Gevoelige baarmoedermond & bevallingservaringen?

Discussion in 'De bevalling' started by RinaBos, Sep 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RinaBos

RinaBos Nieuw lid

Sep 20, 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik denk zeker te weten dat ik een zeer gevoelige baarmoedermond heb.
    Bij spiraaltje zetten bijna K.O., bij een uitstrijkje met eendenbek vroeg de gym of ik vervelende seksuele ervaringen had gehad omdat de tranen uit mijn hoofd schoten en ook tijdens vrijen kan ik last hebben. Kan ook te maken hebben met lichte vorm van endometriose die ik heb.

Nou probeer ik zo vol vertrouwen en zonder angst mogelijk de bevalling tegemoet te gaan (doe ook hypnobirthing cursus), maar die baarmoedermond blijft me achtervolgen :)

Zijn er meiden die dit ook hebben en al een keer bevallen zijn? Had het invloed op de bevalling? Alvast bedankt!

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Geen gevoelige baarmoedermond maar wel vaginisme ( niks engs met me gebeurd hoor)
    Pijn doet bevallen zowiezo en hoe de pijn ervaart word is voor ieder verschillend.
    Je kan vragen of ze niet heel vaak willen toucheren zodat het minder geprikkeld word of iets dergelijks.
    Om zwanger te worden van dl moest ik om de 2 weken naar de gyn om te kijken of ik eitjes had dus je raad het al elke keer met zo n staaf erin.
    Tips heb ik helaas niet voor je je zult het over je heen moeten laten komen.
    Heel veel suc6

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Bespreek dit met je hb docent ! Waarschijnlijk doe je een groepscursus, wellicht kan ze je nog een privesessie geven (voor vragen mag je mij ook pben hb docent ;) )

4. RinaBos

RinaBos Nieuw lid

Sep 20, 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje tweekids en bizzy voor de tips! Ga het bespreken met hb docent en VK sowieso

5. Wisteria

Wisteria Lid

Apr 15, 2015
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb een gevoelige baarmoedermond. Ook bijna knock-out gegaan en kokhalzen van pijn bij het spiraaltje. Bij de bevalling had ik weinig last van mijn baarmoedermond. Toucheren was flink gevoelig maar minder pijnlijk dan het spiraaltje. Ook hebben ze een randje baarmoedermond moeten wegmasseren wat ook echt flink gevoelig was maar wederom niet zo heftig als het spiraaltje. Ik had tijdens de bevalling vooral last van de rugweeen :p

6. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Ik vond het inbrengen van een spiraaltje een andere pijn dan toucheren etc. Ik vond strippen beter te doen dan het inbrengen van dat ding. Inbrengen van een spiraaltje vond ik een misselijkmakende hele vervelende pijn, ik zag wel sterretjes. Dat ander is ook naar, maar niet op deze manier. Veel beter weg te zuchten enz.

7. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    1,189
    541
    113
    Ikzelf vond het toucheren echt heel erg pijnlijk, maar de daadwerkelijke bevalling helemaal niet, qua baarmoedermond dan ;)
    Ik denk dat je er niet bang voor hoeft te zijn.
    Bovendien is mijn ervaring dat je zó opgaat in de weeën dat je echt alleen nog maar dié pijn voelt.

Share This Page