contract loopt af tijdens verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Cecilia82, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Hallo,
    Ik heb laatst gedeeltelijk ww aangevraagd omdat een deel van mijn contract afliep. Tijdens mijn zwangerschapsverlof zal mijn contract helemaal aflopen en niet verlengt worden. Nu is mijn vraag wanneer ik over die uren evt. ww moet aanvragen. Ik weet natuurlijk nu nog niet of ik na mijn verlof al ander werk heb.
    Moet ik die ww aanvragen op het moment dat het contract afloopt (zoals het dus normaal gesproken moet), of op het moment dat mijn verlof afloopt en ik dus weet dat ik op dat moment nog geen werk heb.

Dan nog een ander vraagje, hoe vraag ik vanuit de ww zwangerschapsverlof aan? Het is namelijk zo dat ik dus gedeeltelijke ww heb aangevraagd, maar de beslissing hierover wordt uiterlijk 14 mei genomen. Mijn verlof gaat echter al op 13 mei in.... hoe gaat dat dan in zijn werk?

Alvast bedankt voor uw reactie!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Cecilia82,

Je kunt op zijn vroegst 1 maand voordat je werkloos wordt WW aanvragen. Je zit op dat moment dus nog in het bevallingsverlof. De WW-aanvraag gaat via de website van het Werkbedrijf.

Het zwangerschaps- en bevallingsverof (de WAZO) vanuit de WW kun je 8 weken voor je uitgerekende datum aanvragen via UWV Telefoon. Je geeft aan wanneer je bent uitgerekend en wanneer het verlof moet ingaan. Je krijgt dan het ingevulde aanvraagformulier thuisgestuurd, waarna je het ondertekend kan terugsturen. Het geeft niet als er op dat moment nog geen beslissing over de WW-aanvraag is genomen.

Actuele informatie over de WAZO bij WW vind je hier.

Omdat je naast de WW ook nog een (gedeeltelijk) dienstverband hebt, krijg je 2 WAZO-uitkeringen. De andere moet je werkgever voor je aanvragen. Omdat het dienstverband tijdens het verlof eindigt, raden wij aan om de betaling van dit verlof niet via de werkgever te doen. Er hoeft dan namelijk geen wijziging te worden verwerkt tijdens het verlof. Je werkgever moet dit dan op het aanvraagformulier vermelden. Hier moet dan ook jouw bankrekening worden vermeld.

Actuele informatie over WAZO bij contractbeëindiging vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina