Hoi, Ik ben ook thuisblijfmoeder en het bevalt mij prima Ik vind het soms nog drukker ( wel leuker ) als toen ik werkte, haha. Groetjes MB2005.
Tsja sorry hoor, heb niks tegen thuisblijfmoeders, maar omdat ik wel blijf werken zie ik mijn kind niet opgroeien? Ik sta best een beetje te popelen om weer te gaan werken, al dan niet part-time. Ik vind mijn verlof heerlijk, maar bij tijd en wijlen ook heel saai hoor! Tis een klein wereldje zo! Hoewel ik mijn meisje echt wel het meest fantastische in mijn leven vindt...
ach ja iedereen moet het doen zoals hij/zij het zelf wil toch waar diegene zich het prettigst bij voelen ik persoonlijk wil ook niet 7 dagen thuis zijn maar dat betekent niet dat ik nooit thuis ben ik werk 18 uur en mijn man werkt 4 dagen dus ook 1 dag thuis hij vindt het heerlijk zo een dag alleen met de kids en ik vind het heerlijk om af en toe even gewone gesprekken te hebben gastouder lijkt mij niet wat voor mij als je bv zelf kids hebt die naar school gebracht moeten worden en je oppaskindje slaapt nog of je hebt meerdere oppaskindjes en je bent dan ook alleen maar met kindjes en luiers etc bezig maar goed daarom zeg ik iedereen doet het zoals hij of zij het wil en laten we lekker iedereen in de waarde laten het is toch prachtig dat we zelf kunnen beslissen of we thuis blijven of part-time gaan werken (even nagelaten de mensen die moeten werken voor extra geld) lekker genieten zoals we het zelf willen
Ik heb in Denemarken gewoond en daar heb je 46 weken zw verlof. Britt was net 3 maandjes oud toen ik zwanger werd van Jørre en toen Britt een jaar was en Jørre geboren werd ging ik dus weer de volgende 46 weken in. Heerlijkhoor, zolang zw verlof, maar de muren kwamen op me af. We wonen nu weer in NL en ga weer lekker aan het werk. En de opvang, sja .. het kost ons 150,= per maand, ik ben weer blij (groot woord, maar goed) omdat ik weer ga werken.
Hier hebben we een thuisblijf-papa Niet dat hij de hele week thuis is, maar hij is flink minder gaan werken om meer bij Hannah te zijn. Ze gaat twee daagjes naar het KDV. Dat vonden wij het maximum. Ik zou dolgraag wat minder willen werken, maar financieel gezien zit dat er niet in...
Ook ik heb die luxe en kan thuis blijven bij mijn kids..in het begin vond ik het verschrikkelijk..miste het "sociale leven"(werkte in de detailhandel)...,toen ben ik voor mezelf begonnen als nagelstylist , kan de tijden volledig aanpassen aan mijn gezin en niet andersom, werk van huis uit(ben er niet afhankelijk van , dus meer een hobby hahahah) ..ik vind het heerlijk...ook mijn kids vinden het super dat ik thuis ben als zij uit school komen en hoef ik niets temissen van mijn gezin . Maar het is een luxe hoor, helaas niet voor iedereen weggelegd....
Ik ben ook thuisblijfmama. En ik vind het heerlijk! Ik vind het juist een voorrecht en luxe om thuis te kunnen blijven, want ook al roepen veel vrouwen dat ze 'dat niet zouden willen' ik blijf geloven dat hun belangrijkste reden toch een financieel tintje heeft. En niet dat dat erg is, maar ik ben blij dat ik wel de keuze heb. De cliche's zijn ook zo overdreven.. Ik herken ze niet hoor Ik verveel me nooit, heb een ruim sociaal leven met voldoende contacten, we komen financieel niks te kort, ik krijg voldoende mee van de wereld en de maatschappij, ik ontwikkel mezelf voortdurend, en het is zeker niet saai! Wat is er nou leuker dan je kinderen geheel zelf op te voeden, hun eerste stapjes te zien, hun eerste woordjes te horen, je eigen tijd in te mogen delen, doen waar je zin in hebt, alles zelf in de hand hebben, niet afhankelijk te zijn van anderen, en er (het aller belangrijkste) ALTIJD voor hen kunnen zijn?! Ik zou het werkelijk niet weten....
sorry dames maar ik vind het een luxe om te kunnen werken! 50 jaar geleden ging dat nog neit zo makkelijk voor een vrouw met kinderen. Beetje jammer dat er wordt gezegd dat het een voorrecht is om thuis te kunnen blijven. Voor een boel mensen is dat juist helemaal geen voorrecht!
Hmmm... daar ben ik het toch niet zo mee eens en dan spreek ik nu voor mezelf en denk ook nog voor velen anderen. Ik zit nu thuis omdat het helaas gewoon weg even niet lukt om een interessante parttime baan te vinden maar ooh wat zou ik graag een leuke baan gaan vervullen voor zo'n 20 uur per week! Eventjes iets anders dan alleen maar de verzorging voor de kids, huishouden, koken, enz enz. Ik hou ontzettend veel van mijn kindjes maar denk dat ik net iets gelukkiger zou zijn met een baan erbij.
Ik werk 18 uur per week in onregelmatige diensten. Heerlijk vind ik het. Niet alleen financieel maar ook voor mezelf en de kids. Na de geboorte van de tweede heb ik thuisgezeten omdat mijn contract afliep. De eerste 3 maanden vond ik net heerlijk maar daarna... de muren kwamen op me af. Toch kan ik me heel goed indenken dat er veel vrouwen voor kiezen om thuis te blijven. Het is ook heerlijk om je kind te zien opgroeien en hem/haar niet naar een kdv te hoeven brengen. Ik heb het geluk dat we een oppas aan huis hebben en dat maar voor 6 uur per wek. Verder zijn manlief of ikzelf gewoon thuis. Laat elkaar gewoon in zijn/haar waarde. Ik heb nergens gelezen dat thuismoeders beter zijn dan werkende moeder.
ik vind het zo moeilijk he, zulke keuzes. Ik heb gestudeerd en een leuke baan, ik vind het eigenlijk "zonde" om er dan niks mee te doen. Maar ik wil ook zelf mijn kind opvoeden. we hebben de keuze gemaakt om 1 dag in de week max aan oppas/ opvang te willen hebben. Maar dat is maar heel weinig. Ik ben, gelukkig, verpleegkundige, dus kan lekker onregelmatig werken. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het ook voor het geld is hoor. We komen gewoon heel krap te zitten zonder mijn inkomen. Als mijn man nu echt een dikke salaris had, zou ik er wrs voor kiezen om nog minder te gaan werken. maar poepoe, wat lastig. We zien het wel, moeten toch een beetje gaan kijken hoe het allemaal gaat lopen.. liefss, Taliaa
Mijn belangrijkste reden heeft zeker geen financieel tintje, maar is eigenlijk heel egoistisch. Ik word gewoon helemaal chagrijnig als ik een hele week thuis ben. Dat ik geld verdien met mijn werk is natuurlijk mooi meegenomen, ik ga echt niet staan vrijwilligen daar... De vergelijking vroeger en nu gaat niet meer op, vind ik. Vroeger waren (bijna) alle moeders thuis, en was je veel meer tijd kwijt aan je huishouden. (Zonder al die handige apparaten die het werk sneller en lichter maken.) En vaak hadden ze ook meer dan 2.4 kinderen... Ik vraag me af of die moeders allemaal wel of niet gelukkiger waren... Het is idd een lastige keuze die ieder voor zich moet maken, al dan niet voor het geld, voor de kinderen of voor mijn part om wat de buren ervan vinden.. (grapje hè dat laaste.. ) Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als ik een dagje kan gaan werken, maar als ik er eenmaal ben wil ik zo snel mogelijk weer naar huis... Het is ook noooooit goed..
Nou ik wel, een eigen leven, volwassen gesprekken en intellectuele stimulans. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het heerlijk om 4 dagen wel volledig op te voeden, maar die 3 dagen "voor mezelf" zijn mij heilig. Ik hoef ook niet te werken financieel, maar ik zou volledig afstompen als ik geen eigen dingen naast mijn gezin heb.
Hallo, Ook ik ga weer aan de slag als me zwangerschapsverlof voorbij is. Ik ga 4 dagen werken en me vriend gaat ook 4 dagen werken. Koen gaat dan voor 3 dagen naar de kinderopvang. Ik kan heel goed begrijpen dat er moeders zijn die niet meer werken om voor hun kindje te zorgen, maar ik zou het echt niet kunnen. De muren komen inderdaad nu al op me af en aan huishouden heb ik een bloedje hekel. Verder wil me vriend heel graag ook een dagje alleen voor Koen zorgen en als ik niet meer zou werken dan is het dat niet mogelijk. Misschien ben ik over een paar maanden wel van mening veranderd, maar voor nu is werken voor mij ook even een uitlaatklep. Groetjes, Kim