soms zou ik zeggen i wish maar aan de andere kant het is ook wel ff lekker om iemand anders te zijn dan alleen mama. mijn zoontje gaat 1 hele en 2 halve dagen vaan de crech en heeft het hier erg naar zijn zin zoms wordt ie boos als ik hem kom halen. het kost idd wel geld maar niet zoveel ik ben denk ik ongeveer zel 70 euro kwijt hang van je inkomen af. de dagen dat ik thuis ben geniet ik op en top van mijn ventje en ik heb tot nu toe echt niks gemist.
Ik had tijdens mijn zwangerschap ook besloten niet meer te gaan werken. En na de bevalling wist ik het zeker Ik kan echt geen dag zonder Lars. Bij ons is het nu niet echt een vetpot qua geld, maar dat hebben we er voor over. Zolang Lars zijn benodigde dingen krijgt en af en toe iets extra's vind ik het prima. Merk wel dat ik voor mezelf niks meer extra koop, maar ook dat heb ik er voor over. Moet wel zeggen dat ik af en toe wel eens iets anders zou willen dan thuis zitten, want het is soms wel saaaaaaaaaaai, maar als ik dat dan weer afweeg tegen het feit dat ik Lars dan weg moet brengen dan ben ik er al snel weer over uit. Wil lekker iedere dag van mn ventje genieten.
Ik kon me niet voorstellen thuis te blijven met als "enige gespreks stof" wat bladiebladiebla, a toetoetoetoe maar toen ik eenmaal bevallen was, kon ik me niet voorstellen de kleine "thuis" achter te laten... heb hem eerst nog meegenomen maar dat was 3x niks en toen dus besloten thuis te blijven en nu 10 jr. later "werk" ik nog steeds niet, en zou er eerlijk gezegd ook niet aan moeten denken... tegen de tijd dat ze me niet meer "nodig" hebben en ze ons huis alleen nog maar als "hotel - restaurant" gebruiken is het vroeg genoeg weer "aan de slag' te gaan...
Hier ook besloten na de bevalling niet meer aan het werk te gaan... Met mijn baan werd het sowieso moeilijk, werkte als manager van een kledingzaak 6 dagen per week, en dat zou ik met een kleintje nooit kunnen. plus dat ik er niet aan moet denken mijn kleintje weg te moeten brengen, ik wil echt niets missen zeker de eerste jaartjes. Mijn vriend heeft ook geen topsalaris, maar als we verder geen onzinnige dingen kopen moeten we het makkelijk redden straks. en inderdaad, werken kan altijd nog
Wat ik me nog afvroeg... Mijn contract stopt natuurlijk pas na mijn verlof, maar hoe zit dat eigelijk met de belasting? Krijgen jullie nu meer zorgtoeslag? En hebben jullie dat moeten doorgeven of gaat dat automatisch? Tinkerbel
wat je zelf zegt...bevalt het fulltime thuis niet dan heb je zo weer wat gevonden toch en bevalt het wel nou super toch ik werk zelf 18 uur, dit wou ik graag blijven doen en nu kan papa ook een dag minder werken wat hij ook heel graag wou en waar hij ontzettend van geniet. mijn eerste is bijna 3.5 en alle eerste dingen heeft ie netjes voor thuis bewaard hoor.
ik zou ontslag nemen, want wij konden geen flexibele oppas vinden (ik werk nameijk in de zorg) met goed overleg met manlief en leidinggevende heb ik nu een kleiner contract gekregen (10/15 uur per week i.p.v 15/30 p.w) Ik ga straks 2a3 avonden p.w werken en om het weekend
Ik zou er ook voor gaan hoor! Mijn man heeft wel een goed salaris maar omdat ik vroeger nooit gedacht had dat ik zou stoppen met werken (niks voor mij haha) hebben we ook hoge kosten. Ik heb nooit spijt gehad van mijn keuze, alleen het financiele aspect vind ik soms lastig. Omdat ik er toch nog steeds niet aan moet denken om aan het werk te gaan en Ruben naar een kdv te moeten brengen heb ik nu besloten om gastouder te worden. Ik hoop in de toekomst nog een kindje te krijgen en ook voor dit kindje wil ik iig het eerste jaar helemaal beschikbaar zijn. ER gebeurt zo veel in dat eerste jaar, ik had het voor geen goud willen missen. Vervelen doe ik me bijna nooit. Soms zijn er van die dagen.....maar die had ik toen ik werkte ook... Naast Rubwn heb ik ook nog mijn hobbie/passie in de vorm van mijn honden en ik heb de mazzel dat ik poetsen en koken e.d. helemaal niet zo erg vind. Natuurlijk heb ik wel eens geen zin maar dan doe ik het ook niet en besteed die dag extra veel tijd aan de honden en aan Ruben. Nee, de dagen vliegen hier om hoor! Zoals ik er nu tegenaan kijk ga ik iig de komende jaren als gastouder werken, 2 a 3 dagen in de week zodat we iets meer ruimte hebben voor leuke dingen. Verder dan dat kijk ik niet maar ik heb als thuismama mijn plek wel gevonden denk ik....
zo zit het bij ons ook helaas,baal ontzettend om mn kleine elke keer weg te brengen,wil zo graag zelf voor hem zorgen
Ik blijf ook thuis, sowieso een jaar en dan zie ik wel! Best kans dat ik langer thuis blijf, maar kan ook zijn dat ik eerder aan het werk ga. Ik ben nu zo blij dat ik Marit niet weg hoef te brengen.... Lekker bij mama blijven
Wij konden het ons ook wel veroorloven,maar ondanks dat ik gek ben op ons prinsesje,stond ik echt alweer te popelen om te gaan werken,hoor!Ik vind het een heerlijke afleiding,ff lekker wat anders en andere praat.Vooral het thuis komen is dan weer extra speciaal als je kleintje je met een stralende lach opwacht!Snap wel dat heel veel meiden/vrouwen er anders over denken en lekker thuis willen blijven,maar Nee,ik zou echt niet willen ruilen met het fulltime moederschap,ik geniet met volle teugen van mijn 3 dagen werken...En merk trouwens ook aan Elyze dat ze het ook erg leuk vindt om 1 dagje op het kdv te zijn en 1 dag komen mijn ouders en 1 dag gaat ze naar mijn schoonouders,dus ook die zijn er helemaal happy mee.
Ik zou ook graag thuismama willen zijn. Heb het er wel al met mijn vriend over gehad. Ik wil ons kindje straks/later/... liever niet elke dag naar een creche brengen. Als het zover is wil ik ook graag een oplossing zijn voor ouders die het anders doen, en wil ik als gastouder gaan werken als dat financieel te doen is. Anders moet ik blijven werken, maar ga ik zeker minder werken en wil ik vaste dagen.
Ik heb de luxe dat ik in een land woon waar je lang thuis kunt blijven met je kleine (Zweden). Ik heb nu 2 maanden thuis gezeten en ga nou al tegen de muren omhoog. Daarom ga ik lekker 2 avonden in de week werken in het jongerencentrum waar ik eerst ook werkte, spaar ik ook verlofdagen uit zodat ik nog langer kan rekken, je krijgt hier een aantal dagen die je zelf op kunt nemen naar inzicht totdat je kind 8 jaar is. Al met al zal ik waarschijnlijk anderhalf jaar grotendeels thuis zijn met de kleine. Kdv kunnen ze hier pas vanaf 1 jaar naar toe. Voor die tijd zijn alle mama's of papa's thuis.
Ik ga nog thuis een opleiding volgen en daarna weer aan de slag. Dus over 1,5 jaar. Ik wil wel thuismama zijn maar dan wel iets nuttigs doen. En dat is die opleiding. En aangezien ik het voor het geld op dir moment niet hoef te doen. En nu mis ik tenminste niks van deze leuke periode.
Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit kinderen mocht krijgen dat ik 2 of 3 dagen zou blijven werken maar zeker niet meer. Helaas is zelfs dat niet mogelijk aangezien de kleine en ik strakjes van mijn loon afhankelijk zijn, dus ik zal wel fulltime moeten blijven werken. Maar wie weet kom ik ooit nog eens de ware tegen en kan het alsnog..gewoon lekker optimistisch blijven en dan komt het helemaal goed!