ik wil graag voor zowel een jongen als een meisje een Turkse/Arabische naam geven met daarnaast nog een internationale naam (wel graag een religieuze naam) nu heb ik voor een meisje deze naam bedacht Elif Maria en voor een jongetje Alif Gabriel wat vinden jullie ervan?
Doen ,zou ik zeggen! Onze dochter heeft ook een Europese en een Afrikaanse naam , omdat de vader uit Afrika komt.
dan denk ik dat ik eruit ben dames ps lindaejimofor hoe heet jou dochtertje dan als ik mag vragen? joehoe nu vastleggen en nooit meer aan twijfelen kijken of dat gaat lukken
Je gekozen naam is in elk geval nog uit te spreken voor nederlanders. Ik vind dat als je je kind in Nederland laat opgroeien het wel zo leuk is ook voor het kind dat mensen de naam fatsoenlijk kunnen uitspreken en ook kunnen schrijven (het NL alfabet heeft bv maar 26 letters, en elders hebben ze er meer). Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er anders over denken, hoor. Ik wil dan ook graag benadrukken dat ik er niets kwaads mee bedoel. Ik probeer alleen in het belang van het kind te denken.
dat is ook de reden voor ons geweest om het te doen mijn man heet namelijk Rayif en ik geloof dat we al 10 versies op zijn naam hebben gehoord, wat overigens vrij irritant is (maar begrijpelijk natuurlijk)
dank je nikster en het past gelukkig ook bij de tweede naam ik vond maria leuk omdat mijn moeder zo heet (zij is syrisch) en omdat het de moeder van onze profeet jezus is