Pff wat is dat moeilijk haha.. Ben de afgelopen 3 weken van de 76.1 naar de 72.7 kilo gegaan.. Maar nu ik de 4e week ongesteld ben, ben ik van de 72.7 naar de 73.0 kilo gegaan en ik loop nu alweer verkeerd te eten.. 3 boterhammen met vlokken.. Wat kun je je dan schuldig voelen.. Daarnaast drink ik wel heeel veel water en plas er ook heel veel weer uit. Wie heeft dat ook.. Hopelijk blijf ik niet snoepen na mijn menstruatie..
Ja, heb dat ook. Ben ook druk bezig met afvallen en in de week dat ik ongesteld ben heb ik het duidelijk een stuk moeilijk dan de andere weken. Kan me gewoon een stuk minder goed inhouden en heb eerder de neiging om naar foute voedingsmiddelen te grijpen... Vervelend hé?
Ja dat vind ik ook altijd een moeilijke periode... Probeer dan altijd maar veel gezonde dingen te eten maar eet echt asociaal veel fruit om sommige dagen dan
Hier ook een moeizame periode rond ongesteldheid.. Ik probeer wel gewoon gezond te eten, maar "beloon" mezelf 1 dag met wat lekkers.. (kan ik dan zo naar uitkijken). En die paar ons die je bent aangekomen zijn heel normaal rond je menstruatie. Dan weeg je altijd weer iets meer.
Je bent altijd wat zwaarder rond de menstruatie. En poeh, afvallen tijdens die periode is haast niet te doen.. Ik heb dan ook echt honger, maag-knor honger. Ik probeer me ook in te houden maar eet dan wel meer, anders word ik slap. En mag dan ook heus wat lekkers, 's avonds een stukje pure chocola bijvoorbeeld.
Je bent sowieso iets zwaarder omdat je vocht vast houd, ik heb het ook rond mn eisprong, sta ik op de weegschaal en denk ik wtf?!?!? Maar een paar dagen later is het weer weg Ik ben erg gefocust op mn gewicht, ik wil heel graag op dit gewicht blijven zeg maar, dus ik schrik me toch steeds weer rot rond de menstruatie terwijl ik weet waar het aan ligt haha Ik mag wel in mn menstruatie 1 keer iets echt lekkers, bak ijs ofzo, en dan hou ik me ook niet in en voel ik me niet schuldig. En daarna heb ik weer een week of 3 geen last van lekkere trek, terwijl als ik niks neem in tijden van nood (menstruatie dus) ik echt aan niks anders kan denken
Goed dat je al zoveel afgevallen bent!! Laat je niet van de wijs brengen doordat je 0,3 kg bent aangekomen. Dit zal nog wel eens vaker gebeuren... Probeer die week ook gewoon gezond te leven!
ik zit net op dieet maar merk wel altijd verschil tijdens menstruatie. zo ben ik standaard 2 kilo zwaarder als ik mijn menstruatie krijg (bleek ik zwange dan niet dus ligt echt aan menstruatie). ik ben dag voor menstruatie dus ineens 2 kilo zwaarder en dit is er na de menstruatie weer vanaf. of ik ze er zelf aanvreet tja ik eet veel maar echt niet ineens 2 kilo eraan in een dag dat lijkt me sterk
Het heeft in ieder geval te maken met je vochthuishouding tijdens de menstruatie. Ik heb een periode via de sportschool een dieet gevolgd (icm sport) en daar was het dan ook wekelijks wegen. Ging idd drie weken naar beneden en de vierde week was in ieder geval mn vetpercentage een stuk hoger... Oh je bent zeker ongesteld.... zegt die kerel. Uhm Ja dus. ja zegt ie zie ik aan je vetpercentage, je houdt meer vocht vast. Dus dat je weegschaal dan ietwat uitschiet moet je maar voor lief nemen. maar ik kan me ook indenken dat je nu moeite hebt met "juist" te eten. Probeer het toch vast te houden! Je bent al zo op de goede weg immers, je bent kilo's kwijt. Dus laat je niet van de wijs brengen door 3 ons! JE KUNT HET!
ik zal misschien een van de weinige zijn maar ik val altijd af tijdens mijn menstruatie.. soms wel 2 kg in 3 dagen... Maar dat zit er ook wel weer zo aan als het weer over is (terwijl ik dan gewoon ook oplet )
weet er alles van Ik wil vandaag beginnen met Grip Op Koolhydraten.. maar dat gaat iets moeilijker worden dan ik had verwacht. Ben zwaar ongesteld, buikpijn en natuurlijk veel honger en lekkere zin. Net 3 beschuitjes weg gewerkt met roomboter en hagelslag en nu nog honger! Denk dat ik zo maar even een smoothie ga maken, mjam!
Je fysiotherapeut zegt dus dat je vetpercentage OMHOOG gaat als je vocht vast houdt? Klopt niet. Je vetpercentage gaat alleen omhoog als je lichaam meer vet bevat. Als je EXTRA vocht vasthoud, bijv. die extra kilo tijdens je menstruatie dan zie je dat aan bijv. een pofferig gezicht of dikke vingers en enkels. Je vochtpercentage beïnvloedt niet je vetpercentage.
En toch heeft hij het zo tegen me gezegd... en het was echt frappant, zodra ik ongesteld was, was mn vetpercentage toch echt hoger dan normaal
Ik heb dat niet..ik val juist af tijdens m'n menstruatie. Wel zo makkelijk. Maar ik heb dan ook helemaal géén honger in die week.
Ik heb altijd gewoon een reep chocolade klaarliggen als ik ongesteld word en geef er met mate dan gewoon aan toe, en val normaal gewoon prima af (ben nu 26 kilo afgevallen in een jaar tijd) hoort gewoon bij mij en dat is prima...
Ik ook niet tijdens de menstruatie zelf, ik heb dan een opgeblazen gevoel en totaal geen trek! Daarvoor daarentegen... Ik denk dat ik maar een boterham meer eet ofzo om schranspartijen te voorkomen.
26, wauw meid wat superdesuper zeg!!! Hoe hard gaat het nu? En heb je geen last van huidoverschot bij je buik ofzo? Ik wil ook zoveel afvallen, maar heb nu al een flubberbuik, ben daar wel huiverig voor.
Ik ben ook altijd iets zwaarder dan, hou meer vocht vast en dan zitten ringen plots strakker en een kleine week later is dat effect weer weg. Ik heb eigenlijk niet specifiek meer honger, of het valt niet zo op. Dat valt dan weer mee. De weegschaal ging trouwens altijd weer wat harder naar beneden in de week na bijna stilstand of zelfs iets aankomen. Ik had er niet zoveel moeite mee, als ik maar wist waarom (heb fysiek geen bloedverlies meer door Mirena spiraal, dus soms was het een beetje gissen )
Ik ben benieuwd want ben in deze ongesteldheidsweek juist afgevallen..hoop dat t zo blijft. Wie weet staat de weegschaal volgende week juist wel weer een kilo lager. Begonnen bij 59,5 en nu 55,8.