pff ik weet het niet meer!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door daanquinty, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    voordat ik begin met mijn verhaaltje heb ik niet zoveel zin in commentaar van het is je eigen schuld of whatever, ik hoop dat iemand het herkent en me advies kan geven!

Ik heb een zoontje van bijna 4 maanden...sinds zijn geboorte slaapt hij overdag in de box! het is er zo ingeslopen helaas...het zijn wel hazeslaapjes en hij slaapt op zijn buik..hij komt al heel moeilijk in slaap ik moet dan met mijn hand op zijn kont wiebelen en een speen in zijn mond, meestal gaat hij eerst wel huilen maar valt dan wel in slaap uiteindelijk!!

nu probeer ik hem overdag in zijn bed te laten slapen maar het is gewoon echt een drama...hij krijst echt alles bij elkaar...en raakt dan helemaal overstuur en wordt enorm driftig..hij ligt dan echt te beven met zijn handjes en armpjes...ik wil hem dan dus niet meer laten liggen want hij is dan niet stil te krijgen!! kijk als hij gewoon huilt kan ik het wel laten huilen ff maar hij raakt gewoon helemaal over zijn toeren:(

na zijn laatste fles s'avonds kan ik hem zo weg leggen in zijn eigen bed, ook als hij dan nog wakker is, dat is geen enkel probleem hij slaapt dan gewoon de hele nacht door! ik vind dat zo raar, waarom kan en wil hij het dan wel en overdag niet? ik snap er echt niks van..is er hier iemand die mij kan adviseren wat ik moet doen??

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Maagzuur misschien? Ons zoontje deed dit ook zoals jij beschrijft.
    We hebben toen nutriton in zijn voeding gegaan en zijn bedje een beetje scheef gezet zodat de voeding niet omhoog kan komen.
    Misschien kun je dit proberen?

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bij zijn bedje blijven zitten...handje vasthouden?
    heeft ie iets van een muziekje?
    uuhhmm..hij is blijkbaar erg gewend aan leefgeluiden dus iets in de richting daarvan zoeken en dat op zijn kamer zetten.

ik weet het niet hoor ik roep maar wat

4. mijn3ekindje

mijn3ekindje Actief lid

24 feb 2011
    303
    0
    0
    Mijn zoontje doet dit ook en heeft nooit in de box geslapen hij wil gewoon niet in bed heb helaas geen oplossing voor je zit er nog steeds mee

5. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    dit krijgt hij al..en ook zijn bedje staat schuin! maar bedankt voor het mee denken!

6. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ik heb vanmiddag idd zijn handje vastgehouden toen hij eindelijk in slaap was gevallen maar na 10 minuten is hij weer wakker en huilt dan gelijk weer!

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    heb je de gordijnen enzo overdag ook dicht?
    mijn oudste sliep dus echt niet overdag als zijn gordijnen niet dicht zaten (dus dat het dan "donker" op de kamer is)

8. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    mmm oke...nou s'nachts slaapt hij dus wel in zijn bed!! slaapt die van jou dan ook niet in bed in de nacht?

9. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    dat zou ik nog kunnen proberen idd...ben dan alleen bang dat hij de dag en nacht dan door elkaar gaat halen of zal dat wel meevallen?

10. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    geen probleem van maken? :)
    en heel blij zijn dat hij 's nachts wel goed slaapt! :D
    hij gaat waarschijnlijk vanzelf minder vaak en langer slapen overdag.

en anders boven wat klusjes doen zodat hij geluiden blijft horen tijdens zijn slaapje?

11. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    denk niet dat ie dat door elkaar gaat halen...
    of je probeert dat je m in bed legt en dan de gordijnen pas dichtdoet...
    zo deed ik dat 7 jaar geleden bij de oudste

en zoals al werd gezegd: leefgeluiden... (bijv. wasmachine ofzo..)
    de jongste (9 maanden) wil overdag alleen maar op de arm (of hij moet in de buggy in slaap zijn gevallen) en dan heb ik gewoon muziek aanstaan, de afwasmachine draait... ik kan alleen niet stofzuigen want daar wordt ie wel wakker van...

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Met een maand of 6 was het ineens over, niks bijzonders voor gedaan!

Suc6

13. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Met mijn dochter heb ik het ook een keer geprobeerd om haar overdag in haar bedje te leggen. Omdat ik van iedereen in mijn omgeving hoorde dat dat het beste was en ik las het ook overal als het ging over regelmaat enzo... Nou dat experiment was geen succes kan ik je vertellen:) Ze gilde idd alles bij elkaar. Mijn verklaring hiervoor is dat ze gewoon dichtbij ons wil zijn en niet ver weg in haar eigen kamer. Nou prima dan slaap je lekker bij ons in de buurt. Ik vind het prima. In een perfecte wereld ligt een kind idd in haar bed maar die van mij wil dat niet... nou dan niet... Als jouw kind dat ook niet wil waarom zou je het dan forceren. Er komt een moment dat het wel lukt.... en tot die tijd, lekker bij je houden. Wat ik ook wel eens doe is haar overdag in de bugaboo in de donkere hal te slapen leggen. Dat lukt ook niet altijd hoor maar is een compromis...
    Vraag jezelf dus eerst af waarom je kindje perse op zijn eigen kamertje moet liggen.....

14. adi

adi Niet meer actief

Waarom laat je hem niet gewoon in de box slapen overdag?

Gouden motto bij kinderen is: never change the winning team!

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier een dochter die ook niet op de rug slaapt, op begin sliep ze ook in de box. Laterna niet meer (viel zelf niet meer in slaap), toen zijn we ze eerst in de wandelwagenbak gaan leggen gewoon in de woonkamer. Daar viel ze wel gewoon in slaap. Pas sinds een week of 3 dat ze ook overdag in haar bedje slaapt en nu gaat het goed. Eerst vonden we het zelf een beetje eng om ze op de buik in het bedje te hebben en ze viel er ook moeilijk in slaap.

16. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Mijn zoontje sliep op die leeftijd ook altijd in de box of wandelwagen beneden. Hij wilde ook niet slapen in zijn bedje overdag dat werd een drama. Als hij dan uiteindelijk in slaap viel was hij ook zo weer wakker.
    Net als jou kindje kon ik hem sávonds wel er zo in leggen (ook wakker) en sliep hij heerlijk de nacht door.

Pas met 6 maanden ben ik hem na zijn pap/broodje van 12.00 uur in bed gaan leggen, sindsdien gaat het goed en slaapt hij ook zo'n 2 a 3 uur achter elkaar.

17. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    hier wou hij ook alleen maar beneden slapen wel in de kinderwagen bak ipv de box maar ineens wou hij dat niet meer en is hij boven gaan slapen zonder problemen dat was bij 3,5 maand. ik heb daarvoor ook gebrobeerd boven te laten slapen en dat wou absoluut niet hij sliep helemaal niet meer en huilde maar dus toen maar gewoon beneden gelaten tot hij aan gaf dat hij dat niet meer wou

18. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    hij sliep trouwens in de nacht al wel goed in zijn bed

19. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hoe leg jij hem in bed, op zijn rug met de gordijnen open? Of boven ook op zijn buik? In de box slaapt hij zoiezo op zijn buik begrijp ik.

Ik zou de gordijnen dicht doen(hier vanaf dag een, anders slaapt meneer zoiezo niet) en hem op zijn buik leggen (hier ook een buikslapertje). Maar daar moet je wel vertrouwen in hebben, als je dit eng vind misschien nannycare aanschaffen(staan er veel op MP) of lekker bij hem op de kamer blijven of om het hoekje met een krantje o.i.d.?

20. me83

me83 Niet meer actief

je kindje vind het vast veel te gezellig beneden.. zo met geluiden en jou stem in de buurt.. werkt vast rustgevend..

je kindje groeit er vanzelf wel naartoe om overdag in bedje te slapen.. zou me er niet druk over maken.. hij slaapt verder goed..

gewoon af en toe proberen in bedje te leggen.(zacht muziekje aan oid). werkt het niet dan werkt het niet..probeer je het een andere keer opnieuw..

succes

Deel Deze Pagina