afvallen tijdens menstruatie..

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Pff wat is dat moeilijk haha..

Ben de afgelopen 3 weken van de 76.1 naar de 72.7 kilo gegaan..
    Maar nu ik de 4e week ongesteld ben, ben ik van de 72.7 naar de 73.0 kilo gegaan en ik loop nu alweer verkeerd te eten.. 3 boterhammen met vlokken.. :$

Wat kun je je dan schuldig voelen..
    Daarnaast drink ik wel heeel veel water en plas er ook heel veel weer uit.

Wie heeft dat ook..
    Hopelijk blijf ik niet snoepen na mijn menstruatie..

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ja, heb dat ook. Ben ook druk bezig met afvallen en in de week dat ik ongesteld ben heb ik het duidelijk een stuk moeilijk dan de andere weken. Kan me gewoon een stuk minder goed inhouden en heb eerder de neiging om naar foute voedingsmiddelen te grijpen...
    Vervelend hé?

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja dat vind ik ook altijd een moeilijke periode... Probeer dan altijd maar veel gezonde dingen te eten maar eet echt asociaal veel fruit om sommige dagen dan :p

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hier ook een moeizame periode rond ongesteldheid.. Ik probeer wel gewoon gezond te eten, maar "beloon" mezelf 1 dag met wat lekkers.. (kan ik dan zo naar uitkijken). :p

En die paar ons die je bent aangekomen zijn heel normaal rond je menstruatie. Dan weeg je altijd weer iets meer. :(

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Je bent altijd wat zwaarder rond de menstruatie.

En poeh, afvallen tijdens die periode is haast niet te doen.. Ik heb dan ook echt honger, maag-knor honger.
    Ik probeer me ook in te houden maar eet dan wel meer, anders word ik slap. En mag dan ook heus wat lekkers, 's avonds een stukje pure chocola bijvoorbeeld.

6. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Je bent sowieso iets zwaarder omdat je vocht vast houd, ik heb het ook rond mn eisprong, sta ik op de weegschaal en denk ik wtf?!?!? Maar een paar dagen later is het weer weg :)
    Ik ben erg gefocust op mn gewicht, ik wil heel graag op dit gewicht blijven zeg maar, dus ik schrik me toch steeds weer rot rond de menstruatie terwijl ik weet waar het aan ligt haha :)
    Ik mag wel in mn menstruatie 1 keer iets echt lekkers, bak ijs ofzo, en dan hou ik me ook niet in en voel ik me niet schuldig. En daarna heb ik weer een week of 3 geen last van lekkere trek, terwijl als ik niks neem in tijden van nood (menstruatie dus) ik echt aan niks anders kan denken :)

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Goed dat je al zoveel afgevallen bent!!
    Laat je niet van de wijs brengen doordat je 0,3 kg bent aangekomen. Dit zal nog wel eens vaker gebeuren...
    Probeer die week ook gewoon gezond te leven!

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zit net op dieet maar merk wel altijd verschil tijdens menstruatie. zo ben ik standaard 2 kilo zwaarder als ik mijn menstruatie krijg (bleek ik zwange dan niet dus ligt echt aan menstruatie).
    ik ben dag voor menstruatie dus ineens 2 kilo zwaarder en dit is er na de menstruatie weer vanaf. of ik ze er zelf aanvreet tja ik eet veel maar echt niet ineens 2 kilo eraan in een dag dat lijkt me sterk

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het heeft in ieder geval te maken met je vochthuishouding tijdens de menstruatie. Ik heb een periode via de sportschool een dieet gevolgd (icm sport) en daar was het dan ook wekelijks wegen. Ging idd drie weken naar beneden en de vierde week was in ieder geval mn vetpercentage een stuk hoger... Oh je bent zeker ongesteld.... zegt die kerel. :$:( Uhm Ja dus. ja zegt ie zie ik aan je vetpercentage, je houdt meer vocht vast.
    Dus dat je weegschaal dan ietwat uitschiet moet je maar voor lief nemen.

maar ik kan me ook indenken dat je nu moeite hebt met "juist" te eten. Probeer het toch vast te houden! Je bent al zo op de goede weg immers, je bent kilo's kwijt. Dus laat je niet van de wijs brengen door 3 ons! JE KUNT HET!

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ik zal misschien een van de weinige zijn maar ik val altijd af tijdens mijn menstruatie.. soms wel 2 kg in 3 dagen...
    Maar dat zit er ook wel weer zo aan als het weer over is (terwijl ik dan gewoon ook oplet )

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    weet er alles van:(
    Ik wil vandaag beginnen met Grip Op Koolhydraten.. maar dat gaat iets moeilijker worden dan ik had verwacht. Ben zwaar ongesteld, buikpijn en natuurlijk veel honger en lekkere zin.
    Net 3 beschuitjes weg gewerkt met roomboter en hagelslag:) en nu nog honger! Denk dat ik zo maar even een smoothie ga maken, mjam!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je fysiotherapeut zegt dus dat je vetpercentage OMHOOG gaat als je vocht vast houdt? Klopt niet. Je vetpercentage gaat alleen omhoog als je lichaam meer vet bevat. Als je EXTRA vocht vasthoud, bijv. die extra kilo tijdens je menstruatie dan zie je dat aan bijv. een pofferig gezicht of dikke vingers en enkels.

Je vochtpercentage beïnvloedt niet je vetpercentage.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En toch heeft hij het zo tegen me gezegd... en het was echt frappant, zodra ik ongesteld was, was mn vetpercentage toch echt hoger dan normaal

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik heb dat niet..ik val juist af tijdens m'n menstruatie. Wel zo makkelijk. Maar ik heb dan ook helemaal géén honger in die week.

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik heb altijd gewoon een reep chocolade klaarliggen als ik ongesteld word en geef er met mate dan gewoon aan toe, en val normaal gewoon prima af (ben nu 26 kilo afgevallen in een jaar tijd) hoort gewoon bij mij en dat is prima...

16. zogelukkig

Ik ook niet tijdens de menstruatie zelf, ik heb dan een opgeblazen gevoel en totaal geen trek!

Daarvoor daarentegen... Ik denk dat ik maar een boterham meer eet ofzo om schranspartijen te voorkomen.;)

17. zogelukkig

26, wauw meid wat superdesuper zeg!!!:)
    Hoe hard gaat het nu? En heb je geen last van huidoverschot bij je buik ofzo? Ik wil ook zoveel afvallen, maar heb nu al een flubberbuik, ben daar wel huiverig voor.

18. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik ben ook altijd iets zwaarder dan, hou meer vocht vast en dan zitten ringen plots strakker en een kleine week later is dat effect weer weg.
    Ik heb eigenlijk niet specifiek meer honger, of het valt niet zo op. Dat valt dan weer mee.

De weegschaal ging trouwens altijd weer wat harder naar beneden in de week na bijna stilstand of zelfs iets aankomen.
    Ik had er niet zoveel moeite mee, als ik maar wist waarom (heb fysiek geen bloedverlies meer door Mirena spiraal, dus soms was het een beetje gissen ;) )

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ik ben benieuwd want ben in deze ongesteldheidsweek juist afgevallen..hoop dat t zo blijft. Wie weet staat de weegschaal volgende week juist wel weer een kilo lager. Begonnen bij 59,5 en nu 55,8.

20. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik probeer je PB te sturen maar je mailbox is vol :p

Deel Deze Pagina