thuis laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krissie85, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Weet je wat ik niet snap.. dat mensen hun kind(eren) zomers in een broeiende auto laten zitten en zelf een winkel in gaan om boodschappen... Ze in een auto laten zitten snap ik sowieso al niet al is het maar voor even, wat als er één of andere griezel je auto openmaakt en je kind meeneemt...

2. Bri

Bri Niet meer actief

O ja, die topics komen er ook weer aan. De kinderen (en honden) in de te hete auto.
    Ik ben niet zo bang voor griezels die inbreken in mijn auto om mijn kind te stelen. Een kind stelen uit een kinderwagen is véél makkelijker - dan hoeft die griezel geen auto open te breken, en in de auto te hangen om gordels los te maken.
    Laten we elkaar nou geen rare angsten aanpraten. Er lopen geen hordes griezels rond die kinderen uit geparkeerde auto's stelen.

En nee... ik laat mijn kinderen ook niet alleen in de auto. Tenzij het een situatie is waarin ik dat de beste optie vind. En dat is niet als de auto in de zon staat.

3. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Ik vind t doodeng m'n kind alleen te laten maar ken wel mensen die zelfs even op de fiets naar de bakker gaan, andere kids naar school brengen terwijl de jongste in de box speelt. Daar ben ik erg van geschrokken.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mijn eerste verklaarde ik die mensen voor gek als ze dit deden! (Thuis in bed dan he)

Maar met een tweeling er achter aan.. Niet te doen om ze iedere x mee te sjouwen of uit bed te halen. Dus JA ik laat ze 10 min alleen.

5. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Nou, ik vind het ook echt niet leuk om te doen en zeker niet voor 5/10 minuten!

Wij hebben het ooit gedaan, 's avonds laat omdat we sigaretten wilden hebben, maar ik niet alleen wilde in t donker bij de avond winkel, en Dave zei we kunnen wel heel even met z'n 2en.. Nou vooruit, ik was ook heel blij dat we na 2 minuten weer thuis waren haha.

Maar zoals al vaker is genoemd in dit topic, er kan altijd wat gebeuren, ook al ben je gewoon thuis.

6. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Nooit!!
    Oke, toen de hond van mijn ouders een weekje bij ons was, heb ik hem wel moeten uitlaten terwijl de kleine op bed lag. Maar dat deed ik altijd op max 30 meter afstand van huis, met babyfoon in handen.

Boodschappen doen oid..... nee! Nooit!

Belachelijk die tips in dit artikel.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn laat ik, als dat zo uitkomt, lekker even alleen slapen thuis, als ik Thirza moet halen of brengen van/naar school.
    Nou ben ik dan wel letterlijk binnen 5 minuten terug, (school is hier 100 meter vandaan) en doe ik dat uiteraard alleen als ze zeker weten slaapt. Als ik ook maar enige twijfel heb of ze wakker zou kunnen worden, los ik het anders op.

Ik zie het probleem niet. Caitlyn heeft haar slaap nodig, zeker met de hartritmestoornis die ze heeft, (maar zonder dat zou ik dit ook doen). Elke keer uit bed trekken als grote zus van of naar school moet, is gewoon geen optie. Dan raakt ze zo overprikkeld als wat, met alle gevolgen van dien hier.

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier doe ik het niet. Ik maak mijn meissie gewoon wakker om de oudste van school te halen. Onderweg kom ik altijd een paar moeders tegen die hun kinderen wel laten slapen. Prima toch? Ik maak een keuze en zij maken een keuze. Ik zeg ook altijd, fijn dat jullie dat doen maar ik doe het niet. Iedereen moet het toch zelf weten.

9. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    tis toch ieder voor zich, ik ga geen 37 pagina's aan reacties lezen met voors en tegens... iedereen doet zelf maar wat hem of haar het beste lijkt voor zn eigen kindje.

10. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    vreemd artikel,

maar ja heb het wel eens gedaan, is geen doen om met een baby twee jack russels uit te laten,
    maar is 10 meter aan de overkant en altijd zicht op de slaapkamer van mijn zoontje.
    checkte altijd paar keer of ik sleutels bij me had enzovoort.

met dat verhaal dat kindje lag te slapen en sleutels was vergeten
    had de brandweer gebeld met vraag wat te doen.
    of allang ruitje ingetikt

heb het eens met buurvrouw mee gemaakt , die liep even de tuin in om konijn eten te geven. zoonlief kroop achter der aan en die deed de klink van de deur dicht .
    nou hadden wij wel de sleutels
    maar ze had alles dicht gedaan met de dievenklauwen
    dus we konden niet meer naar binnen .
    uiteindelijk brandweer gebeld en die hebben mij naar binnen gewerkt zodat ik de deur weer open kon doen
    buuf was beetje in paniek..

ruitje intikken ging in dit geval niet dan had het kindje onder het glas gezeten...

voor boodschappen en of kindje van school halen is hier kindje mee ;)

11. adi

adi Niet meer actief

Echt puur omdat ik nieuwsgierig ben :D, maar kon Dave dan niet in zijn eentje sigaretten halen? Of durfde hij ook niet alleen in het donker? :p

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh nee, ik bedoelde ook dat ik dat zelf niet doe, maar het wel kan begrijpen als anderen het wel doen. Boodschappen doen zal ik bv niet begrijpen, daar ligt mijn grens. Maar zelf zou ik m'n dochter dus nooit alleen thuis laten, ook niet voor een kop koffie bij de buren.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk ook niet dat er maar 1 rechter in Nederland te vinden is die moeders die hun jongste(n) laten liggen als de oudste(n) naar school moeten, zullen straffen hoor...
    Het artikel in de wet waar het om gaat, stelt het strafbaar om hulpbehoevenden alleen achter te laten. Daarbij gaat het er dus om dat je vrij bewust iemand die zichzelf niet kan redden, in een situatie laat waarvan je op voorhand al weer dat diegene in de problemen gaat komen.
    Als je dat artikel erg op de letter gaat lezen, zou je je baby idd niet alleen thuis mogen laten als je andere kids even van school haalt, maar zo is de praktijk van de uitvoering van die wet dus niet, volgens mij.

14. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet durven. Hoogstens naar de tuin of voor het huis of naar de buren, maar wel met de babyfoon.

Deel Deze Pagina