jas aan trekken voor vertrek.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door din0, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Hoe doen ze dat bij anderen is mijn vraag.

Als onzedochter naar buiten gaat doen ze in groepjes de jas aan.
    opzich geen rpobleem zul je denken.
    maar heb gezien dat het zo 10 tot 15 minuten kwn duren voor ze buiten zijn.
    ik zelf vind dit erg lang duren mij is geleert jas aan zo snel mogelijk naar buiten anders kun je net zo goed met een trui naar buiten, want nut heeft een jas dan niet.
    het is daar binnen best warm en buiten koud.

en laat mijn meisje nu alweer verkouden zijn.

dus hoe gaat dat bij jou.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo'n vaart loopt. Je moet niet een halve dag met je jas aan binnen lopen, maar wat maakt 10 minuten uit?

Ik moet soms 2 baby's, een dreumes en een peuter in de jasjes hijsen om de oudste op te halen. Ja dan ben ik ook wel 10 min bezig voordat we zover zijn.

En 3/4 nederland is al maaaanden verkouden.

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Verkoudheid komt door een virus, niet door kou. Dat heeft er niks mee te maken dus.

Het lijkt wat lang, maar als je meerderen moet helpen kom je daar snel op. Andere ouders zullen misschien weer graag hebben dat ze in groepen naar buiten gaan in plaats van 1 voor 1.
    En de jas heeft heus nog wel zin na 15 minuten, hooguit is het heel even wat frisser als ze naar buiten gaan.

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Ik denk ook dat het wel mee zal vallen hoor. Hier mogen steeds 5 kindjes tegelijk naar de gang om hun jas te halen en aan te trekken. Met 28 kindjes ben je dan ook zo een goede 10 min verder voor ze de deur uitkunnen. Niets raars aan.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Verkoudheid komt door virussen en niet door de kou.
    Verder denk ik dat het heel erg meevalt met je jas binnen aanhouden en dan naar buiten. Het is niet zo dat ze dagen met die jas aan zit. Die juffen kunnen ook niet heksen en zullen toch alle kindjes moeten helpen.

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    J a ik weet dat een verkoud heid een virus is.
    bedankt weer voor de fijne lessen.

maar ze zitten in een warme omgeving en een jas aan worden warm.
    en gaan naar buiten.
    en jas aan is alles al aan sjaal handschoenen muts.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb je zelf wel eens bij 28 kinderen jassen aan gedaan? Denk je zelf dat je het sneller kan?

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom reageer je zo gepikeerd?

Het is gewoon nou eenmaal niet anders en je kan het beter accepteren, van 10 minuten je jas aan binnen ga je niet dood.

En tsjaa.. met dit weer handschoenen sjaal en muts....?:)

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Nou ik niet maar ja er zitten daar koukleumen.

en hoezo moet de juf jass3n aan trekken die van mij kan dat prima zelf.

maar vraag gewoon of het normaal is dat het zo lang kan duren miss was dat bij anderen niet zo.
    ben ook maar nieuw in de school gebeuren ik weetniet meer hoe het toen ging bij mij.
    ik zelf vind het lang duren.
    zo als van de week 20 min in een jas zitten omdat ze naar de bieb gingen gelijk maar omdat er kinderen laat kwamen moesten ze zo lang zitten.

Tussen 8,35 en 8,50 mogen ze naar binnen dus ze zat gewoon zolang in de klas met jas.

Maar het is dus normaal prima.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Oke ipv 28 jassen aantrekken, 28 kleuter onder controle houden dan...

Die lopen heus niet allemaal in het gareel, waardoor er weer wat vertraging optreed e.d.

Bij ons volwassenen is dat toch ook altijd... met 28 man ben je echt niet zo 1.2.3. klaar

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja inderdaad...dat van een virus en zo... van de kou kun je niet ziek worden...

Hier zitten de kleuters ongeveer 10 a 15 minuten ook met de jas al aan...niks aan de hand. Onze dochter weet ik eigenlijk niet.

Zelf doe ik het ook weleens...heb ik de hond uitgelaten en daarna heb ik nog wel 10 minuten de jas aan ( dingen doen in huis ) voordat we vertrekken voor naar school. Ik ben nooit verkouden.

Ik denk niet dat er een verband is met de jas lang binnen aan en dat ze verkouden is...maar misschien kun je het eens aan de dokter vragen.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, dat is normaal met een bende kleuters. Nee, dat is niet erg.

13. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Nou hier is het koud vandaag......... brrrrr ......

Mijn dochter gaat nog niet naar school, maar binnen wilt ze wel haar jas aan, en hij MOET dicht, ach ja... lekker laten gaan.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als ze smorgens om 8.30 op school moeten zijn en om 8.45 uur weg moeten ergens naar toe, gaan hier vaak de jassen ook niet eens uit. Dat kost zoveel tijd bij de kleuters ;) .
    Het kan inderdaad geen kwaad. Qua ziek worden denk ik dat ze dat meer van elkaar worden :) .
    Hier zitten ze regelmatig 10 minuten met de jassen aan. Of van buitenspelen een tijdsoverbrugging naar het zwembad...

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    eh ja? Weet je hoe koud het is. De zon schijnt niet eens, tenminste hier niet;)

16. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48

17. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.121
    1.825
    113
    Sneu is het wel maar ach het is dus normaal.
    school zorgt wel voor de koukleumen hihi zon klein ding had het koud hadden ze haar een extra broekje aan gedaan voor naar de bieb.
    Dus dat is wel fijn te zien natuurlijk.

hier kun je veel zien als er een ouderkamer open is.

18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou het zal vast niet kouder zijn als 5 graden

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb laatst nog ergens gelezen (en of het nou een heel wetenschappelijk onderbouwde site was weet ik niet meer) dat die regel een beetje achterhaald is. Als je nog binnen bent en je trekt je jas aan en je wacht nog even met naar buiten gaan heeft dat (blijkbaar?) geen effect op je lichaamswarmte. Een jas "verliest niet ineens zijn werking" als je hem eerder aantrekt.
    En verder is verkoudheid inderdaad puur een virus en vind ik dat je behoorlijk fel reageert.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ben ik nu serieus zon ontaarde moeder dat ik me om zulk soort dingen echt niet druk kan maken. Gut zal nog niet eens weten hoe dat hier gaat

Deel Deze Pagina