Thuis en bad bevallingen!

Discussie in 'De bevalling' gestart door void, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wie heeft er ervaring of wil net als ik zo liefst voor een van deze of beide opties gaan?

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik zou zooo graag een badbevalling hebben gedaan, maar helaas moet ik op medische indicatie in het ZH bevallen en daar gaat dat bij mijn weten niet... ik ga het voor de zekerheid wel nog eens even vragen...

3. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik weet hier in de uk hebben ze op de maternity wards waar je dus bevalt in het ziekhuis soms ook een bad beschikbaar al is er dan wel een kans dat die niet gebruikt kan worden door bijv, schoonmaak regels of bezet.. Ect.. Zou het bij de ziekenhuizen in de buurt navragen en ook of het mogelijk is.. Je mag volgens mij ook in bad of onder de douche tijdens de wee-n voor pain relief, al mag je het daar dan uiteraard niet af maken!

4. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    #4 muffinmeisje, 10 feb 2013
    Laatst bewerkt: 10 feb 2013
    Ik ben 2 keer thuis in mijn eigen bad bevallen (zeer positieve ervaringen), dus vraag maar als je wat wilt weten! :)

En wat betreft de ziekenhuizen: in het merendeel van de ziekenhuizen is er geen mogelijkheid voor een badbevalling, maar soms ook wel, dus dat is zeker de moeite waard om te vragen. Of op zoek naar een ziekenhuis in de omgeving waar het wel kan. En soms alleen een bad om de weeën in op te vangen, maar niet voor de daadwerkelijke geboorte. En ik hoor ook wel eens verhalen van vrouwen die zelf een bevalbad mee mochten nemen naar het ziekenhuis.. Altijd de moeite waard om verschillende opties uit te zoeken dus!

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Oh dat lijkt me ook nog een geweldige oplossing mits medish niet toegestaan.. Ging het oprekken en het opvangen van de wee-n makkelijker in het water? Ik heb enorm het gevoel en vooral hier is de zorg natuurlijk anders dat de kans op knippen en overweldigend scheuren echt groter is als je de vk's hier te dicht bij je onderste laat komen en al helemaal in het ziekenhuis zijn ze fan op klemmen en vacuum pompen, daar zit ik gewoon echt niet op te wachten, mocht het ernstig escaleren dan uit nood alleen naar t ziekenhuis maar ik kom er liever niet, wordt enorm gestressed van de ziekenhuis omgeving en ik denk juist dat dat niet geweldig is voor de voortgang van een bevalling?

6. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Medisch ingrijpen gebeurd in het ziekenhuis vaak wel sneller dan thuis idd, omdat de spullen gewoon makkelijker voor handen zijn en je in het ziekenhuis al heel snel in de stroom van protocollen beland, terwijl er thuis vaak een afwachtender en natuurlijker verloop is. Tuurlijk zullen ze in het ziekenhuis niet 'zomaar' of 'voor de lol' een knip zetten of de vacuüm gebruiken, maar er is zeker wel een verschil tussen thuis of ziekenhuis.

Stress is absoluut niet bevorderlijk voor de bevalling, dus je moet zorgen dat je in de omgeving kunt bevallen waar je je het prettigst voelt. Ook als je gedwongen in het ziekenhuis moet bevallen (vanwege medische indicatie), zorg dan dat je de sfeer zo prettig en veilig mogelijk voor jezelf kunt maken.

Ik heb 2 zeer snelle bevallingen gehad en heb daardoor enkel tijdens de persweeën en de geboorte zelf in bad gezeten. Ik vond de persweeën in bad veel beter te doen dan daarbuiten. Doordat je buik door het water gedragen wordt, voel je een stuk minder druk op je buik staan. Sowieso kon ik me erg goed ontspannen door het warme water. Bij de eerste heb ik wel een aantal hechtingen gehad, maar bij de 2de helemaal niks. Het warme water is zeker bevorderlijk voor het verweken en geleidelijk oprekken van het perineum en zorgt voor een betere doorbloeding.

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik twijfel dus ook of een geboorte hotel aan t ziekenhuis dan ook zo' groot verschil is.. Ik zie zo veel meer positieve kanten aan thuis bevallen en tja mochte ze moeten hechten so be it naar indrdaad ga ik liever niet t snel t protocol in, ik zie mezelf wat dat betreft net eerder als kourtney kardashian mn baby eruit tr trekken bij wijze van dan dat ik wil dat er iemand anders mn kleine er met brute kracht probeert uit te hengsten.. Sorry ik overdrijf graag :p

Deel Deze Pagina