thuis bevallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ramona17, Mar 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ramona17

Ramona17 Actief lid

Jul 22, 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Hallo
    ik ben 17,5 en heb net te horen gekregen dat ik thuis moet bevallen,
    Aan gezien wij iets rond de 300-, anders moeten betalen aan het ziekenhuis (kech) ik ben gewoon onder jongeren verzekerd waar wij 111 euro betalen momenteel.
    Mijn ouders snappen er nix meer van
    wand mijn zus is 2 jaar terug ook bevallen en die had dit niet daar werd het gewoon vergoed

Wie heeft ook een thuis bevalling zelf mee gemaakt?
    ik vind het nogal erg eng en ben erg onzeker aangezien daar maar 1 vk bij is dus niet veel hulp en of apratuur in de buurt is

Ik hoor het graag

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik heb een thuis bevalling mee gemaakt met mijn middelste.
    Ik kan je zeggen dat het reuze mee valt hoor ;)
    Ik begrijp dat je qua zekerheid liever in een ziekenhuis zit...maar het is echt goed te doen hoor.
    Het voordeel is dat wanneer je weeën beginnen je lekker thuis nog tv kunt kijken, Douchen in je eigen badkamer, en noem zo maar op.
    Als je er toe in staat bent nauurlijk he ;)
    Het enige nadeel (maar dat hangt erg af van het tijdstip dat je bevalt) is dat je meteen 's avonds er "alleen voor staat"
    Toen ik van me oudste en jongste beviel in het ziekenhuis kon ik tenminste nog wat ruste en slapen 's avonds.
    Maar goed...zoals ik al zei...dat hangt dus erg af van het tijdstip ;))
    Woon je nog bij je ouders?
    Zo niet....zorg er dan voor dat misschien je moeder bij je kan logeren om je te helpen als jullie het toch te zwaar vinden.
    En verder gewoon heel veel genieten :D
    Want het heeft toch wel iets heel bijzonders hoor een thuisbevalling ;)

Vast heel veel succes!

Liefs Linda

3. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    He wat vervelend dat je het vanwege de kosten niet in het ziekenhuis kunt doen. Zelf kies ik voor een thuisbevalling omdat dat me prettiger lijkt, en de vk neemt ook alle nodige apparatuur mee. Nu weet ik wel dat je bijna altijd die eigen bijdrage hebt die je noemt. Ik heb nu een heel hoog en duur pakket, dus ik zou het niet hebben als ik wel besluit naar het ziekenhuis te gaan, maar ik geloof dat het in de meesten gevallen wel zo is. Wanneer de vk het trouwens thuis niet vertrouwd ga je alsnog naar het ziekenhuis en dan is het op medische indicatie en kost het je waarschijnlijk niets.

4. schildje

schildje Fanatiek lid

Feb 4, 2008
    1,665
    0
    0
    Huisvrouw
    Gelderland
    Thuisbevallen is helemaal niet eng. Ik vond het toen met mijn zoontje heel erg prettig. Lekker in mijn eigen bed liggen, je eigen spulletjes.

Het enige nadeel is als er nog iemand gaat bevallen dat je dan kans hebt dat je naar het ziekenhuis moet. Of als het met de bevalling niet goed gaat. (hopenlijk heb ik je nu niet aan het schrikken gemaakt.)
    :(

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    inderdaad als het op medischie indicatie is kost het niks... ik wou thuis bevallen van alsysia maar moest naar het ziekenhuis omdat ze een oortje voelde dus er scheef voorlag..

maar als je er nu echt erg tegenop ziet kan je dan niet met de VK afspreken dat hun willen dat je in het ziekenhuis bevalt omdat je jong bent en er een verplichte toewijzing van maken dat kost het otch ook niks? weet het allemaal niet precies weet wle dat die zorgverzekeringen krom zijn ;)

6. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik begrijp je onzekerheid wel, en ik begrijp ook wel dat je baalt dat je vanwege de financiën thuis moet bevallen, maar thuis bevallen is echt wel veilig hoor! En mocht er wat aan de hand zijn tijdens of na je bevalling, neemt echt geen enkele verloskundige risico's en kun je alsnog naar het ziekenhuis toe. Ikzelf ben van mijn vorige thuis bevallen en ook deze bevalling wil ik als het kan thuis doen. Ik kan gaan douchen wanneer ik wil, ik kan rondlopen (vaak moet je in ZH aan een ctg) ik kan bij wijze van spreken in mijn nakie op het dak gaan staan en in een ziekenhuis heb je vaak minder vrijheden. En heb je je al bedacht dat het druk kan zijn op een kraamafdeling? Dat er in een ziekenhuis vaak veel sneller (en soms onnodig) wordt ingegrepen? Enne, in een ziekenhuis lopen nou niet de meest gezonde, virusloze mensen rond, het wemelt daar toch van de bacteriën? Het is niet alleen maar naar hoor, thuis bevallen... ;)

Flientje

7. Ramona17

Ramona17 Actief lid

Jul 22, 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Hallo
    ik ben erg blij met al jullie reacties..
    ben al heel wat meer gerust gestelt dan voor heen,
    Ik heb ook heel wat nare verhalen gehoort waardoor ik erg geschrokken ben
    Maar als ik zo lees kan het aan de ene kant ook wel fijner zijn
    Omdat je je thuis ook wat vrijér voelt dus ook lekker kan douche waneer je wilt of id tv kijken voor meer afleiding
    Erg bedankt voor al jullie reacties!

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn man wil graag dat ik in het ziekenhuis beval, mijzelf maakt het niet zoveel uit. Ik krijg het dus wel vergoed (speciaal pakket voor jonge gezinnen) . Maar op een info-bijeenkomst waar ik laatst was geweest, zeiden ze ook van: Je kan op het moment zelf nog beslissen om thuis te blijven. Mocht je vanwege iets medisch naar het ziekenhuis moeten, dan zien ze dat vaak toch op tijd aankomen zodat je redelijk rustig nog naar t ziekenhuis toe kan...

jouw situatie is dan wel andersom, je hebt niet die keuze wel of niet, maar het is maar heeeeel zelden dat er ineens hals over kop naar het ziekenhuis gegaan moet worden. Thuis lijkt mij ook een stuk relaxter.. Ik zie zelf ook een beetje op tegen het moment dat je tussen de weeen door nog naar het ziekenhuis moet rijden, want daar ga je schijnbaar pas heen als je 4 of 5 centimeter ontsluiting hebt... Dus op dat moment ben je misschien ook wel erg blij om thuis te blijven!

9. Ramona17

Ramona17 Actief lid

Jul 22, 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ja als ik het zo bekijk heeft iedereen hier wel gelijk,
    In het ziekenhuis heb je ook heel wat infeckties die daar rond hangen door al die mensen,
    Dus daar was ik ook al aan het denken

Toch erg bedankt voor al jullie reacties

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Athina: Bij ons ga je pas met 7 a 8 cm naar het ziekenhuis wanneer je bevalt van je eerste. Wat dat betreft ook een prettige gedachte dat je dan niet in de auto naar het ziekenhuis hoeft.
    Ramona: Het komt vast allemaal helemaal goed! Veel succes tijdens je bevalling!

11. babydreame

babydreame Actief lid

Nov 9, 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    mijn vorge zwangerschap was ik ook in het ziekenhuis bevallen,
    heb daar zoveel tijd door gebracht dat ik niet voor de 2 keer in het ziekenhuis wil bevallen, maar natuurlijk als er medice medicatie is dan wel natuurlijk. bereid mijn beter voor dan de vorge keer goeie leer les,

12. Ramona17

Ramona17 Actief lid

Jul 22, 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Nu Mag ik toch kiezen van me ouder's
    Aan gezien de klossen niet passen onder het 2 pers bed,
    En wij geen bed hebben waar de klossen onder passen.
    Wel kunnen we een bed huren Maar nu zeggen me ouders kijk maar wat jij nu het liefste wil.

Ik weet zelf nog niet zo wat ik wil
    Als ik dit allemaal lees klinkt het fijner om thuis te bevallen
    en id in het zieken huis blijf je zolang Ook naar de bevalling.
    Dus is het wel fijn om thuis te zijn denk ik

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Als klossen niet passen, zijn lege bierkratten ook een prima optie hoor! Je kunt gewoon bij de supermarkt vragen of je ze tegen het statiegeldbedrag mag lenen.

Meis, laat het jouw keuze zijn. Doe wat jijzelf goedvindt, je kan geen verkeerde beslissing hierover nemen, zolang het maar jouw beslissing is.

14. Femke85

Femke85 Lid

Dec 4, 2007
    46
    0
    0
    Nagelstyliste - schoonmaak
    Reusel
    Ik denk dat ze bedoeld dat het niet mogelijk is om dr bed hoger te zetten. Dat probleem zouden wij ook hebben, want wij hebben een bed met ombouw (kasten zitten er aan vast) en dan kunnen we er extra matrassen op leggen.

Ik wilde eerst ook graag in het ziekenhuis bevallen, maar begin ook steeds meer te twijfelen, dadelijk lekker thuis zou ook wel fijn zijn denk ik.

Groetjes Femke

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ben thuis bevallen en vond het heel erg prettig, lekker in m'n eigen omgeving en al m'n eigen dingen bij de hand. Als er hulp nodig is dan is die er zo hoor!

Wat ik het nadeel vind aan het ziekenhuis is dat ze je hier na 2 uur na de bevalling naar huis sturen als alles ten minste normaal is verlopen...moet er niet aan denken dat ik 2 uur na de bevalling al in de auto had moeten stappen..

Succes ermee!

16. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik wil dus ook graag thuis bevallen....
    Maar die zekerheid heb ik nog niet inverband met suiker in de familie.
    Volgende week krijg ik hier voor onderzoeken..

Thuis heb je zoals de rest ook al aangeven je eigen dingen om je heen en in mijn ogen meer vrijheid.
    En de verloskundige nemen echt geen risico hoor.
    Als het aan mij zou liggen lekker thuis in me eigen omgeving.

17. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Als je eigen bed niet omhoog kan en je wilt toch graag thuis bevallen, dan kun je bij de thuiszorgwinkel een speciaal bed huren. Volgens mij krijg je dan het grootste gedeelte vergoed van je zorgverzekeraar. (Dus is misschien een tip)

18. Ramona17

Ramona17 Actief lid

Jul 22, 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ik zelf heb een slaap bank,
    en mijn ouders een bed met dikke ronde poten,
    Dus ik zou dan bij me ouders moeten bevallen op bed,
    Maar de klossen waren te smal er voor
    Maar hun hadden het id ook over bierkratten?

we vragen vandaag even meer informatie aan de verloskundige,Daar moet ik om 16:00 zijn

19. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik wilde de eerste keer thuis,maar moest in het ziekenhuis omdat ze te vroeg kwam...nu wil ik het toch weer thuis proberen,het lijkt me rustiger en persoonlijker,in het ziekenhuis voelde ik het als lopende band werk en mijn persoonlijke mening is dat ze soms ook wel snel medisch ingrijpen wat ze thuis niet zo snel doen,..maar das mijn mening!

succes!

20. Ramona17

Ramona17 Actief lid

Jul 22, 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ja,
    Als wij een oplossing vinden voor thuis te bevallen wil ik ook thuis bevallen,
    Eerst instantie durfde ik het niet wegens geen apratuur of te weinig personeel in de buurt

Share This Page