@asjuh, ik mag gewoon thuis bevallen deze keer en ik heb 3 van de 4 prematuur, 1 met 34 weken, 1 met 29 weken en de laatste met 36 weken en als ik de 37 weken haal mag ik gewoon thuis bevallen, ik ben ook niet meer onder controle van een gyn maar een verloskundigepraktijk....
Ik wilde altijd heel graag thuis bevallen alleen vind me vriend dat niks. Hij zei ik ga me niet overal mee bemoeien maar wil je alsjeblieft in het ziekenhuis bevallen dat vind ik een stuk fijner en heb ik er een geruster gevoel bij dus vandaar dat we naar het ziekenhuis gaan.
jij moet bevallen he? je man niet1 het belangrijkste is dat jij je prettig voelt.... hij kan toch alleen maar machteloos toekijken
Ik wil thuisbevallen. Gaat het niet dan zitten we met 10 minuten in het ziekenhuis (als we ons aan de verkeersregels houden). Lekker thuis, met mijn eigen spulletjes. In mijn blote kont lopen van de badkamer naar de slaapkamer als ik dat wil . Gewoon mijn eigen omgeving. Ik werk in het ziekenhuis en daar kan ook van alles misgaan. Ik heb absoluut niet meer vertrouwen in de gynaecoloog dan in mijn verloskundige. Voor mij staan ze voor bevallen wel gelijk, alleen lijkt mij een VK een stukje meer persoonlijk. Het is mijn eerste en weet absoluut niet wat ik verwachten moet. Ik kijk er verschrikkelijk naar uit en zie wel wat er komen gaat. Ik plan niets van te voren, want zulke dingen gaan toch anders dan je pland van te voren.
Het lijkt mij dat ook hij zich prettig moet voelen. Het is ook zijn kind! En hij hoeft niet machteloos toe te kijken.
Deventer ziekenhuis. Als je poliklinisch bevalt gaat dit ook gewoon onderleiding van je verloskundige hoor, alleen dan in een verloskamer van het ziekenhuis. Het is inderdaad wel zo dat je in je eigen huis je je vrijer voelt, je kunt dan gewoon rondlopen en gaan douchen enz. Hoewel ik in het ziekenhuis ook de beschikking had over een douche heb ik er geen gebruik van gemaakt om het simpele feit dat ik tijdens een wee gewoon door mijn benen zakte. Ik kon ze dan ook het beste opvangen gewoon in bed op mijn linkerzij terwijl ik het bedhek (hadden ze voor mij omhoog gezet omdat ik bang was eruit te zullen rollen) tot moes kneep. Weet je wat ook zo raar is, mijn man vertelde dat ik al die tijd bijna niet gesproken of gekreund (of gegild) heb terwijl ik in mijn hoofd ontzettend te keer ben gegaan, schijnbaar heeft dat de weg naar buiten niet gevonden. Groetjes Anita
Bij mijn eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen en de 2e thuis. Ziekenhuis is wel zo veilig, vooral omdat je niet weet af je makkelijk of moeilijk kinderen op de wereld kan zetten. Ik vond het verder qua sfeer vreselijk. Ik moest de hele nacht blijven op zo'n steriele kamer, terwijl de een na de andere net bevallende vrouw werd binnengereden. Zelf zat ik nog vol met adrenaline en kon niet slapen en de zusters hadden geen tijd voor mij omdat ze druk bezig waren met andere bevallingen. De bevalling goed goed, dus bij de 2e en straks de 3e ga ik lekker thuis bevallen. Bij een 1e kindje zou ik echter wel voor de veiligheid gaan....
Hihi, je gaat juist tijdens het heftigste stukje naar het ziekenhuis, nl vanaf een centimetertje of 6. Dan beginnen meestal juist de heftigste weeën voor het laatste stukje ontsluiting. Ik ben thuis begonnen en geëindigd in het ziekenhuis. Ontsluiting bleef hangen op 7 centimeter, jammergenoeg. Doordat het in het ziekenhuis ook niet lekker vorderde ben ik in totaal 34 uur bezig geweest en was zo bekaf met het nodige bloedverlies, dat ik een nachtje in het ziekenhuis moest blijven. Vreselijk vond ik dat, daar kwam nog bij dat de klok ook nog eens een uur terug ging (30 oktober 2004), dus moest ik nog een uur langer op m'n man wachten, vond dat ècht een nadeel. En dan ben je dus helemaal bekkie af, slap en duizelig. Onder de douche, in de kleren, in de auto en naar huis. Nee, ik was liever al thuis geweest. Dan ben je lekker in je eigen omgeving, kun je na het douchen gewoon weer lekker je bedje in en hoef je je moeie lijf niet van hot naar her te slepen. Ik ben nu 19 weken zwanger van de 2e en ga, ondanks mijn moeizame eerste bevalling, zeker weer voor een thuis bevalling..En het is al eerder hier gezegd...Mòcht je medisch bij gestaan moeten worden, dan moet je in het ziekenhuis ook vaak nog wachten omdat de gyn nog opgepiept moet worden. In die tijd ben je ook met de auto of ambulance al in het ziekenhuis...