Lijkt me leuk om te doen! Heeft iemand dit ook gedaan? Het is wel met praktijkdagen, dus niet alles thuis..
ik ben op dit moment bezig met een nagelstyle cursus, via de NHA. hier krijg je een dik boek van en de nodige producten, er is 1 praktijkdag. ik doe dit wel met 2 vriendinnen, wel heel gezellig! we spreken dan standaard elke zondag met elkaar af. je leert er wel veel van! ik heb nu ook al een aantal klanten.. helpt me wat om sociale contacten te leggen hihi.. waar wil jij de cursus gaan doen?
Leuk! Dat weet ik nog niet. Ben me nog aan het oriënteren.. Bij de loi zag ik dat je er een pakket bij krijgt twv drie honderd euro. Dat lijkt me ook wel wat..
Ik zit er ook aan te denken,niet om echt nagelstyliste te worden maar meer voor mezelf,moeder en vriendinnen enzo.Ik doe nu zelf ook veel met mijn nagels en ook die van mijn moeder en vriendinnen.Lijkt me gewoon heel leuk om te leren.
Mijn tip: Doe het sowieso niet via een thuiscursus waarbij je B-producten krijgt en weinig persoonlijke begeleiding. Ik weet niet waar je woont maar ik heb mijn opleiding gedaan bij La-Lique in Heerhugowaard. Professionele docenten en veel persoonlijke begeleiding. Aanrader waarbij je je cursus afsluit met een landelijk examen. Er zijn vast wel.opleidingscentra bij jou in de buurt. Veel beter dan LOI en andere thuiscursussen
Eens met bovenstaande...een praktijkvak leer je niet uit een boekje. En al helemaal niet met waardeloze merkloze producten die je bij thuiscursussen altijd krijgt...je opleiders zijn geen nagelstylisten maar mensen die achter een computer zitten Ik zag iemand uit Helmond..daar zit het hoofdkantoor van OPI Nederland. Zware maar héle goede opleiding! Als je daar je papiertje haalt weet je zéker dat je iets kunt en vooral weet over het nagelvak en alles wat erbij komt kijken En mensen die dit alleen bij zichzelf/moeder/vriendinnen willen doen...niet doen. Ook op 'alleen' hen kun je ernstige schade toebrengen. En wie moet dit oplossen? Juist, een nagelstyliste met goede opleiding, en die zien deze klanten liever niet Toch jammer dat t nog altijd geen erkende opleiding heeft..
Het probleem is alleen dat ik ook werk en moeder ben..met andere woorden, het moet in de tijd die nog over heb naast mijn werk, huishouden en moeder zijn. Daarom lijkt mij een thuis studie juist zo ideaal. Ik heb vaker en thuis studie gedaan, en vond het goed te doen!
Ik doe het nu via studieplan en heb geen problemen hoor, alles is netjes geleverd en heb je vragen dan kan je daar direct terecht, de spullen in het pakket die je er gratis bij kreeg zijn ook gewoon goed. @ts: Het is wel pittig als je het vanuit huis doet, ik heb het geluk iemand te hebben in mijn vrienden kring die mij kan controleren, tips kan geven en eventueel advies kan geven. Zoek ook zo iemand of ga een keer naar een nagel studio en vraag of ze willen kijken hoe je het doet. Het is te doen hoor, je moet alleen wel sterk in je schoenen staan.
Bedankt voor de reacties! De discipline heb ik er wel voor, eerder een thuisstudie gedaan voor twee jaar, diploma gehaald. Nog meer meiden met deze ervaring?
Zo iets is echt niet handig om vanuit huis te doen. Je krijgt dan niet de begeleiding die je toch echt nodig hebt. Het zou zonde zijn als jij je iets aan leert die helemaal niet goed is. Je hebt genoeg 2 of 3 daagse cursussen die wel redelijk betaalbaar zijn. Dat duurt dan een hele dag 1 X in de maand of in de 2 weken. Als je dat leuk vind valt dat met een oppas enz toch wel te regelen. Maar krijg je wel de begeleiding die je nodig hebt. Zou echt zo iets als dit niet thuis gaan doen.
Kijk eens op de site van aquive. Is ook deels thuisstudie, je krijgt er ook praktijkdagen. Ze hebben geschoolde docenten die ook hun eigen werkzaamheden nog doen en ze zijn erg kundig zitten bij de officieele instanties aangesloten. Ik heb er mijn opleiding ook gedaan (andere branche maar ben landelijk erkend en kan declareren bij de zorgverzekering of mijn clienten dan dus dat zit wel goed) Ze werken met thuis theorie je kan je opgeven voor extra bijles en daar praktijk zijn lange dagen op de zaterdag of doordeweeks. (8-17) maar heel veel werk vaak komen ze ook met modellen zitten heel centraal vlak naast het station.in amersfoort