thuis bevallen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door caroline1978, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    hoi,

wij hebben er in principe voor gekozen om thuis te gaan bevallen en dat voelt erg goed (denk dat ik dan veel beter kan ontspannen wat natuurlijk alleen maar goed is voor het verloop van de bevalling).
    De enige angst die ik heb is dat ik bv fluxus krijg/ruptuur van de placenta oid.
    In hoeverre moet ik me hier zorgen over maken? Jullie weten natuurlijk hoe vaak dit voorkomt en hoe de afloop daarvan is als dit thuis gebeurt? Ben zo bang dat dit dan fout afloopt, of maak ik me nu druk om iets wat eigenlijk nooit gebeurt? hebben jullie weleens meegemaakt dat dit verkeerd is afgelopen bij een vrouw?
    Dat is nog mijn enige twijfel, vandaar dat ik dit bij jullie neerleg, want misschien maak ik me zorgen om iets wat eigenlijk bijna nooit fout gaat!!

Ik hoor het graag van jullie!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

we kunnen het net voorspellen, en ik kan ook niet zeggen dat het je niet zal gebeuren. De kans is wel echt erg klein, dat als alles prima verloopt, dat laatste stukje dan nog problemen geeft. Maar het kan wel. Als we het aan zien komen ( wat eigenlijk vaak het geval is) gaan we alsnog zsm weg, en dan met ambulance. Omdat die altijd snel komt en de ziekenhuizen in de buurt zijn, en de verloskundigen goed getraind om te handelen in spoedsituaties, is het nog altijd veilig om in Nederland thuis te bevallen gelukkig! Goede bevalling gewenst.

Mirjam

3. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Wat een snelle reactie zeg! Ik snap dat je het niet kan voorspellen, maar ben vooral benieuwd in de gevallen waarbij het toch wel gebeurde (gelukkig dus weinig) of het in principe uiteindelijk wel goed kwam. Ik ken in mijn omgeving maar 1 situatie, en dat ging gewoon prima, moest wel geopereerd worden en een bloedtransfusie maar niet echt in levensgevaar geweest. Dus de kans op de fluxus met als resultaat dat het fout afloopt, komt dus nagenoeg niet voor?

groetjes Caroline

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

nee, dat komt nagenoeg niet voor.

Mirjam

Deel Deze Pagina