thuis laten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Krissie85, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar een half uur en met de auto vind ik ook wel anders als de school praktisch om de hoek hebben. Het is dat er hier huizen voor staan, anders kon ik haar zelfs zien spelen op het schoolplein.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Voor zover ik weet is het strafbaar om een kind onder de 12 alleen thuis te laten. Ik zou het zelf sowieso nooit doen. Heb ik ook nooit gedaan met mijn dochter, gelukkig maar. Stel dat je iets overkomt? Of er breekt brand uit thuis, wordt ingebroken, of er is ineens iets met het kind zelf. Er kan zoveel gebeuren.

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    ik heb de oudste ook wel naar school gebracht hoor terwijl de jongste sliep.
    Ben altijd binnen 5 minuten terug. Ging dan niet helemaal het lokaal mee in.

Onder verlating versta ik uitgebreid gaan winkelen van een uur of langer.
    maar 5 minuutjes dan noem ik niet aan je lot overlaten als ze net slapen en je zeker weet dat ze niet wakker wordt.

4. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Als de school om de hoek was geweest, had ik het misschien ook wel gedaan. Dat redt mijn babyfoon makkelijk.
    Stel dat hij gewoon lag te slapen en ik ben in no time terug, ja dan had ik het overwogen. Maar dan nog vind ik het geen prettig idee.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    ik lette trouwens wel altijd op dat er geen apparaten zoals tv. wasmachine en droger aanstonden. Kans op brand was dus minimaal.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Half uur met de auto vind ik ook heel anders dan hoogstens 10 minuten

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    idd die heb ik ook uit, ga de goden niet verzoeken natuurlijk.

8. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL

Mee eens... ook al heb ik het nooit gedaan, omdat de school van mijn oudste te ver weg is en continuerooster heeft.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik ook niet hoor en ben blij dat ik nu een moeder van school heb die me kan helpen. Boodschappen ofzo zou ik ook nooit gaan doen.

10. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik ook hoor. Hoogstens 10 minuten daar kan ik mij nog wel iets bij voorstellen dat iemand dat zou doen. Maar een half uur + auto, snap echt niet dat je dat zou kunnen doen. En zeker niet als het kind ziek is.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik liet mijn zoontje niet eens alleen als ik suiker moest halen bij de buurvrouw!

Mijn stiefbroer deed dat vergat zijn sleutels en de deur viel dicht..

Tja daar lag de baby boven te slapen en hij stond buiten.
    Niemand die een reserve sleutel had en sleutelmaker kwam pas na 2!!!!! uur..

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik laat mijn dochter alleen in huis. Met de babyfoon met camera bij directe buren die ze goed kent.

13. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ja dat is inderdaad fijn.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja maar dat is gewoon dom.. en zou dan gewoon een raampje inslaan.

15. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, dan zijn er echt nog wel manieren om sneller binnen te komen als het nodig is hoor... of je let gewoon goed op dat je de sleutel niet vergeet ;) Onze tuin is groter dan de afstand tussen jou en je buurvrouw en ik loop heel vaak gewoon even naar achter.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik had allang een ruit ingetikt. Ook al was het een bovenraam en moest ik er met een ladder naartoe..

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja en nee.

ja als ik mijn oudste moet halen en brengen zijn mijn jongste eventjes alleen. alleen in de zin van alleen in huis maar mijn man werkt op 50 meter afstand ( eigen bedrijf) hij weet dus dat ik weggaan en houdt als hij op dat moment kan even een oogje in het zeil/babyfoon. ik kan mijn oudste helaas niet over laten blijven. ze is licht autistisch en raakt daarvan echt in paniek ( grote drukte hier met overblijven) ik zou het ook liever anders zien maar ik heb dus echt geen keus.
    verder ga ik nooit ergens heen zonder kids. in de zin van boodschappen of visite

18. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    haha Henkie.. leuk onderschrift!

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik beken... Ik heb het 1x gedaan met dochter...We moesten grote broer uit school halen en ze was net van te voren in slaap gevallen...
    Ik kreeg haar ECHT met geen mogelijkheid wakker....

Heb haar toen snel in haar bed gelegd, kettingkje op de deur gedaan... Gelukkig is school dichtbij, maar heb de longen uit me lijf gelopen....

Van te voren had ik ook geschreven dat ik het NOOIT zou doen....

Over dat buitensluiten...
    Mn peuter had me laatst buitengesloten, terwijl ik een zak in de kliko in de achtertuin aan t gooien was.. *paniek*
    Maar moeders in paniek zijn beresterk...!! Adrenaline in mn lijf...

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Nooit. Ken wel 2 personen die het deden of doen maar ik
    Zelf zou het never niet aandurven.

Deel Deze Pagina