proluton spuiten

Discussie in 'Prematuur' gestart door mimi1982, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,
    ik ben van mijn dochter bevallen met 34 weken om deze reden en omdat ik toch al verhoogde kans heb op een vroeggeboorte vanwegen mijn bloedstollingsziekte krijg ik vanaf 16 weken proluton spuiten.
    ik ben erg benieuwd wie van jullie dit ook heeft gehad en of het bij jullie heeft geholpen en met hoeveel weken je uiteindelijk bevallen ben of bent ingeleid??
    liefs mimi

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, je bedoelt denk ik Progestron proluton he?
    dat heb ik gehad, omdat ik daarvoor ook al veel te vroeg was bevallen en ik verwachting was van een tweeling.
    vanaf week 17 tot en met de bevalling heb ik die spuiten gekregen. Ik ben bevallen met 27+4 weken.
    Bijwerking is dat de urineleider op de verkeerde plek van de penis kan komen als je een jongentje krijgt.
    Hebben mijn kleintjes gelukkig niet gekregen.
    Ik weet niet of het heeft geholpen, ik hoorde dat het bij een tweelingzwangerschap bewezen is dat het in elk geval voor 10% langere zwangerschapsduurt zorgt.
    Nog van harte met je zwangerschap!

3. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ja dat bedoelde ik inderdaad jeetje dan ben je nog vroeg bevallen zeg!!
    gaat het nu allemaal goed met de kleintjes??
    wat betreft de bijwerking dat had ik nog niet gehoord, maar mocht dat gebeuren dan is dat naderhand wel te verhelpen neem ik aan en weet je misschien hoe vaak het voor komt??

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hoi, over hoe het gaat, daar kan ik inmiddels een boek over schrijven.
    ja hoor het valt te opereren, niet erg. Alleen door de operatie kan het zo zijn dat je kind dan onvruchtbaar wordt, maar ja als je kind te vroeg geboren wordt dan kan het nog veel meer krijgen.;)
    De gyneacoloog wees mij erop.
    Succes!

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Ik ben de 1e keer met 27 weken bevallen en daarom bij de 2e proluton gekregen. Het bied geen garantie maar mijn zoontje is wel blijven zitten tot 38 weken! Met 38 weken precies ben ik bevallen. Die bijwerking van de proluton is wanneer je het voor de 12 weken krijgt. Ik was in het AMC bij de gyn en hun geven die proluton al heeeeeel lang en zagen hele goede resultaten.
    Succes!

6. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    als ze te vroeg geboren worden kunnen ze inderdaad nog veel meer krijgen en omdat ik al een verhoogde kans heb dat het te vroeg komt en te ligt kan zijn wou ik dat risico niet lopen.
    ik zal het de volgende keer eens vragen hoe hoog de kans is dat het kindje er wat aan overhoud je kan hier ook niks over vinden op internet.
    wat betreft het lange termijn gebruiken gebruik ik het wel al langer maar dan in pillen vorm ik heb vanaf 4 weken progestron bollen gehad ivm herhaalde miskramen dus ik gebruik het wel al heel mijn zwangerschap tot 12 weken voor de miskramen en na 12 weken tot 16 weken ter voorkoming van een vroeggeboorte en vanaf 16 weken krijg ik dus die spuiten.
    jeetje wat zijn jullie kindjes vroeggeboren petje af hoor hier was het dan ''maar'' met 34 weken maar ik vond het vreselijk al die slangentjes en draadjes en dan moet je ze ook nog eens alleen achter laten 's avonds vreselijk vond ik het al laat staan hoe jullie het ervaren hebben.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha die Mimi,

Ik zou me over die afwijkingen niet al te druk maken hoor. Het komt zo zelden voor dat het inderdaad nauwelijks op internet te vinden is.

En mocht zoiets al ontstaan, dan lijkt mij, met mijn boerenverstand, dat het eerder gebeurt in de aanlegfase (dus voor de 12 weken) dan na de 16 weken... Als de kans erop echt aanzienlijk was, dan zouden ze het in Gent niet voorschrijven.

Vraag je ook om controles op bacteriële vaginose en zo strakjes? Dat hoort ook bij het protocol.

Fijn dat je al zo ver bent!

Suus

8. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    suus lang niks meer van je gehoord!!
    het zullen wel mijn hormonen zijn dat ik me er druk om maak maar er is inderdaad gewoon niks over te vinden op internet en dat zal inderdaad wel met een rede zijn.
    ik heb het nog eens met mijn man besproken en wij gaan het zeker weten doen die progestron bollen helpen ook al zo goed toen ik zwanger was van mijn dochter had ik nu al last van mijn buik (beginnende harde buiken) nu heb ik dat dus niet ik denk inderdaad dat er meer gevaar in zit om die spuiten niet te doen als dat ik het wel doe.
    wanneer zou jij met die bollen stoppen opde dag dat ik 16 weken ben of op de dag dat ik mijn eerste spuit krijg??

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik zou hetzelfde doen als jij hoor! En ik zou pas stoppen als je je eerste spuit binnen hebt :).

Suus

10. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    dat dacht ik al maar een bevestiging is altijd fijn

Deel Deze Pagina