Hallo, Ik heb 5 juli 2011 mijn laatste prik gehad. Deze is dus net uitgewerkt. Ik heb eind september een beetje bruin bloedverlies gehad maar ben daarna nog niet weer ongesteld geweest na het stoppen met de prikpil (wat ik tijdens gebruik van de prikpil ook nooit was) Is het nou zo dat zo lang ik nog geen menstruatie heb gehad, ik ook nog niet zwanger kan worden? Groetjes en alvast bedankt.
hoi nee dat is niet helemaal waar. Je hebt een kleine kans dat er eerst een eisprong plaats zal vinden. Dus als je al zwanger wilt worden zou ik starten met foliumzuur. Als je nog wilt wachten moet je vanaf nu condooms gebruiken. Mirjam
Oke. Ik heb foliumzuurtabletten gehaald. Wanneer moet ik daarmee beginnen en hoelang moet ik er mee doorgaan? En ik heb ook een ovu test gedaan. Hierbij was de streep van de testvenster ietsiepietsie lichter dan de streep van de controlevenster. Betekent dit dat ik ondanks dat ik nog niet ongesteld ben geworden na het stoppen met de prikpil, ik toch een eisprong krijg?
Hallo, Je moet foliumzuur slikken vanaf start kinderwens en ervoor gaan en totdat je 12 weken zwanger bent. Je eisprong komt voor de menstruatie dus na het stoppen met de prilpil krijg je eerst een eisprong en dan een menstruatie. Lees de bijsluiten van de ovu test om te zien of dit aangeeft dat je je eisprong hebt. Het is wel zo dat het een gehele tijd kan duren na het stoppen met de prikpil voordat jou cyclus weer goed op gang is. Dit duurt soms wel 1-2 jaar. Groetjes Ineke
Oke bedankt. Maar krijg je na elke eisprong een menstruatie? Of kun je ook een eisprong hebben zonder er ongesteld bij te worden?