Ervaring met inleiden, balloncatheter

Discussie in 'De bevalling' gestart door babyboy2013, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyboy2013

14 jan 2013
    26
    0
    0
    Ik ben vandaag op controle geweest bij de gyn. En er is besloten dat ik aanstaande vrijdag ingeleid word.
    Nu moet ik alleen nog wel eerst woensdag op controle voor inwendig onderzoek om te kijke hoe het met mijn ontsluiting zit en de rijping van de Baarmoedermond. Als blijkt dat ik nog niet genoeg ontsluiting heb word ik donderdag al opgenomen en brengen ze een balloncatheter in die er dan moet voor zorge dat ik 2a3 cm ontsluiting moet krijgen.
    Ik vraag me nu af ( omdat ik bij mijn andere 2 een natuurlijke bevalling heb gehad ) hoe zon inleiding in zijn werking gaat..

Is het pijnlijker? Gaat het langzamer of sneller ? En z'n balloncatheter hoe is dat ? Iemand hier ervaringen mee ?

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik lig nu in het zh, alweer ern aantal uur zonder balon!
    Die ia gister avond om half 7 gezet (vond ik totaal niet pijnlijk, alleen het vullen was een vreemd gevoel!) en vanmiddag om 16.00 uur viel hij er uit. Bolgems mijn gyn zou hij er uitvallen als ik 3 a 4 cm ontsluiting zou hebben. Ze wilden me daarner niet meer toucheren omdat ze bang zijn dat de bevalling begint terwijl alleen de nachtzusters er zijn. Beetje jammer.

Morgen ochtend om 7 uur toucheren ze weer, en krijg ik een infuus met wee opwekkers. Dan maar hopen dat ze vlot geboren wil worden!

Succes!

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Sorry voor de spelfouten! Typen op mn telefoin vind ik moeilijk haha!

4. zwendel

zwendel Niet meer actief

vorige bevalling ingeleid met een balloncatheter. het inbrengen van de ballon is niet pijnlijk, eerder een vreemd gevoel zeker als ze em oppompen. In principe zou hij er idd uit moeten vallen maar bij mij zat ie er de volgende ochtend nog in maar had wel 3 cm ontsluiting. Ballon eruit gehaald en de vliezen gebroken en aan het infuus. weeenopwekkers waren wel vervelend maar was ook nog goed te doen na een ruggeprik (ze werden bij mij heel snel opgevoerd) en 12 uur later is mijn zoontje geboren. Heb het totaal niet als een vervelende bevalling meegemaakt.

Nu heb ik 2 cm ontsluiting en als ik zondag niet meer heb dan gaat ze ook weer inleiden met een ballon, anders gaan ze maandag de vliezen breken.

@annabel, wat raar dat ze echt hebben gewacht tot ie er zelf uit viel. hier werdt ie om 20.00 uur geplaatst en de volgende dag om 08.00 uur werd er gekeken. anders is het idd het risico dat je later op de dag zit met ontsluiting en het feit dat ze je dan laten liggen. Hoop voor je dat je vliezen zelf breken dan moeten ze wel verder met je gaan. heel veel succes in ieder geval

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    zo! Nu aan het infuus met wee opwekkers..vliezen zijn net gebroken door de arts .hopen op een voorspoedige bevalling!

6. babyboy2013

14 jan 2013
    26
    0
    0
    Heel veel succes Annabel274 !!

7. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Succes!!

Ik zou afgelopen donderdag eigenlijk een ballonnetje krijgen. Helaas was er 's middags toch geen plek (hier plaatsen ze die s'middags) nu moet ik morgenmiddag om half 3 bellen en als er plek is moet ik me om half 4 melden.

8. Bika

Bika Niet meer actief

Heb er 2 gehad. Eerste om half 8 's avonds, tweede 3 uur later toen de eerste knapte. Volgende ochtend rond 11 uur dacht ik viel hij er uit. Daarna was echt drama, wat eindigde na 3 dagen in een keizersnee. Maar dat heeft opzich niets met de ballon zelf te maken maar de wee-opwekkers. Ballon duurde gewoon lang, maar was niet extreem vervelend ofzo (ook niet pijnloos zoals bij sommige hier). Succes!

9. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Is heel verschillend hoe snel en hoe het gaat.
    Ti's ook niet de eerste dat schijnt ook uit te maken volgens mij.

Ballon werkte bij mij ook goed. Gel deed bijna niks! 3x gehad in 2 dagen.. Dus geforceerd de ballon geplaatst bij mij voelde ik het wel maar het leek op n spiraaltje zetten.. Beetje raar gevoel.
    Toen de ballon eruit was inderdaad 3cm en ad opwekkend va 9.30-17.30 bezig geweest en was geen fijne bevalling. Maar soms gat t mega snel. Wat ik van anderen hoor is dat je minder in die flow zit omdat het ineens heftig is en niet erg soepel opbouwd dus die natuurlijke endorfine die je bij spontaan bevallen hebt is er minder

10. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Annabel, hoe is het gegaan?? Ben even benieuwd na je laatste berichtje!

11. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    ben ingeleid met balloncatheter althans dat hebben ze geprobeerd.
    de eerste sprong kapot na ongeveer een uur.
    de 2 volgende vielen er continu uit. Toen geen meer terug geplaatst mede omdat ik al voldoende ontsluiting had voor het plaatsen achteraf.

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Even een update!
    Ik ben inmiddels bevallen van een prachtige dochter, Fem!

Is allemaal niet gelopen zoals we dachten.. 's morgens zijn mijn vliezen gebrokenen is het infuus aan gegaan. Vanaf dat moment goede weeën gehad. Het infuus is een aantal keer hoger gezet en na 12 uur weeën heb ik het pijn pompje gekregen. Had toen nog maar 3 cm ontsluiting. De verloskundige dacht dat dit kwam door te veel pijn, dat ik het ontsluiten tegen zou houden zeg maar, maar dit wist ze niet zeker. 4.5 uur later had ik nog maar 4 cm. de verloskundige heeft toen gezegt dat ik binnen 1.5 uur toch echt nog een aantal centimeters er bij moest krijgen. Luktw dat niet, zou ik een keizersnee krijgen. Dit is uiteindelijk ook gebeurd.. Na een dag veel pijn is ze uiteindelijk via (mijn worst case senario) een keizersnee geboren.

Jeetje wat ben ik bang geweest.
    Van te voren zag ik totaal niet op tegen het bevallen. Had er juist heel veel zin in! Oo het moment dat ze er eenmaal was viel alle spanning van de dag van me af en ben ik totaal vam de wereld geweest..lag te bibberen als een rietje. Ze hebben me nog 2 keer een rustgevend shot gegeven, 1 was niet genoeg.

Het herstel van de keizersnee valt me tot nu toe wel heel erg mee! binnen 24 uur had ik geen katheter meer en heb ik zittend gedouched. Vankorgen Fem zelf versvhoond en aamgekleed. De wond ziet er volgens mijn vriend prachtig uit, ik wil het nog niet zien..
    Wat de precieze oorzaak was van dat de ontsluiting niet vorderde komen we waarschijnlijk nooit te weten. Ze is 2938 gram en 51 cm, dus ook niet groot ofzo!

Groetjes!

Deel Deze Pagina