Nieuwe baan en zwanger

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by gewoon1meisje, Sep 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

Nov 5, 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zit hier al een tijdje mee in mijn maag. Ik ben namelijk een persoon dat het liefste altijd eerlijk is. Alleen nu heb ik het volgende.

Mijn huidige werkgever is overgenomen door een groot bedrijf. En de functie waar ik nu zit komt te vervallen, daardoor heb ik al te horen gekregen dat het voor mij 31 december ophoud. Nu kan ik waarschijnlijk weer aan de slag binnen hetzelfde bedrijf maar op een hele andere locatie met andere collega´s.
    Ondertussen ben ik dus zwanger geworden en ben ik nu 9 weken zwanger. Was sneller als gedacht maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt.
    Alleen wil ik het liefste daar open over zijn tegen mijn nieuwe leidinggevende. Alleen zegt de huidige P&O afdeling dat het misschien beter is om te wachten nadat je getekend heb en je de 12 weken voorbij bent want het kan altijd nog fout gaan.

Nu weet ik wel dat ze helemaal gelijk heeft met dat vertellen na 12 weken. Maar had vanmiddag mijn tweede gesprek en toen voelde ik me toch een beetje ongemakkelijk.

Hebben jullie tips waardoor ik misschien minder het idee krijg dat ik hun een beetje "bedrieg"?

2. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Lekker voor jezelf en de kleine kiezen!
    Heel hard gezegd; anders naaien ze je toch wel waar je bij staat😄
    Ik heb heel erg met mezelf in de knoop gezeten over het schuldig voelen en het niet eerlijk zijn. Maar dit is nu eenmaal de samenleving, tuurlijk moet je eerlijk zijn. Maar dan wel in eigen belang!

3. Maya1982

Maya1982 Actief lid

Oct 7, 2014
    140
    0
    0
    Omdat ander werk zoeken voor jou heen vrijwillige keuze is (gezien vervallen van je functie) zou ik het niet open gooien voor die 12 weken grens.
    Ik begrijp je gevoel wel. Ik heb ook bij 9 weken zwangerschap voor die keuze gestaan. Heb het wel verteld en ondanks dat wilden ze me hebben. Bleek vervolgens tweeling te zijn en toen in goed overleg besloten toch maar niet te doen. Ik was bang dat ik het niet kon waarmaken en dat dat me dam stress op zou leveren (en dat blijkt te kloppen nu! Kan nu a niet meer volledig werken en ga bij 30 wkn al stoppen). Maar ik had een keuze om ook te kunnen blijven (vast contract hier) en jij niet. Dus in jouw geval inderdaad eerst tekenen en later pas vertellen...

Share This Page