Ik heb alvanaf 14 weken last van mijn bekken en ik loop hiervoor ook bij de fysio. Helaas helpt dit niet echt en daarom adviseerde de fysio mij een bekkenband te proberen. Ik hoor nogal wat wisselende meningen over bekkenbanden, het zou je spieren te zwak maken en dan ben je natuurlijk nog verder van huis.... Bij de 1e zwangerschap was het nog wel vol te houden, maar we hebben hier ook nog een dreumes hebben rondlopen dus ik moeilijk hele dagen op de bank kan gaan zitten hangen. Ik zie het ook niet echt zitten om zo door te gaan to de bevalling..... Dus wat zijn jullie ervaringen met bekkenbanden bij bekkenpijn? Doen of toch maar beter niet?
Doen! Het geeft echt wel wat verlichting. Ik heb zelf een bekkenband van Serola (zo'n smalle). Heb hem alleen om tijdens piekbelastingen, dus echt als ik de deur uit moet en heb 'm 's nachts in bed om. Het is inderdaad zo dat het je spieren zwakker kan maken, maar dan moet je hem wel veel dragen. Dat doe ik dus niet.
Ik was zo blij met mijn bekkenband! Ik heb hem van de fysio gekregen, zo'n hele brede. Met dat ding om kon ik tenminste nog een beetje lopen. Ik had ook oefeningen om alles wel een beetje stevig te houden.
Ik zou hem zeker wel gebruiken voor bepaalde dingen waar je moeite mee hebt. Ik zou hem dus niet heel de dag om doen. Ikzelf gebruik hem bijvoorbeeld bij huishoudelijke taken, dus stofzuigen of dweilen.
Ik heb hem bij Levi en Milou ook gebruikt. Geeft zeker wel verlichting,maar let er op dat je er niet teveel gebruik van maakt, want dan doet je lichaam zijn best niet meer om de spieren nog een soort op zijn plaats te houden, en kan je helemaal niets meer zonder band.
Ik zou even aan je fysiotherapeut vragen of hij/zij er niet een heeft die je even mag uitproberen. Heb zelf toevallig afgelopen woensdag een bekkenband bij de fysio geprobeerd en voor mij gaf het helaas geen verlichting, het leek zelfs alsof het erger werd. Ben blij dat ik hem daar kon proberen ipv er zelf een te moeten kopen om vervolgens er niets aan te hebben. Gelukkig is bij mij de kleine nu ingedaald en heb ik hierdoor iets minder last van mijn bekken als voorheen.
Hier heeft het helaas geen verlichting gegeven. We hebben van alles geprobeerd: bekkenband, curetape, wiebelkussen allemaal zonder resultaat.
heb 2 bekkenbanden een smalle en een brede. Bij mij zit de pijn vooral op t schaambot en straalt uit na de liezen. Bij bij werkt het niet!
Hier een bekkenband! En voor mij is het een echte aanrader! Zonder kom ik niet meer bij de bakker 2 straten verder, maar met lukt dat nog aardig. Hier als ik de deur uit ga en bij huishoudelijke taken. Ik heb overigens een smalle van Serola.
Mijn ervaring is met beide; smal stug en breed elastisch. Ik had het meeste baat bij de smalle stugge van Serola en sluit me aan bij LOnneke; gewoon bij zware belasting omdoen (veel lopen, tillen, huishouden (het liefste laatste zoveel mogelijk uit handen geven) ). Mijn ervaringen staan op mijn website; mag hem niet noemen (omdat ik ook een hulpmiddel verkoop), als je belangstelling hebt stuur een pb of kijk in mijn profiel. Sterkte ermee! Groetjes Chantal
Ik heb hem van Anita, de bellybelt, zo heet ie volgens mij. Het eerst uur moest ik erg wennen, voelde heel vreemd. Maar volgens mij werkt ie toch wel iets. Ik vind het verschil niet gigantisch in ieder geval. Vandaag omgehad toen we de kerstboom gingen uitzoeken bijv.
De Babybelt is ook geen bekkenband maar ondersteund je buik en rug. Een bekkenband draag je om je heupen en recht: medische groothandel,bloeddrukmeters, stethoscopen, instrumenten en disposables Fysiotherapie Diversen Een buikband is geschikt voor rugklachten of mogelijk bij bandenpijn. En een bekkenband voor bekkenklachten. gr. Chantal
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk inderdad dat ik een smalle ga uitproberen. Baadt het niet dan schaadt het ook niet.....
Hoi ik heb een brede band,de smalle,kreeg ik last van mijn slijmbeursen,ik gebruik hem alleen buitenshuis,en huishouding en traplopen,omdat dat mijn grootste problemen geeft. Ik heb er wel baat bij,de pijn zit bij mij aan de linkerkant van si gewricht en achterlangs richting stuitje. Als je hem niet heel de dag omhoud,kan het echt geen kwaad,dus ik zou zeggen gewoon even uitproberen,fysio heeft er vaak wel 1 liggen die je mag proberen,voordat je hem aanschaft.
O, oeps. Ik praat dus mee over iets waar ik helemaal geen weet van heb kennelijk. Ik heb lichte bekkenklachten, maar geen bekkeninstabiliteit. En daar gebruik ik hem voor.
Hier bij mijn vorige zwangerschap heel fors last gehad van mijn bekken, en al snel kon ik niet meer zonder de Serola-band. Nu ging het gelukkig een stuk beter, maar sinds een week of drie (ben nu bijna 35 weken) heb ik 'm toch weer om. Het helpt me super, want zonder kan ik amper een pas verzetten, en met kan ik nog uit de voeten. Mijn pijn zit aan mijn rechter SI gewricht en ook aan de symfyse (voorkant bekken). AU! Kan zonder band mijn linkerbeen niet optillen zonder door het rechter heen te zakken, dat geeft wel een beetje aan hoe de vlag er hier bij hangt. Laatste loodjes. -ben trouwens zelf fysio van beroep, en raad doorgaans de serola-band aan: die is stug, maar wel elastisch instelbaar qua hoe strak je 'm wilt. mits op de juiste plek gedragen (over de heupen dus inderdaad), werkt dat goed-
Hier ook de smalle serola. Heb wel fysio oefeningen maar dan schiet het alle kanten op dus doe ze eigenlijk niet meer.... de band draag ik alleen als ik boodschappen ga doen of wat vrder moet lopen. Geeft hier echt goede stevigheid! Tenzij het van te voren al niet lkkr aanvoelt(scheef zit) Huishouden doe ik weinig aan m'n mannetje doet erg veel gelukkig En mn schoonmoeder komt 1 keer per week.
Ik heb vandaag ook een smalle stugge bekkenband meegekregen van de fysio, mag m even lenen om te proberen of het werkt, ben benieuwd!
Je denkt toch mee, dat is heel belangrijk, maar je geeft zelf al aan dat je er weinig baat bij hebt; dat klopt dus wel, aangezien je zelf ook lichte bekkenklachten hebt. Ik heb in mijn 2e zw.schap de bekkenband ook gebruikt toen de klachten mild waren; om erger te voorkomen. Dus ook alleen bij tillen, huishouden, traplopen en lang wandelen (vanaf 10 min) De klachten zijn toen mild gebleven, dus ook voorkomen is beter dan genezen! Wellicht een tip voor jou. gr. Chantal