels al gebeurd.

    Hopelijk liep ze daarna dan niet met rugklachten.

    De vergelijking met vrouwen die in het openbaar bevallen vind ik ook vreemd.
    Dat is overmacht.

    Als je er van te voren wel over na denkt kun je toch ook voor de zorg die je krijgt een beetje zorgen?
     
    peque vindt dit leuk.
  5. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ik ben bewust thuis bevallen onlangs zonder klossen. Elecktrisch bed, veel te zwaar maar volgens mij was hij hoog genoeg. 69 cm en ik geloof dat kraamzorg waar ik zat het had over 70 cm minimaal. Dus ik heb er verder nooit meer over nagedacht en ook niet over gehad.:oops: Ik heb er van hun kant ook niks over gehoord. Oh, en ze hebben me dochter niet laten zitten:D
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Onverwacht thuis bevallen is ook overmacht. Dan kun je overal wel hoge bedden neer gaan zetten.
     
    Stakato en EdN vinden dit leuk.
  7. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief


    Ja maar dat word toch wel gevraagd? Ik heb 3 keer gekozen voor een thuisbevalling. Maar volgens mij word het wel gevraagd ondanks dat je in het zh wil bevallen ??
     
  8. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    In mijn omgeving zetten mensen een 1 persoons logeerbed op klossen. Is dat geen optie? Die kan je ook lenen als je er zelf geen hebt. De verloskundige komt ook om de dag langs. En ook de kraamzorg doet dagelijks haar controles bij jou op bed. Het is niet alleen een bevalling.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Ik heb voor 1 van de kinderen alvast een groter bed gekocht en deze op klossen gezet toen der tijd. Ik vind het helemaal niks om op een verhoogd bed te slapen. Maar zo konden de controles makkelijker en was er een plek voor het geval van. Voor jezelf is het 1 bevalling. Maar voor deze dames is het dagelijkse kost.
     
  10. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Hier was het ook de bedoeling om in het ziekenhuis te bevallen (medische indicatie). Bed wel op klossen voor de kraamzorg.

    Maar de bevalling liep wel een beetje anders dan verwacht. Toen de vk kwam, begon ze in razend tempo spullen klaar te leggen, gaf ze mn man aanwijzingen wat hij moest doen en 20 minuten nadat ze binnenkwam was onze dochter daar....
    Ik heb bij beide kinderen pittige kraamperiodes gehad, met complete bedrust, dus de vk kwam extra voor controles. Ik was blij dat we het bed wel op klossen hadden, ondanks dat we ons erop hadden voorbereid dat we een tijd in het ziekenhuis zouden zijn.
     
  11. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb niet alles mee gelezen. Ik heb ook een boxspring en aangezien mijn man twee linkerhanden heeft, zou ik zelf die klossen onder een loodzwaar ben moeten tillen... DOEI.. Daarom heb ik altijd een geleend hoog-laag bed (elektrisch) van de thuiszorgwinkel. Dat leen je gratis he? Wordt netjes aan huis gebracht en geïnstalleerd, met bijzettafeltje, afneembaar matras, ondersteek, rugsteun etc. Alles wat je hebben wilt kun je gratis lenen! Perfect voor de thuisbevalling. Wij deden dat bij onze eerste twee kinderen, en zijn het nu weer van plan voor het derde kindje. Gewoon makkelijk dat thuiszorg bed beneden in de woonkamer ;) Tis maar een paar weken.
     

Deel Deze Pagina