En de conclusie is het zelfde als altijd bij dit onderwerp. De een doet het, de ander vindt dat onverantwoord, de meesten zitten ergens in het midden.
Ik heb trouwens mijn man weleens laten oppassen via de webcam, haha! Was in de vakantie en de honden moesten er echt even uit. Maar aangezien het takkeweer was, had ik geen zin om 2 kinderen door de regen mee te nemen. Mijn laptop aangezet en ze zijn gaan face-timen met papa. Kon ik even een blokje om met de hondjes en was er toch toezicht.
Haha ik ben het hier wel mee eens. Ik snap andere dingen weer niet bijv. 5 dagen in de week gaan werken en je kinderen dus ook 5 dagen in de week naar kdv op oppas brengen, want stel dat er iets gebeurd en jij als moeder bent er niet...of stel dat de oppas wel een paar minuten weggaat terwijl jouw kindje op bed ligt te slapen. Kan er brand uitbreken of wat dan ook. We kunnen zo toch een eeuwigheid aan de gang blijven?
Mijn schoonmoeder heeft zo wel eens opgepast op haar kleinkinderen in Australië! Haar zoon moest laswerk doen in de garage, en de kinderen mochten dan in de kamer waar de computer stond spelen en met oma kletsen. Zodra ze uit beeld liepen en niet meteen terugkwamen, belde zij haar zoon dat hij even moest gaan kijken wat ze deden.
Hier precies zo, op het moment dat het nodig mocht zijn, kan hij mij bellen en ben ik zo thuis. Er zijn meerdere mogelijkheden dus.
helemaal mee eens.. ik vind thuislaten eng en doe ik echt niet. dan maar in buggy sleuren of wakker maken.. voelt gewoon niet goed bij mij.. maar doe denk ik heel veel andere zeer onverantwoorde dingen die in mijn ogen minder gevaar opleveren. En ben er zeker van dat andere ouders dit als groot gevaar zullen zien
Iedereen moet voor zichzelf kijken wat ie vindt kunnen. Ik vind het dus niet kunnen om een klein kind alleen thuis te laten. Maar wat een ander doet, moet ie zelf weten. Toen Lisa kleiner was en Eva naar school moest legde ik haar om 13:30 in bed en om 15:00 haalde ik haar eruit. Het was niet anders. School is een paar minuutjes fietsen en andere moeders doen het wel. Ik snap het niet maar dat hoeft ook niet
He dat is handig zo'n webcam Hier helaas geen buren waar ik mijn kinderen aan toevertrouw. En fam is niet in de buurt of werkt zelf. En naar school fietsen ben ik toch 20 min onderweg in totaal. Dus voor mij geen optie kind alleen thuis. Als school aan de overkant van de straat was, had ik het zeker gedaan. Zolang je zicht hebt op je huis of babyfoon bereik.
Hier ook dochter 1 keer alleen gelaten doe ik normaal nooit , kreeg via sms een oproep van AED alert om te gaan reanimeren twee straten verder. Dochter sliep net waren wezen zwemmen en daarna slaapt ze gelukkig lang en diep. Tja wat doe je dan, ben toch snel er heen gegaan om te helpen ik kwam gelukkig gelijk met de ambulance aan en hulp was niet meer nodig dus binnen 5 min weer thuis. Had het me niet vergeven als die mevr gestorven was omdat er niemand kwam. Ze heeft het helaas evengoed niet overleeft. Als dochter wakker was geweest had ik niet kunnen gaan en dit ook absoluut niet gedaan ( eigen veiligheid eerst) en gelukkig kon ze nog niet uit bed met 6 maanden Had van te voren nooit gedacht dochter eens alleen te laten. Maar denk altijd zeg nooit nooit.
Stomme vraag misschien, maar de dames die bang zijn dat er ip straat wat met hen gebeurd als hun kind op bed ligt te slapen. Wat nou als je alleen thuis bent en er gebeurt wat? Dus je kind ligt op bed en jij raakt buiten westen in de woonkamer bijv.? Dat is zelf namelijk een van mijn angsten geweest als ik alleen was in huis(soms nog wel). Dat komt wel een beetje op hetzelfde neer toch, want niemand ontdekt jou of je kind totdat er iemand thuiskomt.
idd dat is misschien nog wel erger, op straat vinden ze je gelijk, maar in huis duurt het misschien wel een dag... vader van een vriend van ons vonden ze pas na 6 dagen, de huishoudelijke hulp had een week vrij
Heb ik een keer gehad. En mijn man zat toen in het buitenland. Was gelukkig niet buiten westen maar kon niet meer opstaan. Dochter was anderhalf, mijn telefoon lag echt heel ergens anders en wist niet precies waar en kon mezelf amper voortbewegen.
Nee nooit! ik ben alleenstaande moeder en pas dan ook mijn dingen op mn dochter aan (boodschappen bijv)
Voor mij is dit inderdaad dan ook geen reden. Al is de kans wel groter dat je iets overkomt, aangereden worden gebeurt niet thuis . Maar ik zou eerder bang zijn dat Lisa opeens wakker wordt (en die wordt rustig wakker) en dat er brand uitbreekt. Onze zoldervloer is van hout dus de bovenverdieping is zo weg.
Overigens moet ik zeggen.. laatst kwam ik thuis en mijn jongens lagen te slapen in de duowagen. Lette even niet zo goed op de tijd en had nog maar 3 min voordat dochter vrij zou zijn dus liep snel naar de lift: kapot. Ja sorry maar heb ze snel weer in huis gezet en ben heel snel mn dochter gaan halen.
wat heeft dat met alleenstaad moederschap te maken dan? Denk dat iedereen dat toch over het algemeen gewoon doet.