hoi allen, wij gaan na allerlij onderzoeken nu op de lijst geplaatst worden voor ICSI. maar ...................... heb zelf PCOS en zaad man is dus enkel ICSI kwaliteit. en ik kom dus niet in aanmerking voor Duphaston/Clomid behandeling. had geheel geen cyclus. nu gisteren dus spontaan ongi. ik belde ziekenhuis want wou dus deze kans niet voorbij laten gaan om toch proberen voor eisprong. WAnt we hebben prive een donor. Dus zouden we thuis kunnen dokteren als mijn cyclus dan maar geregeld kan worden met clomid. Maar nee ziekenhuis heeft regels ze werken niet mee als er sprake van kans op bevruchting door donor is. Kreeg een geheel blablabla verhaal van een doktor. Heb bij mijn huisarts geprobeerd. maar die kan niks voor me doen ben nu onder behandeling van ziekenhuis. Ik ben zo boos en zo uit het veld geslagen. Dat deze kans me word ontnomen omdat ziekenhuis van die vreemde regels heeft. Ja ze willen/kunnen die medicijnen niet voorschrijven want dan zouden ze toch meewerken aan een mogelijke zwangerschap met donor. OH IK BEN ZO ONTZETTEND BOOOOOOOOOOS. echt zo boos ben zelfs al bezig geweest om dan op niet zo een nette manier aan Clomid te komen. maar zou echt niet weten hoe ik die dan nog op zijn laatst op maandag aanstaande in mijn handen kan hebben. heb gisteren en vandaag naast het vele telefoneren enkel maar zitten huilen.
Is het niet gevaarlijk om zonder toezicht van een arts aan de medicatie te gaan? Ik ben zelf niet thuis in PCOS en het gebruik van Clomid, maar het lijkt me niet zo verstandig. Kan me wel voorstellen dat je ertoe in staat bent hoor. Ik zou dat denk ik ook hebben. Ziekenhuizen zijn vaak zo bureaucratisch, verschrikkelijk gewoon! Begrijp ook niet zo goed wat het hun dan uitmaakt of het donorzaad is of dat van je man. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte.
Ik snap je frustratie, maar ga alsjeblieft geen clomid nemen zonder de dokter! Je moet hier best zorgvuldig mee omgaan, juiste dag starten enz. Met je lange cyclus moet je volgens mij op dag 3 al starten met de clomid (ik heb een normale en moest op dag 5) dus dit ga je niet redden. Je moet ook echo's krijgen om te kijken of het wat doen (je weet niet eens of het wel werkt, aangezien je pco hebt, zou 50 mg niet genoeg kunnen zijn, misschien wel 100 ook niet) Nee, ik raad je af zelf te gaan dokteren hiermee.
maar zat er wel heel dichtbij ben nu op zoek naar natuurlijke middelen die wel 'legaal' te krijg en te gebruiken zijn. las iets over monnikspeper maar ook weer dat je dat dus niet tijdens zwangerschap zou mogen slikken, of iniedergeval niet langer dan de 3de maand. maar goed ik ben gewoon boos heel erg boos als ik dit eerder had geweten van het ziekenhuis dan had ik overstap gemaakt naar andere plek. maar nu ik weet het niet kunnen we weer die hele malle molen door weer al die onderzoeken weer bloedprikken hier en echos daar ik heb jaren geleden ook in het ziekenhuis gelopen en toen dus (met ander partner) wel clomid gekregen moest toen van dag 5 tot dag 10 clomid slikken een periode 50mg gehad 2de periode 100mg zou ik gaan doen maar mijn toenmalige partner kreeg de zenuwen toen ik las in de bijsluiter dat er een kleine kans was op meerlingen en ja ziekenhuis gestopt en relatie gestopt ik begrijp wel dat er een soort van controle nodig is maar ik lees ook zo vaak van vrouwen die dit dus gewoon van hun huisarts krijgen en b.v. 6 maanden thuis mogen aanmodderen geen echoos enzo ik moest toen elke maand voor echo en controle dus ja wat is wijsheid ik weet dat ik het nu toch niet meer ga redden en heb me er bij neergelegd ben nu heel hard aan het denken of ik wel echt ICSI wil en aankan elke dag spuiten lijkt me zo zwaar ik weet het niet maar goed das een ander topic