zwangerschap melden bij uwv?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door elasMIEKje, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    Hallo,

Ik zit gedeeltelijk in de wao, daarnaast heb ik geen baan omdat ik het percentage wat ik volgens de uwv kan werken echt niet in staat ben om te werken :cry: .

Nu ben ik in verwachting en vraag ik me af, moet ik dit melden bij het uwv en wat voor een gevolgen heeft dit. Voor alle andere soorten van inkomen is het wel duidelijk gesteld met zwangerschaps uitkering etc maar over zwangerschap gedurende de wao is nergens iets terug te vinden.

Wie heeft hier ervaring mee?

groetjes,
    Miek

2. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    voor je opgezocht...

Nee, als u een WAO- of WIA-uitkering heeft, hoeft u dat niet door te geven. Uw zwangerschap heeft op zich geen invloed op uw uitkering. Pas als uw mogelijkheden om te werken veranderen, moet u dat melden. U kunt dit het best overleggen met uw arbeidsdeskundige of re-integratiecoach.

Als u naast uw WAO ook een WW-uitkering heeft, dan moet u uw zwangerschap wel melden.

gewoon op UWV site gekeken en bij zoeken gewoon ingetypt... wao en zwanger dan krijg je dit...

succes

3. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    Dank je wel, heb ik ook geprobeerd maar ik kreeg dat er echt niet uit..... (zwangerschaps dementie?)

Waarschijnlijk moet ik nog wel een keer naar de Arbeidsdeskundige tijdens mijn zwangerschap, ik ben nl. eind juni nog voor de herkeuring geweest. Toen wist ik nog niet dat ik zwanger was.

Ben benieuwd wat hun reactie zal zijn.

groetjes,
    Miek

4. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    geen dank was een kleine moeite...

ik ben ook wel benieuwd wat die reactie zal zijn, maar het zou van het sotte wezen als je niet meer zwanger mag raken als je in een bepaalde uitkerings instantie zit! toch?

nou heel veel succes meid en geniet lekker van je zwangerschap....

liefs mij...

Deel Deze Pagina