Ik wil graag thuis bevallen, maar stel dat ik nu moet bevallen, moet ik naar het ziekenhuis i.v.m. het slechte weer. Omdat het anders moeilijk wordt om snel in het ziekenhuis te komen. Bij wie is dat ook zo, of is dat alleen bij mijn vk?
apart. ik wil ook graag weer thuis bevallen als dat kan en ik heb de vk vrijdag niet gehoord over dat het weer dat in de weg zou staan. nu wonen wij wel 5 min van het zh, misschien dat dat verschil maakt? hoe lang zou jij (met normaal weer) onderweg zijn naar het zh?
bij onze verloskundige is het ook zo.. een vriendin van mij belde afgelopen weekend dat volgens haar de bevalling was begonnen, de vk kwam niet eens en zei: ga maar naar het zh, dan ga ik ook, want anders was het te omslachtig om eerst naar haar te gaan en later naar het zh, eenmaal in het zh had ze de laatste verloskamer (gebeurd 2x per jaar dat het vol is) omdat alle vk's hun kraamvrouwen erg snel naar het zh hadden gestuurd, soms zonder ontsluiting te meten. ga er maar van uit dat het ook inderdaad erg verstandig is om het zo te doen!
ik heb mijn verloskundige hier niet over gehoord. Ik moet een afstand van ongeveer 30 km afleggen (kun je in 25 min rijden). Wel heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik als ik het niet vertrouw naar het ziekenhuis wil, mede door reistijd en slechte weersomstandigheden. Moet morgen weer voor controle en zal eens navragen hoe het hier zit. liefs Suzanne
oh daar heb ik mijn vk nog niet over gehoord. Maar op zich heeft ze wel een punt, het is ook wel iets waar ik zelf nu weer over twijfel. Ik wil graag thuis bevallen, maar wat als ik nu met dit weer toch halsoverkop tijdens de bevalling naar het zkh moet? Dan kan ik er maar beter vast zijn zonder ons te hoeven haasten.
Precies om die reden wilde ik in het ziekenhuis bevallen, als je er alsnog halsoverkop heen moet...nee dan kun je er maar beter vast zijn, ik was 20-11 uitgerekend, 25-11 bevallen, die dag viel hier de eerste sneeuw. Uiteindelijk ben ik thuis bevallen omdat het allemaal te snel ging om het zh nog te halen zonder dat ik met persweeën de auto in moest, maar ja. Je kunt altijd op het moment dat je op het punt staat te bevallen nog beslissen of je alsnog naar het ziekenhuis wil, dus je kunt het gewoon afwachten. Als je nu liever zekerheid hebt, kies dan voor het ziekenhuis, dan ben je daar in ieder geval op ingesteld. Ik had me ingesteld op een ziekenhuisbevalling, maar toen de VK kwam had ik 9 cm en persweeën, dus werd het hop naar de slaapkamer en persen. Toen bleek dat de placenta niet loskwam en ze alsnog een ambulance had gebeld om naar het ZH te gaan, kon me dat bijzonder weinig schelen, ik had toch al op het ZH gerekend. Het was net op het nippertje niet nodig uiteindelijk. Ik begreep achteraf van de VK dat het "makkelijker" zou zijn om te switchen van het idee van een ziekenhuisbevalling naar een thuisbevalling, dan andersom.
Ik begrijp dat het misschien een teleurstelling is als je heel graag thuis had willen bevallen, maar ik vind het van je verloskundige ergens wel goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen met dit weer... Eerst moet zij naar jouw huis zien te komen en het kan natuurlijk allemaal goed verlopen, maar mocht je onverhoopt naar het zh moeten (wat best wel vaak voorkomt), zijn het wel extra risico's om te nemen zowel voor haar als voor jou. Maar ja, ideaal is het niet als je graag thuis bevalt...
ik heb mijn verloskundige overlegt en het weer speelt hier geen rol. Mag dus gewoon thuis bevallen. Wel zou ze mij evt eerder naar ziekenhuis sturen bij twijfel ivm evt langere reistijd. Ik woon in het Noorden en er ligt hier niet superveel sneeuw, wegen zijn goed en hebben hier eigenlijk nooit last van files