thuis laten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Krissie85, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senta

senta Niet meer actief

Wij wonen aan de dijk en ik laat hier de hond even uit, dat betekend de deur uitlopen dijk op en even wat laten doen en weer terug, onze zoon weet het ook dus heb ik gezegd als die wakker is en hij roept en mama niet reageert dan mag die de gordijnen open doen op zijn kamertje, dan kan die mij zien lopen, maar ook als ik in de tuin zit hoor ik hem anders niet en zie ik hem zo dus wel.

Maar nogmaals ik loop hooguit 50 meter bij het huis vandaan indzelfde straat ben binnen 2 minuten terug ik verlies het huis geen moment uit het oog. en dit gebeurd ook bijna nooit tegenwoordig lopen we samen omdat die niet zoveel meer slaap natuurlijk

Hier een vriendin laat haar kleine alleen en gaat de andere met de auto halen uit school en een uur later ook weer terug brengen, nou ik vindt dit al meer dan zat, dat zou ik echt niet durven nooit.

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Hardlopen kan ook met kinderwagen :D mijn zoontje zit altijd keihard te giebelen van alle wind in zn haren:p En een beetje extra gewicht mee is nog goed voor de conditie ook!

3. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Heeft niemand dit gelezen..Dit is voor mij reden genoeg om mijn kinderen nooit alleen thuis te laten, en ja op straat of in de auto kan een ongeluk gebeuren, maar daar kies je niet zelf voor. Ik moet er niet aan denken er zelf voor te kiezen, even naar school heen en terug te fietsen (10 minuten) en bij thuiskomst een brandend huis te ontdekken.. Dan is het wel mijn keus geweest om de kinderen lekker te slapen. Ik moet er niet aan denken!!!

4. lies276

lies276 Niet meer actief

het feit dat de buurvrouw je kindje hoort, wil nog niet zeggen dat het kindje niet alleen ís! op een babyfoon hoor je geen brand.
    dit vind ik dus een nikszeggend excuus.

bewezen is dat kinderen vanaf 11 jaar pas (redelijk) weten hoe ze moeten handelen, maar bij paniek is dat nog maar de vraag.
    ik zou dus eerder een kind van 1,5 jaar even op bed laten liggen als het slaapt, dan een kind van 8 jaar alleen thuis laten.

5. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    3,643
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben met 5 à 10 minuten terug, als mijn kind normaal huilt ligt hij ook wel eens 5 minuten te huilen voordat ik kom. Je staat toch niet gelijk in de slaapkamer van je kind? Moet ook leren dat hij/zij niet altijd gelijk de aandacht krijgt die het vraagt!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik plan mijn dagen zo in, dat ik me goed kan redden met 3 kinderen. Als ik boodschappen moet doen, dan doe ik dat met mijn kinderen erbij, of wanneer mijn man thuis is, of oma. En wanneer ik mijn kind naar school moet brengen, neem ik de jongste mee. En mocht er hier nog een kleintje bijkomen, dan loop ik wel naar school, sta ik wat eerder op.

En het gaat me niet om veroordelen, maar ik kan gewoon niet snappen dat er mensen zijn die alles maar goedpraten en redenen verzinnen waarom het allemaal wel kan.

7. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Ja hoor ook wel gedaan.
    Met hond uitlaten, oudste naar school brengen of ff snel een boodschap

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    :(:(:(:(

Nee maar dan is er wel iemand die weet hoe ze moeten handelen in geval van nood. Daar gaat het hier om.

9. knap

knap Niet meer actief

Heb jij een kind van 8???

En ik heb die babyfoon nooit bij een buurvrouw gelegd!! Omdat ik mijn kinderen gewoon weg nog nooit alleen gelaten heb. Van af een jaar of 8 dus wakker over dag haha. Ga ik me hier verantwoorden het kind was 8 geen 1234567...

10. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    En toch zie ik de meesten antwoorden, zou ik NOOIT doen, die maar 1 kindje hebben, uitzonderingen daargelaten.. Vaak als je er meer hebt, moet je soms weleens wat moeilijkere capriolen uithalen.. Maar ik zou mijn kind( eren) nooit alleenlaten voor boodschappen etc. Dat plan je als ze wakker zijn. Behalve dan als ze op de leeftijd zijn dat ze alleen kunnen blijven.

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    prachtig;
    je hebt dus EN een meehelpende man, EN een oma en je werkt niet.
    Nu ik NIET

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik had het wel gelezen, hopelijk de rest hier ook........ En net wat jij zegt: Je hebt niet alles in de hand, maar als ouder ben je verantwoordelijk voor de veiligheid van je kind. Die kun je al nooit garanderen, want er kan altijd wat gebeuren, maar wanneer je je kind alleen thuislaat heb je helemaal nergens een garantie op!

13. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Oh dear, niet wéér deze discussie. Iedereen snapt dat zijn baby geen uren alleen kan blijven. En ik neem aan dat ook iedereen in de tuin zit terwijl beeb op bed ligt te tukken. En alles wat daar tussen in zit gaat een ander geen zak aan.

Ja, ik breng mijn zoon lopend naar school, op een minuut afstand, terwijl ik de babyfoon bij heb. Die reikt tot het schoolplein en daarna is er zo'n minuut of 8 geen bereik tot ik weer buiten op het plein sta. En ja, bij die ene keer oversteken onderweg kan iets gebeuren. Maar aangezien ik een lage bloeddruk heb ben ik ook al eens thuis flauwgevallen terwijl de kids lagen te slapen. Dat relativeert misschien. Thuis kan er in mijn ogen net zo goed iets fout gaan. Ik hoor dochter via de babyfoon zelfs ademen/klok die tikt. Als ik op bed lig of in de tuin zit hoor ik dat niet..

Edit: "op de babyfoon hoor je geen brand". Nee, dat is lekker verantwoord. Geen brandmelders in huis. Ook geen Co2 melder zeker?

14. knap

knap Niet meer actief

Niet alleen jij hebt geen mee helpende man of oma!!!! Er zijn er duizenden die dat ook niet hebben en toch die keuze niet maken.

15. lies276

lies276 Niet meer actief

ik quote alleen maar uit je eigen bericht hoor!?:$
    lees maar even terug wat je zelf hebt geschreven, voordat je zo heetgebakerd reageert!

16. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Nou bij ons hoor je dat wel hoor :D Buurvrouw is al eens bijna van de bank gevallen toen de baterij leeg was van 1 van onze rook/hitte melders :D

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heb je het nu tegen mij?

Mijn man werkt fulltime ja, dus ik haal regelmatig 's avonds of op zaterdag de weekboodschappen. Kleine dingen dus met de kinderen. En ik werk wel, heb behalve mijn baan in loondienst ook nog een eigen bedrijf en wanneer ik aan het werk ben past oma op.

18. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Nee hoor ik zie er zo al 5 met meerdere kids. Ik doe het soms met 6 kinderen dus dan moet het met 3 ook geen probleem zijn toch? Als de school of de bakker of wat je ook moet doen toch zo kort duurt, dan kan je het toch inplannen als de kids allemaal wakker zijn? plus dat de allerjongste altijd lekker in de draagdoek slapen. VEEEEEEEL lekkerder dan in je bedje! (dan praat ik over de eerste 6 maanden of langer)

Zolang je je eigen huis kunt zien en de kids kunt horen (of zoals iemand hier zei dat haar zoontje weet te handelen als mamma niet antwoord) vind ik het best verantwoord. Zolang je kind geen enkel contact met je kan maken en jij (of iemand anders die weet dat de kids alleen zijn) geen zicht op je eigen huis hebt vind ik het echt ontzettend onverantwoordelijk.

19. knap

knap Niet meer actief

Nee zo heb ik het niet geschreven op het einde staat dat ik er begrip voor kan op brengen.

20. lies276

lies276 Niet meer actief

Laat ieder toch in elkaars waarde!
    Je bent echt geen betere moeder als je je kind overal mee naartoe neemt en echt geen slechtere moeder als je je kind soms even alleen thuis laat!

iedereen zal hier haar eigen redenen voor hebben, dus veroordeel elkaar niet gelijk!:)

Share This Page