Nou breekt mn klomp: Al vanaf begin december slaapt mijn dochter van net 2 onrustig. Ieder nacht tussen 2 en 3 begint ze te krijsen en eindigt ze in ons bed. Afgelopen week zijn we een midweekje weggeweest naar een bungalowpark en daar heeft ze prima geslapen. Gaan liggen, slapen en de volgende ochtend vrolijk wakker worden. Vannacht was het eerste nachtje weer thuis en ja hoor: daar gingen we weer! Drama... Ze huilt dan echt alsof er iets vreselijks aan de hand is, t is niet zeuren om aandacht. Eenmaal bij ons in bed kruipt ze bijna in me en slaapt ze rustig verder. Maar op vakantie helemaal niet! Wat zou er kunnen zijn, wat zou er hier anders zijn dan in het vakantiehuisje? (Allebei de slaapkamers zijn even donker, thuis en in t huisje ligt ze in n groot bed met dekbed, de prikkels waren gedurende de dag ook even veel (omdat het gisteren de vertrekdag was zijn we ook nog in het zwembad en het speelparadijs geweest), we lazen hetzelfde boekje voor het slapengaan, hadden hetzelfde muziekdoosje, zelfs dezelfde pyama aan...)
Dl slaapt meestal beter op vakantie, deels omdat we dan meer buiten zijn maar ook omdat meestal het (vrijstaande) vakantiehuis midden in de vrije natuur staat en ze thuis in een gehorig appartement slaapt.
Misschien het bed anders in de kamer zetten? Ik heb wel eens gehoord over aardstralen of wateraders en dat een kond daar onrustog van kan slapen.
wij hebben hetzelfde probleem gehad met 1 slaapkamer in huis. Onze oudste twee sliepen daar erg slecht. Eenmaal over naar een andere/grote kamer en ze sliepen super! Onze jongste slaapt nu op die kamer prima. Wat het is? Geen idee.. Mijn advies kijk wat er thuis mogelijk is? Misschien een andere kamer/bed/meubels verplaatsen? Het is het proberen waard!
Ik las pas een topic over de babyfoon die kinderen wakker hielden. Bij ons hielp het niet om hem uit te zetten. Staat de babyfoon nog op de kamer? Stond hij op vakantie ook op haar kamer? Zo ja, verder weg? Valt misschien te proberen.