Dat dus. Het is nog steeds dezelfde situatie. Voor het kind dan. Je kan het ook wel overmacht noemen als je bij wijze van een blokje om gaat met de hond en toevallig DAAR onwel wordt. Maar goed. Ik praat het heus niet goed hoor, maar er zit wel een verschil in of je even snel een kindje naar school brengt of bij wijze van spreken even gaat winkelen of s´avonds de hort op.
Ik vond het eigenlijk wel een redelijk realistisch artikel, zonder waardeoordeel. Ik heb het dan ook niet opgevat als propaganda om d'r eens lekker van tussen te gaan en je kinderen alleen thuis te laten. Ik vind de punten die ze aanhalen in het artikel wel heel relativerend. Nogmaals: je moet er wel zelf achter kunnen staan om je kids even alleen thuis te laten, en als het niet goed voelt moet je het ook niet doen. Na die ene keer, heb ik het ook nooit meer gedaan. Maar ik vond niks mis met het artikel.
Kindjes onder geen beding thuis laten als je ander(e) kind(eren) naar school brengt. Hoe moet dat straks op schoolreisje in groep 1/2 daar kan ook van alles gebeuren!
Ik haalde de jongste altijd uit bed als ik de rest van school ging halen. Was het slecht weer of was ze heel moe of ziek, dan vroeg ik de buurvrouw onze kinderen vanuit school mee te nemen zodat ik thuis kon blijven.
Oh nee, ik zou dat echt niet durven.. Laatst zag ik het gebeuren in de straat.. ouders in de auto en scheurden zo weg, paar uur (!!!) later kwamen ze terug. Ik weet niet of dat kindje nog bij ze woont nu, want ik zie ze ook nooit buiten met een kinderwagen ofzo.. maar ik dacht toch wel eventjes 'oei'.
haha en jij denkt dat ik er in real life ook zo uitzie?? het slanke figuurtje zou ik best willen hebben, maar verder?
Ik kijk precies op hun huis uit en er was niemand (ramen zijn onbedekt) Ze hebben ook niet echt contact met de buitenwereld volgens mij, maar ik weet wel dat ze naar een andere stad gingen op dat moment. Het enige wat ik kan bedenken is een buurtbewoner die een babyfoon had misschien. Of dat het kindje uit huis is geplaatst dus..
De reden dat ik hiermee kwam was een mail met updates/tips ed elke maand. . Peuterkleuter nog iets... Wat ik apart vindt is dat ouders blijkbaar geen kritiek/feedback kunnen hebben op hun keuzes in de opvoeding... ik zelf vind het juist fijn om andermans mening (Hoe hard soms ook) te horen. .. in mn werk, in mn relatie en dus ook in mijn rol als ouder wil ik groeien. . Ik doe het niet perfect maar daar wil ik wel graag naar streven. .. juist door de kijk van anderen, die er soms heel anders in staan, kun je je eigen normen en waarden blijven toetsen. ..
Aller eerst moet iedereen doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik zelf zou het niet doen, omdat ik me daar niet goed bij voel. Laats moest ik even de Hema in, ik kon zo tegenover de winkel parkeren en hoefde echt alleen even in en uit. Mijn zoontje lag te slapen en toch heb ik hem eruit gehaald omdat ik er geen goed gevoel bij had . Mijn vriendin is in januari moeder geworden en vertelde dat ze haar zoontje alleen thuis liet (geen baby phoon bij buren ofzo, dus echt alleen) om haar man van het station te halen bij hun in het dorp. Ik kreeg daar de kriebels van, maar vond het niet aan mij om er iets van te zeggen. Als zij zichzelf goed erbij voelt, dan moet ze dat doen.
Ik had laatst ook een buurvrouw die bij ons 'oei' dacht. Ik kwam thuis na 1,5 weg te zijn geweest. De buurvrouw vroeg waar m'n dochter was. Ik antwoorde: In haar bed. Vervolgens zei ze: Poeh dat je dat durft! Toen heb ik haar verteld dat mijn zus bij mij thuis was. Ze voelde zich knap lullig. Mijn andere buurvrouw is ook thuisblijfmama (net als ik). Ik zie haar ook nooit met kind het huis verlaten. Nu weet ik toevallig dat ze altijd via de achterdeur gaat als ze weggaat. Dat zie ik dus nooit. Wat ik wil zeggen is dat dingen soms niet lijken zoals ze zijn. Ik ben vaak veroordeeld/beoordeeld om iets wat volgens "iemand" leek en vervolgens komen ze er dan weer op terug. Niet dat ik persee twijfel aan jou verhaal, maar echt overtuigd klinkt het niet.
Ik heb niet alle 36 pagina's gelezen maar wat dacht je van het Madeleine verhaal uit Engeland? Ouders laten kinderen achter in het hotel, gaan 100 meter verderop eten en hups, hun dochter wordt uit dr bed getrokken en tot op de dag van vandaag is ze spoorloos. Het zou je kind wezen en je zou de ouders maar zijn....
heb je ooit aan gedacht dat kind misschien gewoon uit logeren was op dat moment?? Mijn man en ik gaan ook ooit samen in de auto stappen en gaan weg voor een paar uur. De kinderen zijn dan bij oma.
Wauw krissie, top reactie! Ik wil niet beweren dat ik deze instelling ook altijd naleef, maar als we meningen en visies wat meer zouden kunnen zien als goedbedoelde adviezen ipv aanvallend commentaar... Ik denk dat alle partijen daar beter van zouden kunnen worden! Hoorde toevallig gisteren een 'opvoedingscoach' op tv met eenzelfde soort opmerking. On topic: geen haar op mn hoofd een klein kind zonder toezicht alleen te laten. Babufoon bij de buren heb ik geen moeite mee (maar doen we eigenlijk ook zelden) . Of wij nu met de babyfoon op de bank zitten beneden of zij met de babyfoon een muur verder... Daar. zie ik geen verschil in. Maar geen honden, boodschappen, kinderen van schoolhalen oid.
Ik laat haar nooit alleen! Geen haar op mn hoofd. Partyrocker; dat zijn vragen waar ik me niet eens mee bezig.hou.. wat als? Ka wat.als je onwel word in de auto, onder een bus komt, etc etc. Als je.zo drnkt kan je nergens na toe en niet eens normaal leven...
Of het kindje was gewoon uit logeren. Of misschien lag het kindje zelfs in het ziekenhuis en gingen ze daar naartoe. Feit is dst jij niet weet of er uberhaupt een kindje daar thuis was, dus ga dan ook die ouders niet meteen veroordelen.
Zelf zou ik mijn dochter niet alleen in huis laten, ben al bang dat mijn sleutel dan bv afbreekt in het slot ofzo Maar bv een babyfoon aan de buren geven of zelf bij de buren op bezoek met babyfoon, dat begrijp ik wel.
maar ja, dan kom je terug van de buurvrouw en dan breekt juist je sleutel af of kind huilt en buurvrouw wil naar je kind en de sleutel breekt af..
Zou ik nooit doen. Wat een belachelijk artikel... Ik krijg al meteen rampscenario's in mijn hoofd van het huis dat in brand vliegt, terwijl je weg bent en je kind boven ligt te slapen. Bah, onverantwoord!