Toch wel veel met de bevalling bezig...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Minyaweth, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Heb nu al een aantal keer over de bevalling gedroomd. Ben er onbewust dus toch wel veel mee bezig blijkt wel weer :D Ik probeer er bij 'bewuste' toestand namelijk zo min mogelijk aan te denken hahaha.
    Het vreemde is, dat ondanks de droom steeds anders is, de bevalling in die droom wel steeds hetzelfde is.
    Het is een rustige bevalling, zonder veel pijn en verbazing over hoe snel ik volledige ontsluiting heb. Steeds als ik dan te horen krijg dat het (bijna) zo ver is, wordt ik wakker :( Als ik nu onbewust maar niet ga hopen dat mijn bevalling straks echt zo zal gaan want dan vrees ik dat ik van een koude kermis thuiskom hahaha :p

Wie droomt er ook veel over haar bevalling? Of misschien zijn er al bevallen dames die ook veel gedroomt hebben en was dit dan vergelijkbaar?
    Ben gewoon benieuwd, vandaar dit topic ;)

2. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik weet nog dat ik een paar keer gedroomd (bij 1e zwangerschap) heb dat ik een keizersnede kreeg! Maar ben lekker thuis bevallen gelukkig.

Ik denk dat je er niets over kunt zeggen, je dromen zijn verwerkingen wat je bezig houd en logisch dat je hier dus over droomt, je bevalling zit er aan te komen!

Hoe was je eerste bevalling? Ik zie er namelijk niet erg tegenop, maar vond mijn eerste toch wel heftig, niet dat er nou vervelende dingen gebeurde, het duurde gewoon zoooooo lang!

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb er altijd over gedroomd en dan ging het ook enorm snel haha, ik stond zo weer op en liep zo weer verder. En eigenlijk is het na mijn bevallingen ook zo wel geweest. Ging zelf meteen douchen enz, en ik was dezelfde dag ook aan de wandel in huis en in het ziekenhuis haha.

Of dromen uitkomen weet ik niet maar ik heb wel goede bevallingen gehad!

Maak je niet te druk meis, heb ik bij de 3e ook gedaan stond doodsangsten uit de hele zwangerschap en toen het zover was, liet ik het gewoon over me heen komen op de een of andere manier. Dan denk je er niet meer bij na maar ga je er gewoon voor!

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    vanacht ook gedroomt dat ik bevallen was en het leek zo echt!
    werd wakker en begon gewoon te twijfelen of het nou echt gebeurt was of niet. tot dat mijn ukkie begon te trappelen:D
    dus onbewust ben ik er toch wel veel mee bezig denk ik.
    moet zeggen zie er niet echt tegenop, tja kindje moet er toch uit (is er wel makkelijker in gekomen als eruit haha!)
    maar ben wel benieuwd hoe ik ga doen enzo, dat ik niet achterlijk ga zitten doen of zo:p

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo,

Ik heb ook heel vaak gedroomd tijdens mijn zwangerschap over de bevalling...en dat waren horrordromen haha
    Maar mijn echte bevalling was super, ben in 2,5 uur bevallen zonder veel pijn van mijn eerste kindje.

Je bent er gewoon veel mee bezig...daardoor ga je er ook van dromen.
    En er mee bezig zijn is niet eens zo slecht, denk dat het ook een soort van voorbereiding is!

Veel succes!

6. ladyblabla

ladyblabla Actief lid

13 apr 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik droomde ook van de bevalling, de dromen waren echt heel echt, en dan werd je wakker en dan moest je nog bevallen, haha

het is normaal, je bent er mee bezig en dat is logisch, het is ook niet niks, hoe je de bevalling gaat ervaren kan niemand voor je bepalen, jammer eigenlijk he?

ik vond op het moment dat ik in de weeen zat het lang duren, maar ik was rond 1 uur in het ziekenhuis en had om 9 minutenover 4 mijn zoontje in mijn handen, achteraf is het toch snel gegaan. en vond ik alles wel mee vallen!!! en ik had 52 hechtingen!! niks van vernomen =) (ja na afloop, maar ook daar kom je wel overheen). het is mij reuze mee gevallen, maar ik weet zeker dat als ik weer zwanger zal zijn dat ik heus wel weer tegen de bevalling op zie, dat is ook meer dan normaal, gezonde spanning van een gezonde "ziekte".

meid succes =)

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ga er gewoon blanco in, heb wat ademhalingsoefeningen bij Yoga opgedaan, en verder... als het eenmaal begint zul je er toch door moeten, het gaat zoals het gaat :)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik droomde juist van een kindje, waar iets mis mee was.. Was ook niet echt lekker wakker worden. Gelukkig niks aan de hand.

Over de bevalling heb ik wat boeken gehaald in de bieb, en ervaringverhalen gelezen (hier, tijdschriften etc). Gewoon inlezen, niet paniekerig alles opzoeken, maar gewoon een beetje ermee bezig zijn. Door er bewust mee bezig te zijn (max 30 min per dag), had ik niet zoveel last van zenuwen.
    iemand zei ooit tegen me (voor een ander probleem): Hoe meer je je er overdag tegen afzet, hoe meer het 's nachts gaat spoken.

Voor een 2e ben ik ook niet zo bang, veel erger dan de 1e kan het niet worden ;)

Deel Deze Pagina