Thuis blijven Oud&Nieuw eigenlijk geen optie, maar wat dan wel?

Discussie in 'De lounge' gestart door MommyOwl, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Jeetje, sommigen doen ook alsof het de einde van de wereld is dat een kindje problemen heeft met slapen ergens anders. Kind is nog geen 1,5.:(

Is genoorbescherming geen idee? Ems 4 bubs oid?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het kan heel goed zijn dat ze er dit jaar wel doorheen slaapt hoor. Hier werden ze als baby het eerste jaar allebei ook wakker van het vuurwerk, maar de jaren daarna hebben ze er gewoon doorheen geslapen. Twee jaar geleden stak de buurman hier voor de deur een miljoenenklapper ofzoiets af, de ramen stonden echt te trillen in de sponningen, maar de kinderen sliepen overal doorheen.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Onze dochter is ook zo. Het eerste jaar heb ik om middernacht de stofzuiger aangezet voor een paar uur, en toen viel ze in slaap.

Het 2e jaar hielp dat niet meer en was een drama. Maar toen sliep ze wel prima op een andere plek (mits papa en mama mee, en eigen campingbedje en knuffels etc.) dus we hadden gewoon weg moeten gaan.

(Dus dit jaar gaan wij ook ergens heen. Ik dacht aan een leuk uitje richting Duitsland, kunnen we sleeen enzo.)

4. p1982

p1982 Niet meer actief

we blijven lekker thuis, zien wel of de kids wakker worden en als dat zo is mogen ze lekker beneden zitten

denk is maar 1 avond

5. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik zou haar toch beetje bij beetje laten wennen aan andere situaties dan hoor
    hier slapen beide kids vanaf het begin al overal wij zijn daar heel makkelijk in

en als het echt zo erg is inderdaad een park of naar iemand toe gaan waar het minder erg te horen is

6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nouwja, niet het einde van de wereld.. Maar het is toch praktische als je makkelijke kids hebt wbt slapen ergens anders.. Hier de oudste vanaf 3 maand overal mee naar toe genomen, en hij slaapt letterlijk overal. Ik vindt dat makkelijk en ben heel blij dat wij daar als ouder zo makkelijk mee zijn 😉

7. Ilsemarietje

16 sep 2014
    24
    0
    1
    NULL
    NULL
    Praktisch is het zeker; maar het wil niet zeggen dat als je je kind altijd overal mee naar toe neemt dat hij of zij dan ook makkelijk slaapt. Wij zijn daar ook makkelijk in en onze zoon gaat heel vaak mee, maar slapen is altijd een probleem als hij niet thuis is. Dus zo makkelijk is het nou ook weer niet;)

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Dit idd. Maar zou wel weggaan denk ik. Dan maar avondje bij mama plakken.

9. tuc

tuc Niet meer actief

goh nou voor mij zou het toch wel soort einde van de wereld zijn. Op deze leeftijd waren wij al 3 keer op vakantie geweest met de kids op vakantie geweest...zou het heeel erg vinden als ik aan huis gekluisterd zat.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou het ook vervelend vinden als mijn dochters nergens anders zouden kunnen slapen. Voor hen dan. Echt niet dat ik 2 jaar thuis zou zitten en niet op vakantie zou kunnen. Ze wennen er maar aan ;)

Ot. Wij hebben een koptelefoon die geluid stopt, speciaal voor kindjes. Misschien die kopen?

11. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik zou thuisblijven. Ze is alweer een jaar ouder en elke keer 'weglopen' voor eventuele angst zou ik persoonlijk niet goed vinden. Het is maar 1 nacht. Ze moet er toch een keer aan gaan wennen want er komen nog veel meer oud en nieuws aan.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja nou ja, dit eigenlijk.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Overigens als antwoord op ts...ik zou liever het risico nemen dat ze ergens anders slechter slaapt dan dat het arme kind een hartverzakking van het vuurwerk krijgt. Dat is echt zielig.

Hier gelukkig 2 die goed slapen met oud en nieuw,maar ik weet ook dat dat niet voor alle kindjes geldt. Trouwens bij onze dochter was het het eerste jaar ook drama...toen was ze 8 weken. Jaren daarna als een roosje geslapen.

14. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik zou ook zeggen: ga lekker er tussenuit, vakantiehuisje oid. Als ze daar dan slecht slaapt, neem je d'r lekker bij je. Beter dan dat geknal van het vuurwerk.

Onze dochter is van november. het eerste jaar was ze dus een maand oud en het tweede net 1 geworden, beide jaren een erg slechte nacht tijdens Oud&Nieuw.
    En nu afgelopen jaar: geslapen als een roosje! Niets van het vuurwerk gemerkt en de volgende ochtend zwaar teleurgesteld ;)
    Ik wil maar zeggen: het kan zomaar anders lopen dan je van te voren denkt.

15. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou haar laten wennen aan de geluiden.
    Zet een vuurwerk filmpje op op YouTube en zet hem steeds beetje harder. Gewoon op random momenten op de dag.

Maak haar eventueel wakker rond 23.30 dat ze mee kan kijken.
    Deden mijn ouders ook altijd.

Je hebt nog tijd zat om haar te laten wennen.

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Nou als ik het zo lees is me zoon niks gewend. Heeft 1 keer geprobeerd te slapen bij oma, inmiddels 1 jaar geleden ofzo , maar om half 4 ss nachts wilde hij naar huis. Hij wilde naar ons toe. En als ik het soms vraag zeg ttie nee bij mama en papa blijven. Nee hoor dan mr niet.

Onttopic, misschien toch laten wennen. Als het 12 uur is, op schoot nemen, en evt kijken naar t vuurwerk... en dan gerust stellen, en als t over is weer naar bed...

17. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hebben jullie geen ruimte in huis waar het minder gehorig is? Dus zonder ramen? Wij hebben vorig jaar bij vrienden O&N gevierd en aangezien alle slaapkamers bezet waren hebben wij ons ventje in z'n campingbedje in de badkamer gelegd. De badkamer lag middenin het huis tussen alle kamers in. Heeft als enige door al het vuurwerk heen geslapen. Het is dan ook wel een hele makkelijke slaper. Slaapt overal. Hij gaat dan ook al vanaf dat ie 6 wkn oud is uit logeren dus dat scheelt natuurlijk wel. Maar misschien is het een idee!

Deel Deze Pagina