Het moederschap.??

Discussie in 'De lounge' gestart door pnirmal, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    #1 pnirmal, 28 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2011
    Het zegt het al.

    Is het wel eens leuk moeder zijn?? Dat vraag ik me wel eens af?
    Mag je wel eens doem denken mag je je zelf zo soms ook voelen van was ik er maar niet aan begonnen.

    Als ze ziek zijn maak je je zorgen word maar snel weer beter je rent je rot zetpil hier zetpil daar. Was je hier van het spugen wasje daar van de diaree. En dan nog piepen ze zijn nog zo klein je doet je best je belt de ha de hap ect je wilt dat ze beter worden.

    Eten dan willen ze wel dan willen ze niet regelmaat wat is dat. Je doet je best je bied aan je bied af je gebied van nee ja nee ja.

    Oudere kinderen ze zijn makkelijker dan kleinere maar daar heb je ook je kopzorgen aan doen het goed opschool maar kan beter zitten opspeciaal onderwijs ect of ze hebben adhd weer die zorgen de puberteit breekt aan nog meer zorgen ze krijgen grotere monden. Ze zijn vrij van school ze vervelen zich te pletter of ze gaan moeders vervelen grrrr haha. Jongste op bed dan de oudste mama mag ik dit mag ik dat dan denk ik ik wil rust aan hoofd. Komt hij aan met een spel kaarten toch doe je mee maar toch zou je liever achter je laptop duiken en niks meer zeggen of doen. Dan komt de jongste weer die eindigd bij je in bed.

    Zelf zit je al een tijdje niet lekker in je vel je doet je best maar het is nooit genoeg.

    Moeder zijn.

    Is genieten als ze lachen lopen kruipen en heerlijk met je knuffelen.

    Moeder zijn als er problemen zijn is je het hoofdbieden en de juiste oplossing of weg zoeken.

    Moeder zijn is voor jullie????

    p.s moet even wat aan passen.

    Het is het mooiste wat me over komen is maar ook het zwaarste.

    Boven al hou ik ontzettend van de kinderen en dat ik wel eens zo denk wil niet zeggen dat ik ze niet had gewilt zeer zeker niet.
    Moeder zijn is voor mij wel eens Zwaar haha. maar ook zeker heel mooi. Zeker.;)
     
  2. Het allermooiste wat er is!

    En tuurlijk zijn er mindere dagen, maar ik heb nooit gedacht 'Was ik er maar nooit aan begonnen', hoor..
     
  3. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Moeder zijn is voor mij het beste en het mooiste wat me ooit is overkomen.
    Moeder zijn betekent voor mij dat dat kleine mooie meisje, die vaak ondeugend is en stout kan zijn maar ook ontzettend lief en aanhankelijk, mij nog gelukkiger heeft gemaakt dan ik al was en mij laat genieten van de kleinste en mooiste momenten in het leven.
    Moeder zijn betekent regelmatig slapeloze nachten, maar het betekent nog vaker beseffen dat ik het mooiste geluk om me heen heb, elke dag weer.

    Voor mij is het moeder zijn echt fantastisch!
    En zeker draait hier ook de wasmachine op volle toeren, baal ik regelmatig dat ik nu dagelijks moet stofzuigen en dweilen, heb ik ook weleens geen zin om weeeeer de rommel op te ruimen na het uurtje verven en kleuren maar dat weegt écht niet op tegen al het moois wat ik beleef sinds ons kleine meisje is geboren!!

    En nee, ik heb echt nooit gedacht: was ik er maar nooit aan begonnen. Ik denk veel vaker: was ik er maar eerder aan begonnen!!!
     
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Moeder zijn voor mij:

    Afscheid hebben moeten nemen van het onbezorgde leven dat ik hiervoor leidde en plaats hebben moeten maken voor het gevoel van constante bezorgdheid.
    Maar tevens een onvoorwaardelijke liefde er voor teruggekregen die ik nóóit eerder voor iemand heb gevoeld. Je plotseling beseffen wat de woorden 'voor haar geef ik mijn leven' daadwerkelijk betekenen en ze 100% menen.
     
  5. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik geniet er van... maar tuurlijk heb je als moeder zijnde ook eens je mindere dagen... maar heb me nooit afgevraagd of ik zonder ze zou willen zijn! ze zijn me alles met alle leuke en soms niet leuke dingen... het zijn ook mensen, die de ene keer blij zijn, dan boos, dan lekker aan het uitdagen... die kleintjes ontdekken allerlei gevoelens en proberen er grenzen mee uit.... :p leuk he haha...

    prachtig toch die kleintjes! ze zijn zo groot! en dan heb je idd weer andere zorgen en geluk.... lekker van genieten joh! en als je het eens zwaar hebt denk dan eens aan mensen die bv geen kinderen kunnen krijgen, of waarbij het met moeite is gelukt of nog erger mensen die hun kindjes verliezen...!!! je moet genieten van elk moment met je kinderen.... ik doe dat wel!!!!
     
  6. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou de momenten dat ik dacht 'was ik er maar nooit aan begonnen' zijn op 1 hand te tellen.

    Heeft dat de overhand, dan adviseer ik toch een therapeut!
     
  7. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    ik zou precies hetzelfde kunnen hebben geschreven!
    alleen heb ik dan een klein jongetje;)
     
  8. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    ;) gelukkig dan weet jij precies hoe ik me voel :D
     
  9. Michelle04

    Michelle04 Fanatiek lid

    6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik prijs mezelf iedere dag gelukkig met het fantastische kleine ventje wat hier door het huis heen rent en junior die in mijn buik lekker aan het groeien is. Het leven is niet alleen maar rozengeur en maneschijn en soms ben ik ook zo verschrikkelijk moe dat ik niets anders wil dan even bijslapen maar ik zou nog voor geen 300 miljoen mijn kindjes afstaan. Voor mij is het moederschap het mooiste wat mij ooit is overkomen.

    Tot zover mijn verhaal :)

    Ik krijg bij jou de indruk dat het allemaal niet zo lekker loopt. Kan je daar misschien met iemand over praten? Of heb je de mogelijkheid om eens even lekker iets voor jezelf te gaan doen? Uiteraard mag je wel eens even lekker doemdenken maar je moet niet in die gevoelens blijven hangen. Heb je het idee dat het je allemaal even te veel wordt? Maak anders een afspraak met de ha of kijk of er iemand is die jou even de zorg uit handen kan nemen.

    Liefs Michelle
     
  10. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    ik heb het weleens gehad, maar alleen helemaal in het begin toen hij heel veel huilde en heel weinig sliep en ik barstens vol hormonen zat. maar nu nooit meer!
    wel ben ik nog steeds heel bezorgd en wat dat betreft was mn leven hiervoor lekker onbezorgd. maar het cliché is toch waar, je krijgt er zoooooveel voor terug!

    weet niet hoe oud je kind(eren) zijn ts?
     
  11. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht

    Hier ook precies hetzelfde, alleen dan dus over een jongetje


    Ik vind dat als je vooral negatief in het moederschap staat, je toch even ergens aan de bel moet trekken. Want dat zou in mijn ogen niet helemaal zo horen..
     
  12. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    oeps ik zie al hoe oud ze zijn sorry niet opgelet.
     
  13. Moon28

    Moon28 Niet meer actief

    Sluit me aan bij Sisa! Maar neemt niet weg dat het logisch kan zijn wat TS voelt en of denkt op bepaalde momenten, hoor het wel vaker om me heen maar dat is meer een manier van uiten dan het daadwerkelijk zo bedoelen.
     
  14. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Daar zijn we al mee bezig ;) bedankt dat je het vraagd.

    Het moederschap brengt me vreugde maar ook vaak heel vaak kopzorgen van doe je het wel goed ect. De normale vragen eigenlijk. En ja ik geniet wel van de kinderen.

    En over dat denken van was ik er maar nooit aan begonnen is meer zo iets van wat ik niet meen. Word ook boos op me zelf als ik dat wel eens denk. En was benieuwd wie eerlijk genoeg is om te zeggen dat hij of zij het wel eens dacht. ;)
     
  15. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb heus wel eens van die momenten dat ik denk, 'goh wat had ik toch een luizenleventje toen ik nog geen mama was' ;)
    Vooral als ik me niet lekker voel, en het liefst de hele dag op bed lig om te herstellen en dat niet kan omdat er nou eenmaal kinderen verzorgd en vermaakt moeten worden.

    Maar gelukkig zijn die gevoelens uitzonderingen, over het algemeen geniet ik ontzettend van het mama zijn, ben ik helemaal weg van m'n meiden en kan ik me geen leven zonder ze voorstellen. (word ik zelfs al misselijk bij het idee)
     
  16. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Ja dat is het ook. Als ze ziek zijn de koorts torren hoog spugen diaree ect en dan pff dan zou je zo graag dat van ze overnemen. Dat bedoel ik ook eigenlijk met aan begonnen zijn je wilt ze het leed besparen dat opgroeien heet ect ect.

    Als ze s nachts slapen je er toch even naar toe gaat even die hand over dat hoofdje van he ben je er nog twijl je weet dat ze er nog zijn. Het dekentje goed leggen ect dat is ook het moederschap voor mij het zorgen het verzorgen de zorgen hihih.
     
  17. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou, ik heb nog regelmatig dat ik denk 'waar zijn we aan begonnen?'
    En ik maak me daar geen zorgen over. Ik vind het gewoon loeizwaar. Dat betekent niet dat ik niet van mijn kinderen hou of ze kwijt zou willen, absoluut niet. Maar het moederschap valt me erg tegen.
    De verantwoordelijkheid, gebondenheid, bezorgdheid, nauwelijks slapen, de hele dag een verveelde peuter aandacht geven.. Nee, zo had ik het van te voren niet kunnen bedenken:D En ik vind ze allebei reuzeschattig zo klein als ze nu zijn, maar ik kan niet wachten tot ze beide naar school gaan..;)
     
  18. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ow, maar ik vind het ook vaak genoeg enorm zwaar hoor.
    Zeker met alles wat er nog bij kwam bij ons de afgelopen 2 jaar (veel dierbaren verloren, man fybromialgie, erna bijna in coma door een hersenvliesontsteking etc..)
    Dat durf ik zeker dan ook wel eerlijk te zeggen. Ik heb wel es momenten dat ik gewoon effe lekker huilend me moeder opbel.
    Maar dat heeft nooit de overhand gehad hier en kan ik zeker op 1 hand tellen.
     
  19. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    #19 Sensea, 28 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2011
    primal@ ik vind vooral je opmerking oudere kinderen zijn makkelijker in het oog springen. ik wou met heel mijn hart dat je gelijk had.

    ik ben een geboren moeder een moeder in hart en nieren. ik geniet er dagelijks van ik zou me geen ander leven voor kunnen stellen meer na 17 jaar. het is wie ik ben, maar de problemen die we met mijn zoon (van 14) en zijn vriendin hebben dat valt niet onder de noemer "kleine zorgen" die je hebt met kleine kinderen. ze hebben allebei hun eigen problemen en het is zo frustrerend om toe te moeten zien dat je ze geen van 2 echt goed kunt helpen hiermee. en dat ze zichzelf (willens en wetens) de glazen ingooien.

    helaas heb ik geen moeder of oma's of zussen waar ik op terug kan vallen en ben ik in onze fam degene die de kar trekt en alle moeilijke gesprekken doet met alle instanties.over het algemeen kan ik dat goed. maar soms staat het huilen me ook nader dan het lachen.

    en vooral als ze in een boze of opstandige bui vragen waarom ik ze in godsnaam heb gemaakt met een handicap. net of ik dat expres heb gedaan. natuurlijk weten ze dat ook wel , maar de pijn die zoiets doet, had zelf ook zo heel anders gewild voor ze.
     
  20. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Whaaa kon ik hebben getypt!! Alleen dan 1 klein kindje..
    Ik moet zeggen dat ik nog nooit eerder zoveel van iemand heb gehouden dan van deze kleine spruit...Maar ohhh wat was het leven zonder kinderen een stuk makkelijker...Je hebt nou zo ontzettend veel verantwoordelijkheid, het kindje is afhankelijk van jou degene die ze voeding/drinken/liefde ed geeft!
    Sinds de kleine er is heb ik zoveeeeeeel kopzorgen gekregen, ben veranderd in een ander mens..Ondanks dat ik haar nooooit zou willen missen heb ik zeker wel eens gedacht waar ben ik aan begonnen.....Want het brengt veel liefde met zich mee maar ook heeeel veeeeel werk en zorgen!:D
     

Deel Deze Pagina