thuis laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krissie85, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    :D wat een rust dan ineens, maar respect hoor, 6!!

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Jeetje is dit niet topic zoveel eigenlijk al? Als wij ervoor kiezen om onze kinderen wel of niet alleen te laten nou en? heb jij er last van? Ik heb natuurlijk mijn mening over volledig alleen laten ook wel. Heb laatst ook tegen mijn buurvrouw gezegd die dat dus wel rustig deed breng de babyfoon dan hier. Maar om er nou zo'n ophef over te maken dat snap ik eigenlijk niet zo goed?

3. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Die mensen zaten er misschien net een 15 minuten, en hun huis stond in vuur en vlam, hadden ze waarschijnlijk nooit gedacht. Werd hiervoor volgens mij ook al ergens gepost, dat een huis binnen 3 minuten ofzo helemaal in brand kan staan, als er brand uit breekt..brrr:(

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee

5. lies276

lies276 Niet meer actief

die blijft ook vijf dagen per week over, maar de jongste kan ik niet voor 13.00 uur op bed leggen (is 's morgens vaak ook pas om 8.00 uur wakker) en dan is hij om 15.00 uur écht nog niet uitgeslapen.
    hij slaapt vaak tot 16.00/ 16.15 uur.:)

's avonds ligt hij er dan meestal ook om 19.30 uur alweer in. ik heb gewoon enorme slaapkoppen!

6. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

nou nou mensen... kalm aan!! Iedereen doet het op hun manier die hun goed lijkt. Zoals gezegd doe ik het hier ook... met de de baby. Niet met de meiden van 3,5 en 5! Die van 5 is heel verantwoordelijk maar blijft een kind. Die van 3,5 nou dat is zo'n draak die mag nog niet alleen blijven op haar 12e denk ik ;)

En nee ik zou ook geen boodschappen gaan doen. Maar ik breng dus wel de oudste naar school, en dan ben ik net 5/10 min weg. Ik zorg dat alles uit is en hij ligt op bed en kan er niet uit. En dat je dan maar geen 3 kinderen moet nemen... nou dat slaat nergens op. Ten eerste neem je ze niet maar mag je ze hopen te krijgen. Ten tweede, ja je weet waar je aan begint maar elk kind is anders. Ik heb dus echt slaapkinderen die echt het eerste half jaar niks anders doen dan slapen en dat ook nodig zijn. Dus ik probeer ze een ritme te geven die bij hun past.

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Mijn kinderen zijn, zeker nu achteraf, heel blij dat ze altijd thuis hebben kunnen eten, die vinden de overblijf echt niets.. Moet wel zeggen dat hier op school het net een soort fabriek is geworden...

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat dacht ik al ;)

Tuurlijk is het plannen, plannen en nog eens plannen! Ik heb er dagen bij zitten dat ook ik niet goed rondkom met de dingen die gedaan moeten worden + werk etc, maar ja, ik sta dus altijd heel vroeg op, ruim voor de kinderen, dan doe ik vast het huishouden. Boodschappen doe ik vaak 's avonds of in het weekend en de rest moet overdag. Ik ben vandaag vrij (hoef ook niks voor mijn bedrijf vandaag, want ik heb zondag een bruidsbeurs, dus werken :)) En mijn 2 jongsten liggen nu heerlijk te slapen en ik heb even rust. Maar er zitten ook dagen tussen dat ik alleen maar aan het rennen ben.

9. Bri

Bri Niet meer actief

1. een rookmelder hoor je wel op de babyfoon
    2. ook de meeste volwassenen handelen volkomen idioot bij paniek, dus dan zou je niemand ooit alleen moeten laten als er een kans op een noodsituatie is, ongeacht de leeftijd
    3. ik ben met je eens dat je beter een kind op bed kan laten liggen dat er zelf echt niet uit kan komen, dan een kind dat zichzelf (en anderen) serieus in gevaar kan brengen. Of dat betekent dat je een 8-jarige niet alleen moet laten weet ik niet, heb te weinig ervaring met die leeftijdsgroep.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is ook niet prettig, nee.

11. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ik heb er 3 en zou het nooit doen. soms heel vervelend dat de kleinste daardoor iets te weinig middagslaapt krijgt, maar het is niet anders.
    er zijn veel opties mogelijk.. ga eerder weg en loop een rondje zodat ze in de wandelwagen kunnen slapen.. maar goed iedereen mag het zelf weten maar zeg niet dat het niet anders kan.
    maar ik doe waarschijnlijke weer andere dingen in mijn opvoeding die andere belachelijk en onverantwoord vinden.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Over dat regelen, tja natuurlijk is het te regelen dat mijn zoontje mee gaat als ik mijn dochtertje naar school breng. Ik plan dat ook zo veel mogelijk. Hij gaat in de ochtend mee brengen en halen, maar in de middag dan red hij het niet op om mee te gaan brengen. De school is hier van 13.15 tot 15.15 en mijn zoontje heeft minstens 2 uur slaap echt wel nodig. Ik leg hem hier dus op bed zodra we tussen de middag thuis komen. Hij ligt dan zeker diep te slapen als ik dochterlief weg breng naar school. Om 3 uur maak ik hem wakker omdat ik weet dat het langer kan duren als ik dochter uit school moet halen. Soms wil de juf nog even praten of een ouder en hij wordt rond dat tijdstip ook altijd wakker. Voor mij is het dus het veiligst om hem dan thuis te laten en ook voor hem het prettigst omdat hij anders de hele middag uit zijn hum is. Natuurlijk kan het anders, maar of dat de beste oplossing is voor moeder, kind en veiligheid is altijd maar de vraag. Ik denk dat iedere ouder heel goed in staat is om dat in te schatten. Als je een kindje hebt wat regelmatig panisch wakker wordt, die ga je natuurlijk niet alleen laten die paar minuten. Maar als je kindje zodra het wakker wordt lekker speelt en nog een tijdje lekker ligt te babbellen op bedje speelt verlatingsangst geen rol. Wat veiligheid betreft heb ik mijn mening al gegeven, dat is maar net wat je zelf vind. Ik vind het wel vervelend dat sommigen zeggen dat iemand onverantwoord is wanneer je je kind thuis laat, want dat is het natuurlijk niet. Dat diegene een andere keuze maakt is prima, maar daar zijn het keuzes voor. Een moe kind meezeulen over straat kan ook onverantwoord zijn.

13. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Klinkt heel bekend!! Hier nu ook even een rustmomentje, jongste slaapt en de anderen zijn nog op school... Huishouden straks maar weer, vandaag geen werk, dus heerlijk even mama tijd!!

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ok, triest.
    Maar al ben je thuis, weet je nog niet of je wel op tijd zou zijn om je kinderen te wekken. Hoe vaak gebeurd het ook niet 's nachts?!

15. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dat is wel extreem maar misschien ook wel. Onze achterburen passen wel eens op als ik een boodschappen moet doen. Ze krijgen de babyfoon met camera en hebben standaard onze huissleutel (ik ben een kip en trek soms de deur dicht met de sleutel nog binnen in het huis:D)
    Ik ben voor de grote boodschappen hooguit 30 min van huis.

Wat ik belangrijk vind is dat er iemand op de hoogte is van het feit dat ik weg ben. Diegene ook ZICHT op ons huis heeft en de kleine kan horen als hij wakker is want hij brabbelt heel zachtjes en huilt praktisch nooit dus heb altijd de babyfoon aan in huis.

Dit doe ik overigens zelden want ik vind dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is maar ik heb er in ieder geval geen of weinig problemen mee als er gezorgd word voor een volwassen persoon die in kan grijpen in geval van nood.

Meestal gaat de overbuurvrouw trouwens in onze huiskamer zitten omdat ze altijd bang is dat het geluid van de babyfoon niet werkt :D Hele lieve vrouw is het!

En als ze niet thuis is? Dan maar ff geen boodschapjes hoor. Daar gaan we echt niet dood van. Ik heb een keer smiddags pannenkoeken gebakken omdat het brood op was en ik er heilig van overtuigd was dat ik nog een brood in de vriezer had liggen (zwanger he, dan krijg je dat) maarja de kleine slaapt en zijn slaapje vind ik net als alle moeders hier enorm belangrijk dus dan eet de oudste maar lekker pannekoeken. (vond ze echt ENORM erg:D:D)

16. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik doe het echt echt echt niet ondanks dat ik hier helemaal in de knoop lig met jongste en der slaap maar moet echt mijn zoontje naar school brengen

Zelfs de leidsters op het kdv en een juf op school zei van ow laat je der toch gewoon liggen en doe je een briefje in je zak
    Ik schrok er eigenlijk best van dat een juf en een kdv leidster dat zeiden maar nee ik volg mijn gevoel want ik zou echt niet op mijn gemak zijn.

Dus nee echt nooit nou ja hooguit de deur dichttrekken om een vuilniszak in de container te gooien en die staat tegenover ons huis

wat de rest doet moeten ze allemaal zelf weten je hoort genoeg dat ze inbreken als je 'even' weg ben enzo brrr nee het gedacht alleen al

17. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Paar jaar geleden had mijn oudste ineens een kroepaanval (uit het niets he) tijdens haar dutje. Moet je niet aan denken dat je je kind dan alleen thuislaat? Paniek wat ze had.

En dochter van onze buren is bijna gestikt in haar kots. Zijn allemaal dingen die onverwachts kunnen gebeuren.

Ik laat mijn oudste van bijna 6 niet eens alleen terwijl dat echt een voorbeeldig kind is hoor.

Het is gewoon een gedoe inderdaad met brengen/halen. Hier is overblijven maar voor 3 dagen en heel kleinschalig/gezellig. Mijn dochter wilt niet eens thuis eten zo leuk is het daar

Over dat briefje op zak. Wie zou dat moeten lezen? Mijn buurman werkt op ambulance en die zorgt er echt eerst voor slachtoffer en gaat geen briefje lezen. Kan wel uren duren misschien voordat ze het briefje ook vinden he.

18. Marjoleinn83

Marjoleinn83 Actief lid

31 jul 2011
    178
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen laten... Zie t om me heen weleens. Ouders die hun jongste thuis laten slapen om oudste bijv 'even' op te halen van school. Vind het not done en geen haar op mn hoofd dat ik mijndochter even alleen laat.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

denk je werkelijk dat de buurvrouw dan nog tijd heeft om naar jouw huis te rennen, de deur van het slot te draaien en jouw kind boven uit bed te halen?
    ik vind het een heel akelig idee, maar ik denk dat het niet realistisch is.
    's avonds op bed hebben mijn man en ik het er ook weleens over wat we zouden doen als er 's nachts brand uitbreekt (een soort vluchtplan).
    ook wij zijn tot de conclusie gekomen dat we ws nooit genoeg tijd zouden hebben om allevier de kinderen en onszelf buiten te krijgen.
    één zoon slaapt ook nog eens op zolder.
    een enge gedachte, maar wel realitiet, ben ik bang.
    daarom probeer ik de kans op brand zoveel mogelijk te voorkomen (geen droger en wasmachine aan, de tv niet op standby en de droger gaat hier regelmatig uit elkaar om hem weer goed stofvrij te maken, enz.) en hoop ik dat het nooit zal gebeuren.

20. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Voorbeeld van dat gezin in kampen. Lagen 's nachts allemaal lekker te slapen (ouders lagen ook op bed), er brak brand uit en de 4 kinderen die boven lagen waren niet meer te redden...
    Ik ben er 's nachts vaak meer bang voor dat er brand uitbreekt en ik niet meer bij mijn dochtertje kan komen door het vuur.

Deel Deze Pagina