Wij gaan wel eens 'savonds naar de buren met babyfoon als de kinderen slapen. Onze kinderen worden echt nooit wakker en zo wel dan ben ik binnen een minuut over gestoken. Altijd zicht op het huis, ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
Toen mn dochter baby was, was ik nog alleenstaand. En als zei savonds sliep moest mn hond eruit. Dan liet ik haar even alleen. Maar ik maakte geen wandeling met de hond. Alleen even snel achter onze flat plasje laten doen en snel weer naar boven. De wandelingen maakten we dan overdag
Alleen als ik even snel vuil weg moet brengen. Ik woon 3 hoog en soms kan het even niet anders. Maar verder echt nooit ! Ik heb daar geen goed gevoel bij. Net zoals ik mijn dochter nooit alleen in de auto zou laten.
Maar hoezo is het triest dat het word gezegd dat het strafbaar is? Het is bij wet strafbaar een hulpbehoevende persoon of kind alleen.thuis te laten. Ik heb het ook niet verzonnen naar die pipos in denhaag
Mijn moeder heeft mij zovaak alleen thuis gelaten. Ik ben de jongste van 5 kinderen, en dan bracht ze de rest naar school en dan lag ik te slapen. Ook als ze boodschappen deed en ik lag te slapen liet ze me thuis. Als het even kon legde ze de babyfoon wel bij de buren. Zelf zou ik dit nooit doen. Boodschappen doe ik s'ochtends voor het middagslaapje van me zoontje of s'avonds als me man thuis is, of in het weekend als mijn man thuis is.
Nee, ik weet al dat ik dat niet ga doen. Ik heb al moeite om m'n huis thuis te laten als ik ga werken. Laat staan m'n kind
Kost dat niet geld? Niet iedereen heeft die keus om dat te doen. Dan had mijn moeder 4 kinderen elke dag, tussen de middag moeten laten overblijven. Wij hadden het net breed thuis, en dat kon ze echt niet betalen.
O ja hoor, deed ik ook wel eens en doe ik straks ook weer. Halen en brengen van kids naar school en de jongste slaapt in z'n bed. Zie het probleem niet.
Toen wij bij de buren waren en de kleine werd moe, hebben we hem thuis te slapen gelegd, en gewoon de babyfoon meegenomen naar de buren, als het moest was ik binnen de 2 minuten bij hem. Zolang je maar direct weer thuis kan zijn als er iets moest zijn, vind ik het geen probleem.
Ik ga trouwens wel mijn oudste halen, terwijl de jongste slaapt. Babyfoon bij de buren, die hebben standaard een extra babyfoon van ons en een sleutel. Ik klop op het raam, buuf zet hem aan, steekt haar duim omhoog als hij het doet en dan ben ik 10 min weg.
Ja soms best prijzig, hier gelukkig maar 30 euro per jaar en iedereen blijft over dus dat is fijn. Anders moest ik ivm de psz om half 9, 11.00, 12 .00, 13.00 en 15.15 bij school staan.
Dat is niet triest... dat is gewoon de wet. Ik heb het zelf nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Verschrikkelijk zo'n kleintje die wakker wordt en huilt en er reageert niemand... om nog maar te zwijgen over het feit dat er iets met je kan gebeuren onderweg. Briefje in je jaszak is leuk maar als er echt iets ernstigs aan de hand is, duurt het wel een tijdje voordat ze dat briefje hebben gevonden....
Hier ligt de baby te slapen als ik de oudste 2 naar school breng. Hij krijgt een fles, en gaat weer slapen. Ben er met zo'n 5 minuten weer. Oudste blijft idd ook overblijven zodat ik maar 2 keer heen en weer moet. Zolang hij nog gewoon slaapt blijf ik dit doen
als de jongste ligt te slapen haal of breng ik mn andere 2 kids naar school. vind het juist zielig om zo'n kleintje 4 keer per dag uit het bedje te trekken voor die 10 minuten halen of brengen. ook al wordt ze wakker, dan mag ze best even huilen. ik haal haar als ik thuis ben ook niet altijd gelijk! soms moet ze even wachten. dat geeft niks.
Verder trouwens nooit, niet voor boodschappen ofzo! En ik loop met de buurvrouw mee dus als er wat met mij gebeurt weet ze dat hij nog ligt te slapen.