Thuis een andere merk dan op KDV?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Audrey, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dag mensen,

Een vraagje over KV. Ik ben aan het afbouwen met BV, en wil steeds vaker opvolgmelk geven. Nu tikt het best aan met twee, en gooien wij best veel weg wanneer ze geen zin hebben.

Ik dacht dus om een goedkoper huismerk te gaan gebruiken thuis (Etos, AH of zoiets). Alleen krijgen ze Friso op het KDV twee dagen per week (in in prijs inbegrepen).

Ze zijn intussen bijna 8 maanden, en doen het redelijk met vaste voedsel, dus ga ik ervan uit dat de darmpjes wel wat kunnen hebben. Kan ik dus een andere merk thuis gebruiken, of is het af te raden?

Ook... hoe lang laten jullie een fles staan, om het later weer te bieden? Wij gooien zo veel van dat spul weg :(

Vast bedankt!

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Heh? Hoe doen ze dat dan als een kindje aangepaste voeding gebruikt?

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Kan best. Onze zoontjes kregen/krijgen dat ook. Die gaan 1 dag naar het kdv en de jongste krijgt Nutrilon terwijl ik thuis Kruidvat geef. En bij de oudste dit ook zo gedaan. Nergens problemen mee gehad. Gewoon ff uitproberen.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Op ons kdv (niet op alle vestigingen trouwens) hebben ze ook alleen friso 1 en 2. Als andere kindjes een ander merk gebruiken, krijgen ze dit van thuis gewoon mee.

Wat betreft het bewaren. Als je het opgewarmd hebt, hooguit een uurtje bewaren en niet langer. Zomers zou ik het (zelf) gewoon weggooien.

Denk dat dit geen last kan overigens.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier krijgen ze juist op het KDV kruidvat voeding terwijl wij friso comfort geven. Nu is dat sowieso al een dieetvoeding en die kun je inderdaad gewoon van thuis meegeven.

Maar verder, je kunt het inderdaad eens uitproberen. Ze zijn inderdaad al wat ouder dus misschien kunnen ze het wel hebben.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat het rond 8 maanden wel kan. Dan krijgen ze toch al verschillende smaakjes voedsel. En de darmen zijn ook wel wat variatie gewend. Je kunt het altijd eens proberen.

7. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Dank je dames - ik dacht ook wel dat het kon, maar heb zo vaak (toen ze nog klein waren) gehoord dat je niet zo maar kan overstappen.

Ga ik gewoon doen dan

PS de KDV heeft Friso en Nutrilon standard, anderen moet je zelf brengen idd

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier is het al vanaf de 11 weken zo dat we thuis kruidvat gaven en meneer op het kdv nutrilon kreeg.
    nou liggen deze twee merken heel dicht bij mekaar kwa samenstelling, maar ik heb er nooit over nagedacht om dan thuis ook nutrilon te gaan geven.
    scheelt zoveel qua geld, maar goed onze uk heeft er nooit last van gehad, was het wel zo tja dan stap je wel over.

je zou het met 8 maanden zeker wel kunnen proberen!

en over het weggooien, niet langer dan een uur bewaren, maar anders misschien wat kleinere flesjes maken. dus eerst de ene helft geven en dan kan je altijd nog een flesje maken.

joyce

Deel Deze Pagina