Thuis-bevallingsverhalen :D

Discussie in 'De bevalling' gestart door JMay, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon89

Moon89 Actief lid

18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook thuis bevallen. Ik moet zeggen dat ik het eerst een hele moeilijke keuze vond. Uiteindelijk toch voor gekozen, omdat je altijd nog naar het ziekenhuis kunt en niet andersom.

Rond 14:30 uur begon ben ikzelf gaan timen om de hoeveel minuten ze kwamen. 19:15 uur was de verloskundige er en had ik al 6 cm ontsluiting.
    Om 21:18 uur is mijn dochter thuis geboren.
    Heerlijk om thuis te zijn! Ik kan het zeker aanraden!
    Ik was ontspannen tussen de weeen door en heb ze bijna allemaal staand opgevangen.

Jij heel veel succes!! De pijn bouwde bij mij ''langzaam'' op dus je raakt er vanzelf aan gewend. Ik was tussendoor wel erg ontspannen en dacht alleen maar van: zo dat was weer een wee, weer eentje minder.

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik ben beide keren thuis bevallen en vond het heerlijk!
    Bij mijn zoontje was ik gestript en kreeg ik al vlot wat krampen. Maar was allemaal nog niet zo heftig. 's nachts werd ik wakker (rond 1.30) door een echte wee. Uiteindelijk is onze zoon die middag om 14.58 geboren. Mooie, fijne bevalling!

Bij mijn dochter ging het veel sneller. In de weken ervoor veel voorwerk gehad, zo ook die avond. Pas rond 23.00 had ik door dat het begonnen was. Om 3.15 prikte vk mijn vliezen. 25 min later had ik persdrang en met 2x persen was ze er al. Vond het heerlijk om in mijn eigen omgeving te zijn. Zoonlief sliep door alles heen en kwam rond 6.00 onze slaapkamer binnen en was compleet verbaasd dat zijn zusje geboren was.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Bedankt ik ben zo benieuwd!
    Hoop heel erg dat ik het niet mis heb en ik me thuis inderdaad beter kan ontspannen haha.

Super leuk om al jullie verhalen te lezen.

Waren jullie ''banger'' voor een 2e bevalling?
    Ik merk dat ik dat zelf wel heb,omdat ik nu weet (ongeveer) wat me te wachten staat.
    Bij mijn dochter ging ik er helemaal blanco in..

4. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook thuis bevallen en vond t heerlijk!

's morgens opgestaan met wat rugpijn, maar dacht dat ik verkeerd had gelegen. Half 9 mijn man gebeld die op zijn werk was omdat ik toch merkte dat ik niet comfortabel was, en ik het gevoel had dat het wel eens kon beginnen. Hij kwam om kwart voor 9 thuis en toen had ik net weeen. Meteen vrij heftig dus ik direct de vk gebeld omdat de bevalling van mijn zoontje onwijs snel is gegaan en ik deze hele zwangerschap al droomde dat ik alleen zou bevallen.
    5 over 9 was de vk er en ging alles installeren. Manlief belde de kraamzorg en de vk trok net het bedzeil onder me vandaan omdat ik aan de verkeerde kant lag. Om 9:20 schreeuwde ik naar de vk dat ik het echt niet meer tegen kon houden en toen ze me vroeg mn benen te spreiden zodat ze kon toucheren bleek het hoofdje al zichtbaar. Gelijk mee geperst en toen braken de vliezen en in dezelfde perswee nog een keer geperst en toen was mijn dochter geboren om 9:21

De officiële beval tijd is 40 minuten maar ik had daarvan al zeker 20 minuten pers weeën.

Al met al een heerlijke ervaring, alleen een beetje jammer dat de vk net het zeiltje onder me vandaan had gehaald. Het hele bed was goor haha

Deel Deze Pagina