thuis bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ramona17, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Je moet je bed toch omhoog zetten voor als de verloskundige langs komt. Ik wil naar het ziekenhuis maar moet toch mijn bed omhoog zetten. (Moet ook voor de kraamzorg)

2. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik heb er nog geen ervaring mee maar ik ga in het ziekenhuis bevallen.
    Het vgz vergoedt tot 10 dagen ziekenhuis opname. en de eigen bijdrage wordt vanuit mijn aanvullende verzekering betaald.

Daarbij betaal ik ook maar iets van 118 euro.

Groetjes nance158

3. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Wij betalen ook de jongere paket en daar betalen we nu 111-, voor

Maar de vk zij dan doen we het maar zonder.
    Ze was er heel simpel mee,
    Maar ze gaat ook nog iets proberen te regelen met het zk dan gaat ze zeggen dat er echt geen mogelijkheid is tot thuis bevallen,

Dus ben benieuwd zij zegt dat alles goed komt

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik snap t best hoor dat je in het zh wil bevallen, voelt veel veiliger.
    ik had hier bij de eerste ook voor gekozen, maar moest uiteindelijk ook op medische indicatie.
    en daar is het dan een kz geworden.
    nu mag ik niet meer thuis bevallen, maar ik zou zo graag thuis bevallen.
    dat lijkt me helemaal geweldig, gewoon in je eigen bed in je eigen omgeving.
    maar ik moet dus in het zh bevallen.
    bij mijn 2e mocht ik de volgende morgen weer naar huis, omdat ik na 18 uur ben bevallen,

5. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ja,
    en dat vind ik best vervelend als je laat bevalt moet je daar blijven en mag je pas de volgende ochtend naar huis,
    Maar we zien het wel wat er gaat gebeuren
    er is nog niet echt iets vastgestelt

6. plientje123

plientje123 Actief lid

20 jun 2007
    117
    0
    0
    Ik wil nu lekker thuis bevallen, bij de eerste lag ik al in het ziekenhuis, vanwege vroegtijdig breken van de vliezen, en had ik dus geen keuze. Niet dat het me slecht "bevallen" is, maar thuis lijkt me gewoon veel beter. Je ligt niet direct op zaal met anderen, maar kunt gewoon samen met je man/partner van je kind genieten!

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Als het alleen maar is dat de poten van dat bed te breed zijn kan je ook tegels eronder zetten van die kleine tuintegels 30 bij 30

8. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

6 dec 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Ik ben bij de eerste lekker thuis bevallen.
    En nu bij de 2de ga ik het weer doen.
    lekker in een vertrouwde omgeving.

9. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ja ik was id ook al aan het denken aan gewone tuin tegels! wand die hebben wij hier liggen,
    Maar de vk zij als het anders echt geen oplossing is dan maar zonder die dinge
    Dus 1 uitzondering ;)

Maar zo ver ik weet willen ze zorgen dat ik in het zk ga bevalle maar dat hoor ik donderdag pas

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Mijn schoonzus en jij zijn even oud, zij is pasgeleden bevallen. En zij is in het ziekenhuis bevallen, omdat de vk haar te jong vond voor een thuis bevalling. Ik heb zelf slecht contact met mijn schoonfamilie, dus hoe het allemaal precies in elkaar zat weet ik helaas niet.
    Anyway, wat je ook kiest, je hebt iig de steun van je vk en ouders. Dat is fijn! Succes meid.

11. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ja id misschien dat de vk er vanaf ziet omdat ik te jong ben
    Donderdag weet ik meer, dus ben benieuwd

12. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik vond thuis bevallen echt heerlijk. Kon gewoon blijven rondlopen en tv kijken. Er kon visite komen voor de afleiding. EN als het nodig is sturen ze je wel door naar het ziekenhuis. Maar mij is het prima bevallen. En toen de kleine er was kon ik lekker in mn eigen bedje kruipen . En iedereen kon langskomen. Maar moet zeggen heb ook niet echt een zware bevalling gehad. Eigenlijk viel alles me mee.

13. Niet meer actief

ben bij beide zonen thuis bevallen, en hoop dat als alles goed mag blijven gaan met deze ook thuis te bevallen. je kan nog wat rondlopen enzo en lekker in je eigen omgeving, dat beviel me prima.

14. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ja, Ik hoop dat ik nu ook gewoon thuis mag Bevallen.
    Maar dat hoor ik nu 100% zeker donderdag.
    Dus ben erg benieuwd wand de vk wilde toch proberen omdat ik altijd heb aan gegeven dat ik in het ziekenhuis wil bevallen.
    Dus ben erg benieuwd

Deel Deze Pagina